شناسهٔ خبر: 1681470 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخبار کوتاه از تحولات عراق/

حمله قریب‌الوقوع ارتش عراق برای آزادسازی «هیت»/ دفع حمله تروریست‌ها به پالایشگاه بیجی

خبرگزاری تسنیم: «احمد صداک الدلیمی» رئیس پلیس الانبار اعلام کرد: نیروهای امنیتی طی روزهای آینده از چهار محور برای آزاد سازی هیت عملیات انجام می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، حسن شویرد عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق گفت: یکی از مهمترین راهکار مبارزه با تروریسم در عراق دیدگاه سیاسی یکپارچه میان گروه های سیاسی برای ایجاد ارتش اعتقادی که با تمام قوا با تروریسم مبارزه کند، است.همچنین باید اداره پرونده امنیتی خارجی از طریق هماهنگی میان نیروهای امنیتی وابسته به وزارت دفاع و ائتلاف بین المللی باشد.

وی افزود: عراق از نظر اقتصادی موقعیت استراتژیکی دارد و مورد توجه کشورهای مختلف دنیا است.وزارت خارجه باید فعالیت های خود را گسترده تر از قبل کند و نقش موثرتری ایفا کند.

بازگشت نیروهای فراری ارتش و پلیس به یگان‌های خود

از سوی دیگر منابع امنیتی از تلاش نیروهای امنیتی وابسته به پلیس بیجی، الشرقاط به واحدهای قبلی خود در پایگاه اسپایکر و دانشگاه تکریت در استان صلاح الدین خبر دادند و افزودند: نیروهای امنیتی به دنبال پیوستن به یگان هایی که قبلا از آن منفک شده بودند هستند اما داعش به علت سیطره بر جاده کرکوک-بیجی مانع آنها می شود و این جاده تنها راه ممکن برای حضور این افراد در یگان های مربوطه آنهاست.این درحالی است که حیدر العبادی همه فراریان از یگان های ارتش و پلیس را عفو کرده و  اجازه بازگشت به یگان هایشان را داده بود.

موضع گیری العبادی درباره تشکیل گارد ملی استان ها

حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت: نیروهای گارد ملی نباید به ابزاری برای نزاع میان استان های تبدیل شود.باید اختیارات و نوع تسلیحات این نیروها و نیز تعداد نیروهای آن در هر استان و در کل عراق مشخص شود.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: کابینه تاکنون قانون نیروهای گارد ملی را بررسی نکرده است.گارد ملی عراقی است و همه گروه های سیاسی باید درباره آن اجماع داشته باشند.وظیفه نیروهای گارد ملی حفاظت از اقلیم یا استان است اما می توان از نیروهای هر استانی در خارج از آن برای دفاع از کشور استفاده کرد.

هلاکت 12 تروریست در جرف الصخر

در منطقه جرف الصخر در شمال بابل بالگردهای ارتش عراق مراکز داعش را هدف قرار دادند و 12 تروریست را به هلاکت رساندند.

حمله قریب الوقوع به هیت طی روزهای آینده

احمد صداک الدلیمی رئیس پلیس الانبار اعلام کرد: نیروهای امنیتی طی روزهای آینده از چهار محور برای آزاد سازی هیت عملیات انجام می دهند.محور اول اردوگاه هیت،دوم کیلومتر35، سوم محور الزاویه در شرق هیت و محور چهارم ناحیه البغدادی به حدیثه که پایگاه عین الاسد در آن قرار دارد است.وی از ارسال تجهیزات گسترده به منطقه الزاویه و اردوگاه هیت و نیز ارسال مقادیر زیادی سلاح و جنگ افزار در اردوگاه عین الاسد و منطقه کیلومتر35 خبر داد.

الدلیمی علت تاخیر در عملیات را حضور تروریست های داعش در میان غیر نظامیان در هیت و نیز استقرار تک تیراندازان و عوامل انتحاری در طول جاده هیت-الرمادی و هیت-حدیثه و نیز حضور تروریست های داعش در روستاها و مناطق اطراف هیت مانند کبیسه و المحمدیات دانست و بیان کرد: باید این مناطق قبل از عملیات در شهر هیت از لوث تروریست ها پاکسازی شد.حضور تروریست ها در میان غیرنظامیان پنهان شدن و جابجایی تروریست ها را آسان کرده است.

دفع حمله تفکیری ها به پالایشگاه بیجی

منابع امنیتی در صلاح الدین از دفع حمله تروریست های داعش به پالایشگاه بیجی و هلاکت 20 تروریست و انهدام ادوات آنها خبر دادند و افزودند: نیروهای امنیتی با حمایت هوایی در تکریت برای پاکسازی آن عملیاتی انجام دادند و به سوی مرکز زرهی در شهر تکریت پیشروی کردند.

اعدام سه عضو شورای بیداری از سوی داعش

تروریست‌ها داعش سه نفر از اعضای شورای بیداری را در شهر بیجی در شمال تکریت اعدام کردند.منابع امنیتی در این باره اعلام کردند: تروریست های داعش سه نفر از اعضای شورای بیداری را ربودند که مدتی بعد اجساد بدون سر آن یافت شد.

انتهای پیام/ر

نظر شما