شناسهٔ خبر: 17510985 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

واگذاري سرقفلي جايگاه هاي سوخت در برندسازي

صاحب‌خبر -

حاج محمدرضا گفت: برندسازي طرحي است که جايگاه دار را مديريت مي‌کند و منجر به واسطه‌گري و رانت خواري مي‌شود.

بيژن حاج محمدرضا در گفت‌و‌گو با ايلنا درباره برنامه برندسازي جايگاه‌هاي عرضه سوخت اظهار داشت: ما در حال حاضر اعتراضات متعددي در سراسر کشور نسبت به اين قضيه داريم چون به جاي فروش کالا با برند خاص عملا به گونه‌اي است که مديريت جايگاه‌ها واگذار مي‌شود يعني صاحب برند نقش دلال و واسطه را بين جايگاه دار، مردم و شرکت نفت ايفا مي‌کند.

وي افزود: برندسازي طرحي است که جايگاه دار را مديريت مي‌کند و منجر به واسطه‌گري و رانت خواري مي‌شود يعني نظام 70 ساله‌اي که در توزيع فرآورده‌هاي نفتي داشتيم تبديل به يک بازار مکاره‌اي مي‌شود که همه به منافع خودشان فکر مي‌کنند.

حاج محمدرضا با بيان اينکه اگر جايگاه دار بخواهد تحت پوشش برند قرار گيرد ابتدا قراردادش با شرکت نفت باطل مي‌شود، تصريح کرد: جايگاه ممتاز مي‌توانند نقش برند را ايفا کنند لذا چه ضرورتي وجود دارد که برند اين کار را کرده و در سفارشات در انبار‌ها، تعميرات و حتي نيروهاي ما دخالت کند.

وي خاطرنشان کرد: در برندسازي عملا سرقفلي واگذار مي‌شود و اعيان ملکي که متعلق به جايگاه دار است به صاحب برند داده مي‌شود.

رئيس اتحاديه جايگاه داران سوخت بيان کرد: هنوز نمي‌دانيم که منافع ما در اين طرح کجاست زيرا همه اختيارات به برند داده شده است.

وي يادآور شد: ما مخالف برند نيستيم اما واقعيت اين است که شرکت ملي نفت که بنزين يورو 4 و يورو 2 توزيع مي‌کند و در آينده نيز بنزين با هر کيفيتي توزيع مي‌کند در حالي که زماني مي‌توانيم بگوييم که محصولي برند است که توسط کمپاني‌هاي مختلف توليد و عرضه شود.

حاج محمدرضا با بيان اينکه برندسازي منجر به رانت خواري مي‌شود، پيشنهاد کرد که شرکت پخش به بخش خصوصي واگذار شود و شرکت پالايش و پخش هم بر آن نظارت داشته باشد.

نظر شما