شناسهٔ خبر: 16975018 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

آیت‌الله محمد واعظ‌زاده خراسانی به رحمت ایزدی پیوست

صاحب‌خبر -
 

سرویس شهرستانها: آیت الله محمد واعظ‌زاده خراسانی نایب رئیس اتحادیه علمای مسلمان و عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب،استاد مبرّز حوزه علمیه و دانشگاه فردوسی مشهد صبح دیروز دار فانی را وداع گفت.‏

منتظری، مسئول روابط‌عمومی دفتر آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی گفت: آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی ساعت ۴ بامداد دیروز براثر بیماری و کهولت سن در منزل شخصی خود در مشهد دار فانی را وداع گفت.‏

مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی امروز از محل مهدیه مشهد در خیابان امام رضا(ع) به سمت حرم مطهر رضوی بردوش مردم ولایتمدار مشهد تشییع و پس از طواف و اقامه نماز در حرم رضوی در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به خاک سپرده می‌شود.

‏ آیت‌الله واعظ‌زاده‌خراسانی سال ۱۳۰۴شمسی در مشهد متولد شد و تحصیلات خود رادر حوزه‌های علمیه نجف اشرف،مشهد و قم سپری کرد.‏ وی درس خارج فقه و اصول را در محضرحاج سید محمد حجت، حاج میرزا احمد آقازاده کفایی، سید یونس اردبیلی، آیت‌اللّه‌العظمی بروجردی، آیت‌اللّه‌العظمی گلپایگانی و امام‌خمینی(ره) گذراند و فلسفه و علوم عقلی را از شیخ سیف‌الله ایسی و شیخ مجتبی قزوینی و علامه طباطبایی آموخت.

پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت

در پی درگذشت آیت‌الله واعظ زاده خراسانی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیتی صادر کردند. متن پیام به این شرح است:

«انالله و اناالیه راجعون»

درگذشت آیت‌الله محمد واعظ زاده خراسانی باعث تألم و تأسف خاطر گردید.

عالم بزرگواری که به عنوان مؤسس دانشگاه مذاهب اسلامی و نخستین دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، تلاش‌های زیادی برای تقویت وحدت و جلوگیری از اختلافات مذهبی داشته است.

با تسلیت فقدان این روحانی محقق حوزه‌های علمیه نجف اشرف، قم و مشهد الرضا، علوّ درجات ایشان و صبر و اجر بازماندگان، به خصوص فرزندان آن مرحوم و به ویژه جناب آقای دکتر صادق واعظ زاده همکارمان در مجمع تشخیص مصلحت نظام را از درگاه خداوند باریتعالی خواستارم.

اکبر هاشمی رفسنجانی – رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

پیام تسلیت یادگار گرامی امام

یادگار گرامی امام درگذشت آیت‌الله واعظ زاده خراسانی را تسلیت گفت. به گزارش جماران، متن این تسلیت که در صفحه اینستاگرام سید حسن خمینی منتشر شد، در پی می آید:

«درگذشت عالم وارسته حضرت آیت الله واعظ زاده خراسانی طاب ثراه موجب تأثر همه دوستداران ایشان شد.

آن مرحوم که از پیشگامان تقریب مذاهب اسلامی و از دغدغه مندان نسبت به تشتت امت اسلامی محسوب می گردید، همواره از مجاهدین در این عرصه بود. همراهی آن بزرگوار با حضرت امام خمینی و محبت و همدلی شان با بیت ایشان هیچ گاه از اذهان پاک نخواهد شد.

اینجانب این ضایعه را خدمت بیت مکرم ایشان به خصوص آقازاده‌های معزز تسلیت عرض نموده و از خدای متعال علو درجات ایشان را مسئلت دارم.»

نظر شما