شناسهٔ خبر: 1702085 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

برگزاري مانور ايمني براي آمادگي سوخت‌رساني در شرايط بحراني

مانور ايمني و اطفاي حريق با هدف ايجاد آمادگي براي جلوگيري از بروز بحران در شرايط خاص، در انبار نفت شمال غرب تهران (شهران) برگزار مي‌شود.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سهرابي، رئيس اداره ايمني، بهداشت، محيط‌ زيست و پدافند غيرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران منطقه تهران، با بيان اين مطلب گفت: انبار نفت شمال غرب تهران (شهران) از اهميت ويژه‌اي در سوخت‌رساني به صنايع و جايگاه‌هاي سوخت شهر تهران برخوردار است به‌طوري که بسياري از جايگاه‌هاي عرضه سوخت در تهران و شهريار و بسياري از صنايع بزرگ از اين انبار نفت تغذيه مي‌شوند.
وي افزود: هدف از برگزاري مانور ايمني و اطفاي حريق در انبار نفت شهران، بررسي راه‌هاي پيشگيري از بحران ناشي از زلزله و آتش‌سوزي، مقابله با آتش، بازسازي انبار نفت و آماده‌ کردن انبار در مدت‌ زمان کوتاه براي بازيابي مجدد است.
دبير کميته سوخت‌رساني ستاد مديريت بحران شهر تهران ادامه داد: با توسعه شهر تهران، انبار نفت شهران در نزديکي بافت مسکوني قرار گرفته است که اين مانورها از يک‌سو براي تأمين امنيت همسايگان اين انبار و از سوي ديگر براي جلوگيري از بروز بحران سوخت‌رساني در سطح استان تهران برگزار مي‌شود.
وي گفت: در سطح استان تهران در هر دقيقه 500 خودرو اقدام به سوخت‌گيري مي‌کنند که اختلال جدي در سوخت‌گيري اين خودروها، مي‌تواند بحران‌زا باشد.
سهرابي اظهار داشت: انبار نفت شمال غرب منطقه تهران (شهران) يکي از انبارهاي مهم نفت کشور محسوب شده و مي‌توان گفت سوخت‌رساني در شهر تهران وابسته به اين انبار است. بر همين اساس در مانور پيش رو که در روز 30 مهرماه و همزمان با برگزاري جشنواره شهر آماده در شهر تهران برگزار مي‌شود، دو موضوع امنيت، ايمني و تأمين سوخت‌رساني در شرايط بحراني را مورد توجه قرار خواهيم داد.
گفتني است، جشنواره شهر آماده با شعار «سلام تهران بادوام» براي نخستين بار در کشور با موضوع هماهنگي و همکاري سازمان‌هاي همکار در مديريت بحران‌هاي شهري همراه با برپايي بيش از 30 مانور از 26 مهر تا اول آبان در شهر تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما