شناسهٔ خبر: 17471587 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

تخلف شرکت ملی گاز در سال 94 هم رخ داده بود

در حالی که انتقادات نسبت به اقدام شرکت ملی گاز در افزایش گازبهای مشترکان کم‌مصرف در سال جاری ادامه دارد، توضیحات رئیس شرکت ملی گاز از این حکایت دارد که این اقدام در سال گذشته نیز انجام شده بود.

صاحب‌خبر -

ظاهرا شرکت ملی گاز ایران در اقدامی خلاف آنچه قبلا گفته شده بود، قیمت گازبها در تابستان سال 94 را به طور ثابت و 150تومان به ازای هر مترمکعب اخذ کرده است. رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی قویا این موضوع را رد و اظهار کرده‌اند، مجلس مصوبه‌ای برای تغییر محاسبه تعرفه گاز از پلکانی به ثابت نداشته است و این تغییر محاسبه تعرفه باید به حالت گذشته که نرخ به صورت پلکانی تعیین می‌شده، بازگردد؛ چراکه به عدالت نزدیک‌تر بوده و سبب مدیریت و اصلاح الگوی مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در خصوص تشریح روش محاسبه گازبها تصریح کرد: مبنای محاسبه قیمت گازمصرفی در زمستان 95 تفاوتی با پارسال ندارد.

حمیدرضا عراقی با بیان این‌که روش محاسبه پلکانی قیمت گاز مصرفی و ارتباط آن با فصل سرد دو موضوعی است که برخی مشترکان و رسانه‌ها را دچار ابهام کرده است، گفت: در چهار ماه فصل سرد سال قیمت گاز به طور معمول تصاعدی محاسبه می‌شود که امسال هم همین روش مبنای محاسبه است و با پارسال تفاوتی ندارد.

وی با تکذیب تغییر در روش محاسبه قیمت گاز خانگی، افزود: قیمت گاز در هشت ماه گرم سال مانند سال گذشته به ازای هر مترمکعب 150 تومان و ثابت است.

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: در روش پلکانی برای نمونه به ازای مصرف صدمترمکعب گاز 12 هزار تومان گازبها محاسبه می‌شود که هم‌اکنون با ثابت شدن قیمت 150 تومان به ازای هر مترمکعب گاز، این رقم در تابستان به 15 هزار تومان می‌رسد. با این شرایط باید گفت مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ضمن تائید ثابت بودن قیمت گازبها در مدت گرم سال از یک اقدام غیرقانونی برای اولین بار در شرکت ملی گاز ایران پرده‌برداری کرده است به طوری که اعلام می‌کند قیمت گاز در مدت ماه‌های گرم سال در سال 94 ثابت و به ازای هرمترمکعب 150 تومان بوده است.

نظر شما