شناسهٔ خبر: 1688560 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

عراقچي: احتمال تمديد مذاکرات وجود دارد

صاحب‌خبر -

معاون وزير امور خارجه ايران، گفت: احتمال همه چيز و حتي تمديد وقت مذاکرات ايران و 1+5 وجود دارد.به گزارش ايسنا، دکتر عباس عراقچي، مذاکره کننده ارشد هسته‌اي ايران ظهر جمعه در حاشيه همايش رييسان دادگستري خراسان رضوي در جمع خبرنگاران عنوان کرد: زمان مذاکرات به سرعت در حال گذر است و ما هنوز نااميد نيستيم که مذاکرات تا سوم آذرماه به نتيجه برسد.

او افزود: در صورتي که تغيير مواضع در طرف مقابل صورت نگيرد احتمالا” تا تاريخ سوم آذرماه به توافق نمي‌رسيم.عراقچي با اشاره به اين که مذاکرات به مراحل حساسي رسيده اظهار کرد: فرصتي که براي مذاکرات داشتيم تا 3 آذرماه بود که در حال اتمام است.

اين عضو ارشد تيم مذاکره کننده ايران در مذاکرات هسته‌اي، عنوان کرد: انتظار مي‌رفت که مذاکرات در نيويورک با پيشرفت همراه باشد اما اين اتفاق نيافتاد.

وي ادامه داد: دو طرف براي ادامه مذاکرات جدي هستند و اميدواريم کمال استفاده از مذاکرات بشود.

عراقچي خاطرنشان کرد: روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاري در وين مذاکراتي خواهيم داشت. سه‌شنبه گفت‌وگوي دوجانبه با هيات آمريکايي و کاترين اشتون، روز چهارشنبه نيز مذاکرات سه‌جانبه‌اي ميان دکتر ظريف، کاترين اشتون و جان کري صورت خواهد گرفت.

معاون وزير خارجه ايران اظهار کرد: در مذاکرات هفته جاري وين درباره موضوعات کليدي مانند تحريم و چگونگي رفع آن و هم‌چنين غني‌سازي بحث مي‌شود و اميدواريم يک مسير جديدي در اين راه باز شود.

او درباره اظهارات کامرون، نخست‌وزير انگلستان اظهار کرد: در اين خصوص دکتر ظريف در مجلس توضيح داد و به نظرم اظهارات کامرون در شأن نخست‌وزير اين کشور نبود.عراقچي اضافه کرد: ما هم عجله‌اي براي از سرگيري روابط و بازگشايي سفارت‌ها نداريم، همه دولت‌ها و کشورها بايد بفهمند که با مردم ايران بايد به زبان کرامت و احترام صحبت کند.

وي افزوزد: ما عزت خودمان را با هيچ چيزي معاوضه نکرده و آن را فداي مصالح موقتي در مذاکرات نمي‌کنيم.عراقچي با اشاره به مواضع ائتلاف ضد داعش عنوان کرد: تعبير مقام معظم رهبري درباره غربي‌ها اين بود که مواضع‌شان مضحک است زيرا خود غربي‌ها و متحدان تروريستي داعش که متأسفانه اسم دولت اسلامي بر خود گذاشته و اسلام را خدشه‌دار مي‌کند آن را آفريده و خودشان ار آن‌ها حمايت کردند؛ اما در حال حاضر دم از مبارزه و ائتلاف مي‌زنند که اين امري مضحک است.معاون حقوقي و امور بين‌الملل وزير خارجه ايران ادامه داد: ما به هيچ وجه به ائتلاف ضدداعش اطمينان نداريم و نگران مقاصد پشت پرده و سياست‌هاي پنهان آن‌ها هستيم و کماکان معتقديم بايد با گروهک تروريستي داعش مبارزه شود و ما نيز به سهم خود تلاش‌مان را انجام مي‌دهيم. زيرا تهديدي جدي محسوب مي‌شود.

نظر شما