شناسهٔ خبر: 1732173 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

از فرم اشترک پرتو سخن تا سعی در وصف وحدت

صاحب‌خبر -
نشست همگرایی اصولگرایان با عنوان جشن بزرگ ولایت با حضور آیت‌ا... مصباح‌یزدی؛ سخنران ویژه این برنامه برگزار شد. گرچه نام این نشست همگرایی اصولگرایان بود اما به نظر می‌رسید که چهره‌های خاصی از این جریان که بیشتر منسوب به جبهه پایداری و طیف احمدی‌نژاد هستند، در این مراسم حضور دارند. گویی این مراسم نشست طیف تندرو جریان اصولگرا بود. از حمید رسائی، مرتضی آقا‌تهرانی و ‌روح‌ا... حسینیان گرفته تا وزرای دولت احمدی‌نژاد از صادق محصولی،‌ مسعود میرکاظمی، مصطفی محمد نجار، ‌مرتضی حاجی‌بابایی و سیدمحمد حسینی در این مراسم حضور داشتند. ناکامان انتخابات ریاست‌جمهوری دوره یازدهم و دلواپسان دور هم جمع شده بودند تا همه تلاش خود را برای وحدت اصولگرایان به‌کار گیرند و نشان دهند که در جریان وحدت اصولگرایان همه طیف‌ها شرکت می‌کنند اما واقعیت چیز دیگری را نشان می‌داد. از نکات جالب توجه این مراسم حضور سعید جلیلی، در سالن 13 آبان بود.
 شعر در وصف وحدت!
مصباح‌یزدی با سلام و صلوات حاضران بر روی جایگاه قرار گرفت و جمعی خطاب به او شعار می‌دادند که «صل علی محمد، عمار و یاور رهبر آمد». متولی بحث وحدت اصولگرایان در پایان شعری از فیض کاشانی را قرائت کرد که بی‌ارتباط با بحث وحدت اصولگرایان نبود: مجری سالن این‌بار، شروع سخنرانی مصباح‌یزدی را اعلام کرد و حاضران هر بار با شنیدن نام مصباح‌یزدی صلوات می‌فرستادند. معلم اخلاق جبهه پایداری با حضور در پشت تریبون اعلام کرد که ادعای ما این است که حاضران در این مراسم کسانی هستند که می‌خواهند خود را از انحرافات و نوسانات زشت حفظ کنند. در پایان این مراسم برخی از شخصیت‌های حاضر با حضور در جمع خبرنگاران در ارزیابی خود از این نشست مطالبی را مطرح کردند. حدادعادل یکی از این افراد بود که با حضور در جمع خبرنگاران این قدم را مثبت خواند و مدعی شد که در انتخابات مجلس زمینه برای وحدت اصولگرایان بیش از انتخابات ریاست‌جمهوری است. کامران دانشجو از افراد منسوب به طیف احمدی‌نژاد نیز تاکید کرد که همه ما به نقش روحانیت در بحث وحدت اصولگرایان قائل هستیم و معتقدیم که جامعتین پرچمدار همگرایی اصولگرایان هستند.
 شخصیت‌شناسی مصباح‌یزدی در یک برگه
در پایان این مراسم مجلات و برگه‌هایی میان حاضران در این مراسم توزیع می‌شد که نکات مربوط به هریک از آنها قابل تامل بود. در یکی از این برگه‌ها درمورد شخصیت مصباح‌یزدی اشاره شده بود. در نشریه دیگری با عنوان «نگاه» نیز با این تیتر که «چرا اصولگرایان نیازمند محور وحدتی همچون آیت‌ا... مصباح هستند؟» نویسنده مدعی شده بود که اصلاح‌طلبان از بحث وحدت اصولگرایان به وحشت افتاده‌اند و محوریت شخصی مثل مصباح‌یزدی در میان اصولگرایان مانع از انحراف و کج‌روی خواهدشد. با این حال از نکات قبل توجه در این میان توزیع برگه‌ای بود که در ظاهر فرم اشتراک نشریه پرتو سخن متعلق به موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بود. اما پشت این فرم اشتراک با اعلام شماره حسابی به نام یک فرد از متقاضیان خواسته شده بود که برای پشتیبانی این نشریه هدایای نقدی خود را به حساب این شخص واریز کنند. 

نظر شما