شناسهٔ خبر: 166364 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برهان | لینک خبر

در گفت‌و‌گوی تفصیلی با فارس مطرح شد/ بخش اول؛

دفاع تما‌م‌قد نماینده دولت از بودجه ۹۳/ کسری نداریم/ ارز را می‌توان روی ۲۶۵۰تومان تک‌نرخی کرد

صاحب‌خبر -

گروه اقتصاد برهان: علیرضا صالح رئیس امور بنگاه‌های معاونت نظارت راهبردی در نشستی که در خبرگزاری فارس با عنوان «بررسی لایحه بودجه 93» برگزار شد به بیان ویژگی‌های لایحه بودجه 93 پرداخت.

 

 * تحقق درآمدهای لایحه بودجه خوشبینانه نیست

 

صالح: در پیش‌بینی درآمدها آن درآمدهایی که احتمال تحقق آن نزدیک به صفر است را در بودجه نیاورده‌ایم، همچنین مباحثی را که فکر کرده‌ایم پیش‌بینی آن خیلی خوشبینانه است را هم در لایحه بودجه 93 نیاورده‌ایم.

 

در بخش نخست این نشست صالح توضیح می‌دهد که نه تنها خوشبینی توافقات ژنو در لایحه بودجه نیست بلکه گزینه‌ها و سناریوهای اقتصاد مقاومتی در صورت اعمال تحریم‌های جدید روی میز است.

 

او همچنین از تحقق درآمدهای مالیات و نفت در بودجه دفاع کرده و توضیح می دهد رشد 3 درصدی اقتصاد در سال 93 با اتکاء به چه اسناد و امکاناتی قرار است محقق شود.
متن گفت‌و‌گوی علیرضا صالح با خبرگزاری فارس بدین شرح است:
 
آقای صالح بعد از ارائه لایحه بودجه 93 برخی از نمایندگان نسبت به نحوه تخصیص اعتبار به پروژه‌های عمرانی حوزه‌هایشان استعفا کردند، آیا بهتر نیست در این مواقع دولت‌ها به جای محتاطانه برخورد کردن محکم و با قاطعیت برخورد کنند؟
 
* استعفای نمایندگان عجولانه بود
 
صالح: به نظرم این اقدام نمایندگان مجلس کمی عجولانه بود، البته اوضاع الان نسبت به روزهای اول اعتراض نمایندگان تا حدی متفاوت شده است، با سابقه 25 ساله‌ای که در سازمان برنامه و بودجه دارم ناآشنا با این مباحث نیستم.
 
برای یک پروژه تا رسیدن به نتیجه باید عمر 4 - 3 ساله‌ای در نظر گرفت و 3 برابر میزان بودجه‌امان طرح شروع کنیم زیرا در غیر اینصورت پروژه‌ها می‌ماتند و به نتیجه نمی‌رسد.
 
* پروژه‌های نیمه کاره 300 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهند

 

 در حال حاضر حدود 300 هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های نیمه کاره پول نیاز داریم. در صورت نداشتن پول باید پیمانکاران را تعدیل کنیم و تعدیل پیمانکار نیز به معنای شروع از نقطه صفر است یعنی بدون انجام کاری باید با صورت وضعیت کارهای گذشته پول پرداخت کنیم.
 
در یک نگاه کلی و بطور خلاصه بفرمائید رویکردهای اصلی لایحه بودجه 93 مبتنی بر چه تفکری است و چه تفکری بر روی آن حاکم است؟ همچنین در مورد چینش اعتبارات عمرانی و جاری شرکت‌ها از منظر توسعه‌ای، عدالت و عمرانی به صورت خلاصه توضیح بفرمائید؟

دفاع تما‌م‌قد نماینده دولت از بودجه 93/ کسری نداریم/ ارز را می‌توان روی 2650تومان تک‌نرخی کرد/ انتهای متن/

برچسب‌ها:

نظر شما