شناسهٔ خبر: 16804061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌معاون رئیس جمهور در ملایر:

۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه عمرانی برای سال ۹۶ در نظر گرفته شده است

R1018188/P1336

معاون رئیس جمهور از ارائه پیشنهاد اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی در بخش ویژه عمرانی برای سال آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر، محمدباقر نوبخت بعدازظهر امروز در جریان بازدید از ایستگاه راه‌آهن ملایر اظهار داشت: 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه‌های محیط‌ زیست، راه‌آهن، خرید ریل در لایحه بودجه 96 پیشنهاد داده شده است.

وی افزود: در حال حاضر قرارداد خرید دو هزار واگن منعقد شده که نیاز کشور به واگن را تأمین خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ریل‌گذاری بر اساس زمان‌بندی خوب پیش می‌رود و تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: امیدواریم قطعه خط آهن مربوط به حوزه فیروزان نهاوند نیز زودتر به اتمام برسد و به شبکه ریلی بپیوندد.

نوبخت افزود: در مواردی منابع مالی سبب تعویق در اجرای پروژه می‌شود اما راه آهن همدان- تهران با تخصیص 172 درصدی اعتبارات طرح در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه سعی ما بر این است که در برنامه ششم و در سال آینده شبکه ریلی گسترش یابد، اظهار داشت: 10 هزار میلیارد تومان برای ریل‌گذاری، محیط زیست و آب و فاضلاب در نظر گرفته شده تا زیرساخت‌ها تأمین شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره اعتبارات حمل و نقل ریلی نیز گفت: امسال 2500 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه حمل و نقل ریلی در نظر گرفته شده که سال آینده این میزان اعتبار به 3500 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی افزود: اعتباری که برای راه آهن تهران-همدان- سنندج در نظر گرفته شده بود 143 میلیارد تومان بود که براساس تأکید رئیس جمهور تاکنون 250 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است.

نوبخت عنوان کرد: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارتباط 5 استان کشور به شبکه ریلی باید عملیاتی شود که همدان به عنوان یکی از این استا‌ن‌ها باید تا پایان سال به شبکه ریلی کشور اتصال یابد.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به همدان 800 میلیارد تومان مصوبه برای اجرای طرح‌های عمرانی داشت که از این میزان 600 میلیارد تومان پرداخت شد و تلاش بر این است زیرساخت‌ها تأمین شود.

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه ریل راه آهن همدان- تهران کامل تأمین شده است، بیان کرد: با توجه به ایمنی راه آهن سرعت قطارها بیش از 160 کیلومتر بر سرعت است.

وی گفت: دو هزار واگن در نظر گرفته شده که آسایش مسافران نیز فراهم باشد و مشکلی ایجاد نشود و سعی بر این است که برقی شدن قطارها نیز انجام شود.

نوبخت با اشاره به اینکه راه آهن ملایر 143 میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته است، افزود: از این میزان 175 درصد محقق شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما