شناسهٔ خبر: 1657314 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

خواندنی‌ترین اخبار فضای مجازی؛

یک سانحه هوایی دیگر به‌خیر گذشت/ گستاخی وزیر عراقی در وزارت ورزش ایران/ شعر: مال این است که دارد جگر "آقازاده"/ نظر خانم بازیگر درباره "ده‌نمکی"

نظر خانم بازیگر درباره ده‌نمکی، حذف پیامک‌های ناخواسته پس از ارسال، اوج مردانگی یک داعشی، کتاب انحرافی در رسانه ملی، اوج مردانگی یک داعشی،برج‌های ساخته شده از انسان و... از اهم اخبار متنوع منتشر شده طی امروز در فضای مجازی هستند.

صاحب‌خبر -

 گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»- اخبار فضای مجازی آنقدر متنوع، پرتعداد و گسترده است که کمتر کاربری توانایی بررسی همه آنها را دارد. در این بین گاهی مجبور می‌شویم زمان‌های طولانی را برای خواندن اخبار در فضای اینترنت سپری کنیم.

 

گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو» با توجه به علاقه مخاطبان جهت آگاهی از اخبار متنوع، می‌کوشد تا با ارائه بسته خبری از «خواندنی ترین اخبار فضای مجازی»، کوتاهترین مسیر را برای دسترسی کاربران این خبرگزاری به اخبار جذاب و گوناگون فراهم آورد.

 

یک سانحه هوایی دیگر به خیر گذشت

 

زاک نيوز نوشت: یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ هواپیمایی ایران ایر که بعداز ظهر امروز از مبداء شیراز به مقصد تهران قصد پرواز داشت در هنگام ترک فرودگاه شیراز با حادثه روبرو شد.

 

هنگامی که هواپیمای ایرباس درانتهای باند قصد ترک فرودگاه شهید دستغیب شیراز را داشت با ظاهر شدن دود در قسمت چرخ های هواپیما، خلبان از انجام پرواز منصرف و به پارکینگ برگشت.

 

گفتنی است در این حادثه یکی از چرخ‌های قسمت عقب هواپیما ترکیده و دود و آتش حاصله در پی ترکیدگی لاستیک بوده و خوشبختانه تمامی مسافران به سالن فرودگاه برگشت داده شدند.

 

دقایقی پیش مسئولان هواپیمایی کشوری در فرودگاه شهید دستغیب شیراز به شکرانه جلوگیری از بروز حادثه ناگوار یک راس گوسفند قربانی کردند!

 

 رفتار توهین‌آمیز وزیر ورزش عراق در وزارت ورزش ایران!

وزیر ورزش عراق امروز در نشست خبری اختصاصی با رسانه‌های مورد اعتماد وزارت ورزش ایران از واژه تحریف آمیز استفاده کرد. جهت دریافت ادامه خبر،‌همین‌جا کلیک کنید.

 


تعطیلی ناگهانی برنامه آزاده نامداری


مهر: «خانومی که شما باشی» به تهیه‌کنندگی آزاده نامداری سه شب است از جدول پخش شبکه دو سیما حذف شده است. از 13 مهر همزمان با عید سعید قربان پخش برنامه «خانومی که شما باشی» به نویسندگی و تهیه‌کنندگی آزاده نامداری از شبکه دو سیما قطع شده است. شبکه دو که به صورت روزانه موضوع هر قسمت از «خانومی که شما باشی» را خبری می‌کرد، بی هیچ اعلام قبلی «خانومی که شما باشی» را یکشنبه 13 مهر از کنداکتور پخش خود حذف کرد و این روند بدون ارائه توضیحی تا به حال ادامه داشته است.

 

«خانومی که شما باشی» با محوریت گفتگو با زنان موفق و خاص از جمله همسران شهدا، اولین زن شهردار، گوینده موفق رادیو و... در حالی دچار توقیف شده که هنوز 7 قسمت از این مجموعه مستند باقی مانده است و خبر دقیقی از زمان ادامه پیدا کردن پخش آن اعلام نشده است.


تعطیلی این برنامه در حالی رخ می‌دهد که علی بخشی‌زاده مدیر شبکه دو در سفر حج به سر می‌برد.
 

 

هواپیمای مسافربری در خیابان‌های تهران

 

شعور ده‌نمکی از مخالفانش بالاتر است

جهان: ساقی زینتی - بازیگر سریال «معراجی‌ها» که نقش کوتاهی را در این مجموعه ایفا کرده است، از همکاری‌اش با مسعود ده نمکی اظهار رضایت کرد و به ایسنا گفت: هربار که با مسعود ده‌نمکی کار می‌کنم گوشم را می‌گیرند، اما از نظر من شعور ده‌نمکی از تمام آنهایی که پشت سرش حرف می‌زنند بالاتر است.

