شناسهٔ خبر: 1731135 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

واکنش ها به برگزاري نشست همگرايي اصولگرايان

سازنده: : رحيم پور political@khorasannews.com

صاحب‌خبر -
تابناک: وزن غايبان نشست همگرايي از حاضران آن بيشتر بود

همايش همگرايي اصولگرايان که با حضور اکثر طيف هاي اصولگرايي وسخنراني آيت ا... مصباح يزدي در روز شنبه برگزار شد، با واکنش هاي متفاوتي از سوي چهره هاي شاخص اصولگرا وسايت هاي خبري مواجه شده است و سبک وسنگين کردن حاضران و غايبان اين همايش سوژه بسياري از سايت هاي خبري شده است.

در اين بين، سايت تابناک نزديک به محسن رضايي وزن اصولگراياني را که در همايش روز شنبه همگرايي اصولگرايان غايب بودند از وزن آنهايي که حضور داشتند، بيشتر دانست.

تابناک با اشاره به غايبين در اين همايش هشت دسته مهم از اصولگرايان را بر شمرده که فعلا ترجيح داده اند همگرايي با شرايط و ضوابط کنوني را نپذيرند.برخي از افرادپرسابقه جناح راست مانند علي اکبر ناطق نوري، برخي از نيروهاي قديمي اصولگرايان مانند لاريجاني، پورمحمدي ، رحماني فضلي و ولايتي، از بزرگان سياسي اصولگراها،ابوترابي فر و باهنر، نامزدهاي اوليه انتخابات رياست جمهوري سال ۹۲، احمد توکلي و الياس نادران از چهره هاي قابل توجه رهپويان و ايثارگران، قاليباف و طلايي دوستان قديمي در نيروي انتظامي و همکاران فعلي در شوراي شهر و شهردار و تئوريسين هاي معروف اصولگرايان از مرتضي نبوي گرفته تا اميرمحبيان از جمله افرادي هستند که تابناک آن ها را در زمره غايبان مانور وحدت اصولگرايان ناميده است. در اين ميان، حسين فدايي که به نمايندگي ازجمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، در اين همايش شرکت کرده بود؛با بيان اينکه از نشست هاي همگرايي اصولگرايان استقبال مي کنيم، به مهرگفت: جلسات وحدت به تنهايي کافي نيست، اما مي تواند مقدمات و زمينه هاي وحدت را فراهم سازد. اسد ا... بادامچيان عضوشوراي مرکزي حزب موتلفه نيز با بيان اينکه ائتلاف اصولگرايان براي انتخابات سال آينده بايد بر محوريت جامعتين شکل بگيرد به ايسنا گفت: حزب موتلفه معتقد است در اين ائتلاف فصل الخطاب بايد نظر جامعتين باشد.

پيشتر آيت ا... موحدي کرماني در حاشيه اين همايش اعلام کرده بود: علاوه بر جامعتين نظر آيت ا... مصباح در ساز و کار انتخاباتي اصولگرايان نقش دارد. آيت ا... موحدي کرماني، در گفتگو با «نسيم» با اشاره به اينکه جلسه بسيار خوبي برگزار شد، درباره اينکه جلسات با محوريت آيت ا... مصباح برگزار مي شود يا خير گفت که همه ما مريد ايشان هستيم و جامعتين نيز با ايشان مي باشد.

از سوي ديگر به گزارش نسيم،کاظم جلالي رئيس فراکسيون رهروان مجلس که فراکسيون متبوعش از جمله غايبان اين همايش بود؛با ابراز گلايه از برخي تنگ نظري ها در داخل جبهه اصولگرايي بدون نام بردن از فرد خاصي،گفت: برخي فقط خودشان را اصولگرا مي دانند و هرکسي نقدي کرد ديگر اصولگرا نيست و از دايره اصولگرايي دور مي شود، که به نظر مي رسد نگاه خوبي نيست، اين بايد روشن شود، در طول ساليان گذشته خسارت هاي زيادي از تنگ نظري دايره اصولگرايي ديده ايم، [اين که برخي مي گويند ]اصولگرايي ناب هم فقط ماييم روند را به جايي مي رساند که بقيه حذف مي شوند اين بايد علاج شود يا برخي از نگاه هاي تندروانه که در اصولگرايي وجود دارد، بايد در جايي مشخص شود.

نظر شما