شناسهٔ خبر: 16892232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی:

سومین کنفرانس علمی امام موسی کاظم و امام جواد برگزار میشود

اصفهان - معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری سومین کنفرانس علمی پژوهشی امام موسی کاظم و امام جواد (ع) در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، یاسین صعیدی صبح سه‌شنبه در نشست خبری سومین کنفرانس علمی پژوهشی امام موسی کاظم (ع) و امام جواد(ع) اظهار داشت: این کنفرانس دو دوره دیگر برگزار شده است که از برگزاری دوره دوم تا سومین دوره ۶ سال طول کشید.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی و آستان قدس رضوی متولی برگزاری سومین دوره این کنفرانس است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری این کنفرانس بخش کمیته علمی را تقبل کرده است و امیدواریم با تشکیل دبیرخانه دایمی در دفتر قرآن و عترت دانشگاه آزاد این کنفرانس به شکل سالیانه ادامه پیدا کند.

دبیر کنفرانس علمی پژوهشی امام موسی کاظم و امام جواد(ع) با بیان اینکه دو دوره قبلی این کنفرانس بسیار موفقیت آمیز برگزار شد، ابراز داشت: هم اکنون علاوه بر مقالات پایگاه پژوهشی کنفرانس، ۸۵۰ هزار صفحه نت از دومین کنفرانس علمی پژوهشی امام موسی کاظم و امام جواد(ع) قابل دسترسی است.

ارسال ۲۵ مقاله به دبیرخانه کنفرانس

وی با بیان اینکه در طول مدت یک ماه تا تاریخ ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۲۵ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده و مورد ارزیابی قرار می گیرد، ادامه داد: این کنفرانس از ساعت ۸ تا ۱۱ روز سه شنبه ۳۰ آذرماه  در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار و به تمامی شرکت‌کنندگان در این کنفرانس گواهینامه آموزشی با ارزش علمی ۵ ساعت اهداء می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه آیت‌الله خادمی از علما و فضلای حوزه علمیه قم در این همایش سخنرانی می‌کنند، بیان داشت: سرفصل‌های این کنفرانس شامل نقش و جایگاه علم و دانش در سیره نظری و عملی امام موسی کاظم و امام جواد (ع)، شناخت دیدگاه‌ها و اندیشه‌های اجتماعی و اقتصادی و ارتباطی این دو امام، بررسی اندیشه‌های فرهنگی معنوی ایشان، علوم در محضر آن دو امام همام از منظر طب، روانشناسی، نجوم و غیره بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین بررسی اوضاع سیاسی اجتماعی دوران امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) و تبیین جریان‌های فکری، فرهنگی، برهانی آن دو امام همام و امام جواد و امام موسی کاظم (ع) در ادبیات فارسی  از دیگر سرفصل‌های این کنفرانس است.

صعیدی تاکید کرد: آنچه موجب حضور دانشگاه در برگزاری این کنفرانس شده عشق و علاقه به اهل بیت(ع) بوده است و اشخاص به عنوان خدمه اهل بیت (ع) در این کنفرانس خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه از فعالیتهای مختلف از جمله اقدامات علمی امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع) غفلت شده است که هدف از برپایی این کنفرانس پرداختن به این موارد بوده است، گفت: تمرکز اصلی ما در این همایش بر حوزه علم و دانش است و  تلاش شده نقش علم و دانش در سیره نظری و عملی این دو امام در این کنفرانس مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دیگر ارگان‌هایی که در برگزاری این کنفرانس همکاری داشته‌اند، بیان داشت:  نهاد رهبری در دانشگاه، دانشگاه آزاد اصفهان، ستاد اقامه نماز، فرهنگی تفریحی شهرداری، شورای هیئت‌های مذهبی استان، هیئت کاظمینی‌های اصفهان، در برگزاری این کنفرانس همکاری دارند.

نظر شما