 

ده‌نمکی برای بازیگرش حرمت قائل است

 

این بازیگر سینما و تلویزیون در این زمینه بیان کرد: «معراجی‌ها» بعد از سریال «دارا و ندار» دومین تجربه کاری‌ام با مسعود ده‌نمکی است و علی‌رغم اینکه همیشه از این طرف و آن طرف مدام به من می‌گویند چرا باز هم با ده‌نمکی کار کردی؟! جا دارد بگویم آقای ده‌نمکی هر پرونده‌ای که داشته به خودش مربوط است؛ مهم این است که برای بازیگرش حرمت قائل است و خیالت راحت است که وقتی کارت با پروژه‌اش تمام می‌شود چک سفید امضاء مقابلت می‌گذارد و دیگر نگران این نیستی دنبال پولت بروی.

 

وی اضافه کرد: به نظرم خوش حسابی تهیه‌کننده و کارگردان بزرگترین حسن است و همین اتفاق به بازیگر اطمینان می‌دهد. به نظرم بزرگترین ویژگی یک تهیه‌کننده و کارگردان این است که حواسش به بازیگرانش باشد.

 

بازیگر سریال‌های «پس از باران»، «کوچه اقاقیا» و«ستایش» همچنین درخصوص بدقولی برخی تهیه‌کنندگان و کارگردانان اظهار کرد:‌ به عنوان مثال «جاده چالوس» یکی از جدیدترین سریال‌های تلویزیون است که مدت‌هاست کارمان در آن تمام شده اما هنوز هم دستمزدهایمان را نداده‌اند.

 

زینتی در عین حال تأکید کرد: من تاکنون هیچ بی‌حرمتی و بی‌احترامی از مسعود ده‌نمکی ندیده‌ام و کاری هم به حرف‌های دیگران ندارم.

 

دلم می خواست بیشتر در «معراجی‌ها» می ماندم

 

او سپس به ایفای نقشش در سریال «معراجی‌ها» اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در این سریال نقش کوتاهی داشتم و در حد چندین سکانس بازی کردم، نقشم را دوست داشتم و دلم می‌خواست در «معراجی‌ها» بیشتر می‌ماندم اما به جهت اینکه تمام ماجرای این سریال حول محور دانشجویان می‌گذشت، پدر و مادرها فقط به عنوان شناسنامه در کار حضور داشتند.

 

زینتی در ادامه با بیان اینکه در کارهای ده‌نمکی بداهه‌گویی آزاد است، خاطرنشان کرد: یکی از حسن‌های کارهای آقای ده‌نمکی این است که قبل از ورود بازیگران به نقش‌هایشان، از آنان سوال می‌کند برای نقششان چه چیزی برای ارائه دارند؟ همین اتفاق باعث می‌شود دست بازیگر در ایفای نقش باز باشد و با استفاده از بداهه نقشش طبیعی‌تر به نظر برسد. در سریال «دارا و ندار» هم همین روال حاکم بود و بازیگران در ارائه بداهه آزاد بودند.

 

بازیگر «معراجی‌ها» در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خود با ایسنا درباره جان باختگان حادثه انفجار در پروژه «معراجی‌ها» اظهار ناراحتی کرد و گفت: یادشان بخیر؛ دوستانی که در حادثه انفجار جانشان را از دست دادند دوستان ما بودند و آن روز ما در شهرک دفاع مقدس کاری نداشتیم. زمانی که خبر حادثه را شنیدم بسیار متأثر شدم و حالا فقط برای خانوادهایشان طلب صبر می‌کنم. این اتفاق در «معراجی‌ها» همه را بر هم ریخت.

 

بی امکاناتی همیشه عوامل را اذیت می‌کند

 

وی در این زمینه ادامه داد: متأسفانه مشکلی که سر صحنه همیشه عوامل را اذیت می‌کند مشکل بی‌امکاناتی است. در یک پروژه کاری مشکلات دیگری نظیر برق‌گرفتگی، سوختگی و... همواره عوامل را تهدید می‌کند که شاید در مطبوعات درج نشود؛ براین اساس تا زمانی که امکانات لازم در کارها حاکم نباشد همیشه عوامل در حول و ولا هستند که مبادا اتفاقی بیفتد. به نظرم نبود بودجه و امکانات همیشه در کارها مشکل ایجاد می‌کند و بهتر است ما کارهای خارجی را با پروژه‌های خودمان مقایسه کنیم.

