شناسهٔ خبر: 1666577 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر مرکز اسناد خبرداد: تدوین 50 هزار عنوان کتاب در مورد انقلاب

حوزه / مدیر مرکز اسناد و مدارک انقلاب اسلامی با بیان این که این مرکز 50هزار عنوان کتاب در مورد انقلاب اسلامی تهیه کرده است گفت: تا امروز 930 عنوان کتب تحلیلی نیز منتشرشده است و 200کتاب هم در حال ویراست داری و صفحه بندی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینیان عصر امروز در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی، گفت: مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در زمان حضرت امام با فرمان ایشان تاسیس شد.

وی افزود: کارهای اساسی در این مرکز انجام می شود که از آن جمله می توان به جمع آوری منابع تاریخ انقلاب اسلامی و ارایه منابع و نتایجش است.

مدیر مرکز اسناد و مدارک انقلاب اسلامی تصریح کرد: از جمله منابعی که این مرکز ارایه می کند مجموعه ای از خاطرات کسانی است که در انقلاب حضور داشتند که 13هزارو 500 ساعت خاطره از افراد فعال در انقلاب جمع آوری شده است.

وی گفت: منابع اسنادی شامل اسنادی است که علما از بدو آغاز حرکت انقلاب ایجاد کردند و یا اسناد ساواک و عکس هایی است که شخصیت ها و حوادث و... را روایت می کند؛ تاکنون 4میلیون سند و 33هزار مجموعه عکس جمع آوری شده است.

مدیر مرکز اسناد و مدارک انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: سازماندهی از دیگر برنامه هایی است که در این سازمان انجام می شود؛ در این طرح سند از ابتدا تا انتها خوانده می شود واژه ها و کلمات محوری جدا می شوند در رایانه قرار گرفته  و به پژوهشگران ارایه می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان افزود: از جمله منابع در این عرصه، کتاب است که در این رابطه به منظور ایجاد یک کتابخانه قوی، 50هزار عنوان کتاب در مورد انقلاب اسلامی تهیه شده است.

وی با اشاره به فعالیت تحلیلی در این مرکز گفت: فعالیت تحلیلی بر روی مدارک و اسناد بر عهده، معاونت پژوهشی  است که هر سال 60عنوان از این برنامه ده ساله در اختیار پژهشگران قرار می گیرد که این آثار دارای سه محتوا خواهد بود که از آن جمله می توان به اسناد و جمع آوری خاطرات و انتشار آنها اشاره کرد.

مدیر مرکز اسناد انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تا امروز 930عنوان از این کتب تحلیلی منتشرشده است و 200کتاب هم در حال ویراست داری و صفحه بندی است که هر پنج روز یک کتاب در این معاونت منتشر می شود.

وی گفت: مرکز اسناد انقلاب اسلامی یک نهاد غیر انتفاعی است، زیرا امام فرمودند که تاریخ یک موضوع علمی است و نباید در اختیار دولت ها باشد، زیرا ممکن است که سلایق و علایق دولت ها در این منابع سرایت داده شود.

نظر شما