شناسهٔ خبر: 16999397 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

دولت جدید لبنان تشکیل شد

دولت جدید لبنان به ریاست سعد حریری تشکیل شد؛ حریری پس از اعلام تشکیل کابینۀ جدید لبنان در شامگاه یکشنبه آن را "دولت وفاق ملی" توصیف کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سعد حریری" با بیان اینکه این دولت بر حل بحران‌های لبنان تمرکز دارد، گفت: تمام طرف‌ها مصالحه کردند تا دولت جدید تشکیل شود.

حریری اولین مأموریت دولت جدید لبنان را دستیابی به قانون جدید انتخابات با همکاری پارلمان این کشور عنوان کرد و افزود: ما بر روی پیش‌نویس قانون جدید انتخابات کار خواهیم کرد؛ قرار است وزرای کابینه جدید چهارشنبه (1 دی) با "میشل عون" رئیس‌جمهور لبنان، دیدار کنند.

میشل عون 13 آبان با انتشار بیانیه‌ای، حریری را به‌ عنوان نخست‌ وزیر برگزید و وی را مأمور تشکیل دولت جدید کرد؛ کابینۀ حریری از 30 وزیر تشکیل شده است؛ رسانه‌های لبنانی اسامی این وزرا را منتشر کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، جبران باسیل، وزیر امور خارجه، و نهاد المشنوق، وزیر کشور کنونی لبنان، در سمت خود ابقا شدند؛ علی حسن خلیل به‌عنوان وزیر دارایی، یعقوب الصراف به‌عنوان وزیر دفاع، و سزار ابوخلیل به‌عنوان وزیر انرژی و آب، انتخاب شدند.

پارلمان لبنان، 10 آبان پس از گذشت بیش از 2 سال بن‌بست سیاسی در این کشور، با برگزاری چهل ‎و ششمین دوره رأی‎گیری برای انتخاب رئیس‌جمهور "میشل عون" ژنرال سابق این کشور را برگزید.
 

نظر شما