 

زینتی در پایان از جدیدترین کارهایش در سینما و تلویزیون خبر داد و گفت: «تابو» جدیدترین کار سینمایی‌ام است که به کارگردانی خسرو معصومی در حال ساخت است. در این فیلم یک بازی متفاوت از من به تصویر کشیده خواهد شد؛ ضمن اینکه در سریال «جاده چالوس» به کارگردانی محمود معظمی هم بازی داشتم و چندین فیلم تلویزیونی آماده پخش هم دارم که به روی آنتن نرفته‌اند. اخیرا در یک سریال برای شبکه شما هم بازی کردم که هنوز پخش نشده است.

 

 

مردانگی مغازه‌دار خرم‌آبادی

 

خبرگزاری واحد مرکزی خبر: کاسب امانتدار خرم‌آبادی۵۲۰ میلیون تومان پول پیدا شده را به صاحبش برگرداند. کامبیز پیرداد بیرانونده ساکن بیرانشهر از توابع شهرستان خرم آباد، کیف حاوی۱۷۰ میلیون پول نقد، چند قطعه کارت عابربانک به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان همراه رمز کارت‌ها، چند فقره چک حامل، برخی مدارک از جمله سند ملک مسکونی، فاکتورهای دفاتر حساب و اوراق بهادار در مجموع به ارزش ۵۲۰ میلون تومان را به صاحبش برگرداند.

 

این شهروند امانتدار می گوید: ظهر پنجشنبه به خرم آباد رفتم تا برای مغازه ام جنس تهیه کنم. پس از خرید و مراجعه به منزل، خانواده ام به من خبر دادند یک کیف پر از پول را روی بلوار جلوی مغازه پیدا کرده و کسی سراغی از کیف نگرفته است.

 

بیرانوند افزود: در بررسی فاکتورهای داخل کیف شماره تلفن صاحب مال را که از ساکنان همدان است یافته و در تماس تلفنی با وی، روز جمعه کیف را با محتویاتش تحویل او دادم.

 

صاحب پول گمشده با قدردانی از اقدام خداپسندانه این شهروند امانتدار خرم آبادی گفته در راه برگشت از خوزستان به همدان جلوی مغازه کوچکی در بیرانشهر خرم آباد توقف کردم که پس از خرید، کیف را روی بلوار جا گذاشتم.

 

 

 

کی شود بی‌پدری بی‌پدر آقازاده؟

 

رجا: در اولین شماره هفته‌نامه بزنگاه –که فعلا بصورت دو هفته‌نامه منتشر می‌شود- علاوه بر کاریکاتور و طنزهایی با موضوعات روز ایران و جهان یک پرونده خواندنی و جنجالی هم گنجانده شده است: «آقازادگی؛ پرونده اعمال یک آقازاده!»

 

به همین مناسبت این شماره بزنگاه پر است از مطالبی درباره آقازادگی و یک آقازاده معروف بنام «م.ه». مطالبی چون: «اوال تو چون میتی‌کومان است»، «متن بازپرسی از یک آقازاده منتشر شد»، «آقازاده رو آقاش زاییده!» و «من آقازاده هستمف پس هستم» از جمله مطالب این پرونده ویژه است.

در یکی از شعرهای این پرونده که سروده رضا احسان‌پور است، آمده:

 

می‌کند بی‌پدری را پدر آقازاده!

ای سه نقطه پدرانِ پسر آقازاده!

 

پسران هر که که باشند، پدر می‌خواهند

کِی شود بی‌پدری، بی پدر آقازاده؟!

 

«آسمان بار امانت نتوانست کشید»

گفت: انداخت مرا از کمر آقازاده!

 

(نه که او از صدف کون و مکان بیرون بود...

بر زمین ول شد و شد یک نفر آقازاده)

 

آسمان را چو زمین لقمه‌ی چپ می‌فرمود

بی‌گمان داشت اگر بال و پر آقازاده

 

نقطه‌ی مشترک گاو و فساد و خدمت!

آن سه تا، ضلع مثلث؛ وتر! آقازاده

 

می‌چکد هی هنر از یک یک انگشتانش

از کجا آمده با دستِ تَر آقازاده؟!

 

عده‌ای مشتری چک چک دستش هستند

صاحبِ سبک شده در هنر آقازاده

 

میل ترکیبی بسیار زیادی دارد

نیست همچون هلیوم بی اثر آقازاده

 

با عناصر، بالاخص دسته‌ی معلوم الحال

گشته ترکیب و مس‌اش گشته زر آقازاده

 

از عنایات خدا و دو سه تا مرد خدا

به مقامی برسد هر سحر آقازاده

 

به مقامی برسد گر سحری، حتماً شب

خلوتی داشته پس پشت در آقازاده

 

این که قانون جزایی به فلان جایش نیست

مال این نیست که دارد جگر آقازاده!

 

یا ندارند از او مدرک جرمی هرگز

یا که در رفته شبیه فنر آقازاده!

