شناسهٔ خبر: 1716420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

پژوهشگر شیرازی :

کاهش جرائم و گناه در جامعه از برکات ماه رمضان است

حوزه/ پژوهشگر شیرازی با تاکید بر این که مراعات بهداشت روانی و پیشگیری از گناه ، بهترین مراحل تهذیب نفس در ماه رمضان می باشد، گفت: کاهش جرائم و گناه در جامعه از برکات ماه رمضان است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد رضا صالحیان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با تاکید بر لزوم گرامیداشت باشکوه عید غدیر به عنوان عیدالله الاکبر، اظهار کرد: ما شیعیان امیرالمومنین (ع) باید، ابعاد وجودی حضرت را به جهانیان به بهترین نحو معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: حقیقت آن است که ما در معرفی مولی الموحدین امیرالمومنین(ع) به عالم بشریت کوتاهی کرده ایم و باید با برداشتن گام های موثرتر و بلندتر و استفاده از ابزارهای نوین، این خسران را جبران کنیم.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان ادامه داد: پرداختن به اختلافات بی حاصل در دنیای اسلام ما را از اهداف اصلی دور می سازد، از جمله اهداف اصلی جهان تشیع باید معرفی بهترین پیشوای عالم، حضرت علی بن ابی طالب (ع) به دنیا باشد.

وی با اشاره به این که جهان بشریت امروز تشنه دریافت معارف و ارزش ها است، ابراز داشت: امیرالمومنین(ع) دریای فضائل و معارف ارزشمند دینی و انسانی است، پس وظیفه ما شیعیان تامین خوراک فکری مناسب برای عالم بشریت است که معرفی حضرت علی (ع) بهترین راهکار است.

حجت الاسلام صالحیان با بیان این که امیرالمومنین(ع) از بنیانگذاران حقوق بشر است که صحبت از حقوق محیط زیست، حقوق درختان، حقوق موجودات و... می کند، افزود: حضرت، پیش قراول و پرچم دار حکومت براساس عدالت خواهی است، ولی ما نتوانسته ایم آن گونه که شایسته و بایسته است زیبایی های حکومت علوی را به دنیا معرفی کنیم.

وی در ادامه با انتقاد از برگزاری همایش ها و جشن های صوری و بدون محتوای ارزشی، گفت: حضرت علی(ع) دریایی از معارف و ارزش ها است که ما حتی یک قطره از ویژگی های ایشان را به نسل نوجوان و جوان خود نچشانده ایم.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان یادآور شد: اگر امروز شاهد کشته شدن مسلمان توسط مسلمان، خراب شدن خانه مسلمان توسط مسلمان، و یا اختلاف در جهان اسلام هستیم، به واسطه آن است که به سخن و وصیت رسول الله (ص) عمل نکردیم و از همان ابتدای واقعه غدیر، عده ای بر طبل اختلاف و انحراف کوبیدند و نتایج خباثت و حسادت دیروز، امروز مشخص است.

وی در پایان گفت: مهمترین پیام غدیرخم، عمل به امر امامت و ولایت بود، چون امر ولایت تنها راه  « ید واحده» شدن مسلمانان برای ایستادن در مقابل استکبار جهانی و نجات امت اسلامی است.

انتهای پیام

 

نظر شما