شناسهٔ خبر: 16935167 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

امام جمعه سبزوار درگذشت

مسئول ستاد نماز جمعه سبزوار گفت: حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین ابراهیمی که اخیرا در یکی از بیمارستانهای مشهد بستری شده بود در پی تحمل یک دوره بیماری امروز 25 آذر به دیار باقی شتافت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید سیاح افزود: حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین ابراهیمی سال 1319 در روستای کیذور بخش ششتمد شهرستان سبزوار به دنیا آمد.
 
آن مرحوم از سال 1369 به عنوان امام جمعه سبزوار انتخاب شد و همزمان مدیریت حوزه علمیه این شهر را بر عهده گرفت و با جذب استادان و مدرسان در حوزه و گزینش طلاب جوان و مستعد به ساماندهی نظام تدریس دروس حوزوی در غرب خراسان پرداخت.
 
او گفت: بازسازی مدرسه علمیه اهل­ البیت(ع) و توسعه آن، توسعه مدرسه علمیه مکتب­ نرجس ویژه بانوان طلبه، ساخت بنای یادبود شهدای گمنام، خرید و واگذاری 286 قطعه زمین برای ساخت مسکن طلاب، برگزاری کنگرۀ حکیم حاج ­­ملاهادی سبزواری و کنگره آیت ­الله سید عبدالاعلی­ سبزواری بخشی از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی ماندگار و موثر مرحوم حجت الاسلام ابراهیمی در طول 27 سال امامت جمعه سبزوار هستند.
 
سیاح افزود: وی که همراهی با نهضت اسلامی را از سال 1350 با توزیع مخفیانه رساله توضیح المسائل و کتاب حکومت اسلامی امام­ خمینی(ره) آغاز کرد پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسئولیت ائمه جماعات مشهد، حضور در جبهه های جنگ تحمیلی به منظور فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی، ریاست شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی، مسئولیت دادگاه انقلاب و عمومی پاسداران و دادگاه انقلاب ارتش در مشهد، ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح در خراسان و نیز سیستان و بلوچستان را بر عهده داشت.
 

نظر شما