شناسهٔ خبر: 17179049 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

منهای فوتبال

صاحب‌خبر -

صادق‌زاده پهلوان سال ۹۵ ايران شد

ایسنا: رقابت‌هاي كشتي پهلواني بزرگسالان قهرماني كشور و انتخاب پهلوان سال ۹۵، يادواره مرحوم زنده‌ياد پهلوان عليرضا سليماني، ديروز در سالن بهشتي شهر مشهد مقدس برگزار شد. در ديدار فينال وزن ۱۰۰+ كيلوگرم جابر صادق‌زاده، پهلوان سال گذشته كشور از مازندران به مصاف احمد ميرزاپور پهلوان كشور و قهرمان مسابقات جهاني از خراسان رضوي رفت و در يك كشتي بسيار نزديك با نتيجه ۲ بر ۲ از سد اين حريف گذشت و پهلوان كشور در سال ۹۵ شد تا براي دومين سال پياپي به اين افتخار دست پيدا كند. بازوبند پهلواني توسط پدر سه شهيد و يك جانباز والامقام دفاع مقدس بر بازوي صادق‌زاده بسته شد. مسعود سلطاني‌فر وزير ورزش جوانان، كيومرث هاشمي رئيس كميته ملي المپيك، عليرضا حيدري رئيس فدراسيون جهاني كشتي پهلواني، رسول خادم رئيس فدراسيون كشتي و تعدادي از اعضاي شوراهاي فني كشتي آزاد و فرنگي نيز در سالن مسابقات حضور داشتند. صادق‌زاده پس از كسب اين عنوان طبق رسوم كشتي پهلواني فريضه نماز شكر را در تشك كشتي به‌جاي آورد. در ديگر رقابت‌هاي فينال اين مسابقات نيز امين خدابخش در وزن ۶۰ كيلوگرم، ابراهيم وليان از بوشهر در وزن ۷۰كيلوگرم، جعفر قاسمي از مازندران در وزن ۸۰كيلوگرم، مجتبي كلانتريان از خراسان شمالي در وزن ۹۰ كيلوگرم و سينا غلامي از مازندران در وزن ۱۰۰ كيلوگرم با شكست حريفان خود به مقام نخست رسيدند. لازم به ذكر است در وزن ۶۰ كيلوگرم اميرحسين قنبردوست مقابل خدابخش حاضر نشد.

 

یک ایرانی در کمیسیون‌های اتحادیه جهانی کشتی رئیس شد

ایسنا: اتحادیه جهانی کشتی دارای ۱۵ کمیسیون است که با تصمیم هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی، دکتر بابک شادگان که تابعیت ایرانی و کانادایی دارد، همانند دوره‌های قبل به عنوان رئیس کمیسیون پزشکی و مبارزه با دوپینگ برگزیده شد. شادگان که چندین دوره مسئول پزشکی رقابت‌های کشتی در بازی‌های المپیک نیز بوده است، پس از اتفاقات فینال وزن ۷۴ کیلوگرم المپیک بین حسن یزدانی و رقیب روس، پیشنهاد تعیین زمان برای درمان خونریزی را نیز مطرح ساخت که در نهایت درمان چهار ‌دقیقه‌ای برای این مساله مورد تایید اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفت و از سال ۲۰۱۷ به اجرا گذاشته خواهد شد.

 

مسئولان خراسانی میلی به برگزاری جام تختی ندارند

تسنیم: منصور برزگر عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: رقابت‌های بین‌المللی جام تختی هرساله برای زنده نگه داشتن پهلوان نامی و با اخلاق ایران برگزار می‌شود و این کمترین کاری است که ما می‌توانیم برای پاسداشت اسطوره‌های ملی خود انجام دهیم. تختی آن‌قدر در بین مردم محبوب است که بسیاری از مجموعه‌های ورزشی کشور به نام این پهلوان نامگذاری شده و این نشان از جایگاه بالای این قهرمانی ملی در ایران دارد. برزگر تصریح کرد: امسال قرار است این مسابقات در شهر مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شود اما گویا مسئولان استانی میلی به برگزاری این مسابقات ندارند. این در حالی است که مردم مشهد از دیرباز علاقه بسیاری به این پهلوان و مرد با اخلاق داشتند.

 

انتظار چنین عملکردی را نداشتم

تسنیم: سارا سادات خادم‌الشریعه بانوی شطرنج‌باز ایران که در مسابقات سریع قهرمانی جهان موفق به کسب رتبه چهارم شد، در این باره اظهار داشت: قبل از مسابقات اصلا انتظار این عملکرد را از خودم نداشتم و فکر نمی‌کردم در بخش سریع این‌قدر نزدیک به مدال شوم. وی افزود: من در رده‌بندی اولیه مسابقات در رده ۲۱ قرار داشتم. تا قبل از این مسابقاتی که در این سطح در آنها شرکت می‌کردم، همانند رقابت‌های گرندپری بانوان جهان بیشتر بازی‌های فکری بودند، اما رقابت‌های سریع جهان تجربه خیلی جدید و تازه‌ای برایم بود. بانوی شطرنج‌باز کشورمان ادامه داد: تقریبا همه بازیکنان مطرح جهان در رقابت‌های قطر حاضر هستند. با حضور این بازیکنان، مسابقات سطح خیلی بالایی دارد. خوشحالم که در میان این بازیکنان چنین رتبه‌ای گرفتم، هرچند که تصور آن را نداشتم.

نظر شما