 

هفت تا چیز عجیب بشری را ول کن

هشتمین چیز عجیب بشر آقازاده

 

برمودایی است برای خودش از هر نظری

گرچه تعریف شد از هر نظر آقازاده

::

جای مردان سیاست ننشانید درخت

بنشانید در آن دور و بر آقازاده!

 

 

 

 

 

اوج مردانگی گروهک داعش

 

 

موج گسترده اسلام‌هراسی در رسانه‌های یونان


جبهه جهانی مستضعفین: رسانه‌ها و مطبوعات یونان، با ادعای حمایت مسلمانان مقیم این کشور از گروهک‌های تروریستی، مردم این کشور را علیه مسلمانان تحریک می‌کنند. رسانه‌ها و مطبوعات یونان، مردم این کشور را علیه مسلمانان تحریک می‌کنند.

 

سایت روزنامه "الشعب الجدید" مصر در این باره گزارش داد؛ رسانه‌های جمعی، روزنامه‌ها، سایت‌ها و خبرگزاری‌های یونان با ادعای فعالیت گروه‌های تروریستی در بین مسلمانان مقیم این کشور، یونانی‌ها را به حمله علیه مسلمانان دعوت می‌کنند. این رسانه‌ها با تمرکز خبری بر آوارگان سوری که از طریق یونان به کشورهای اروپایی پناهنده می‌شوند، باعث ایجاد رعب و وحشت میان مردم نسبت به این آوارگان شده‌اند.

 

آنها چنین القا می‌کنند که این آوارگان مسلمانان از حامیان گروهک‌های تروریستی بوده و با هدف انجام اعمال خرابکارانه به کشورهای اروپایی آمده‌اند. گروهک‌های تروریستی که با حمایت غربی‌ها طی چند سال اخیر در عراق و سوریه با نام اسلام، اعمال وحشیانه و غیر انسانی انجام می‌دهند، همواره توسط رسانه‌های غربی برای گسترش اسلام‌هراسی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

 

نگرانی نظام سلطه از گرایش روزافزون مردم جهان به سمت دین مبین اسلام، آنان را مجبور کرده است که از هر وسیله‌ای برای مقابله با این موج اسلام‌گرایی استفاده کنند؛ حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه خاورمیانه حتی اگر به قیمت کشته شدن هزاران انسان بیانجامد، یکی از این روش‌های گسترش اسلام‌هراسی است که مدت‌هاست توسط غربی‌ها به‌کار گرفته می‌شود.

 


هجوم کاربران کُرد به فیس بوک اوباما


صراط: هزاران کرد از سراسر دنیا با حضور در صفحه شخصی باراک اوباما در فیس بوک، کامنت «Save Kobani» (کوبانی را نجات دهید) گذاشتند.

 

به دنبال محاصره شهر کردنشین کوبانی سوریه به دست داعش و احتمال سقوط این شهر، هزاران کرد از سراسر دنیا با حضور در صفحه شخصی باراک اوباما در فیس بوک، از رئیس جمهوری آمریکا که رهبری ائتلاف مبارزه با داعش را بر عهده دارد خواستند مانع از اشغال کوبانی شود.

 

خبرگزاری کردپرس نیز در این باره نوشت: این اقدام در پی احتمال سقوط شهر کوبانی و وقوع فاجعه انسانی در روزهای آینده در این شهر و نیز عدم جدیت جامعه جهانی در برخورد با تروریست‌های داعش، به صورت خودجوش توسط عده زیادی از کاربران کُرد فیس بوک صورت گرفته است.

 

شهر کردنشین کوبانی در شرق سوریه و در استان حلب قرار دارد و با کشور ترکیه هم مرز است. درگیری بین تروریست‌های داعش و یگان‌های حمایت مردمی که مسئولیت دفاع از کوبانی را بر عهده دارند در روزهای اخیر شدیدتر شده است.

 

داعش در روزهای اخیر موفق شده تا علی‌رغم تلفات سنگین، محاصره این شهر را تنگ‌تر کند و برخی مناطق در حاشیه شرقی شهر کوبانی را به تصرف خود درآورد.

 

حذف پیامک‌های ناخواسته پس از ارسال!


ایسنا: اگر پیامی را به اشتباه برای کسی فرستاده باشیم یا از ارسال آن پشیمان باشیم، راهی برای حذف آن وجود دارد؟ برنامه‌ نرم‌افزاری Snapchat یکی از روش‌هایی است که به صورت خودکار اقدام به حذف پیام‌ها، تصاویر و فیلم‌ها چند ثانیه پس از دیدن آنها می‌کند.

 

برنامه‌ نرم‌افزاری جدید Anas عملکردی مشابه Snapchat دارد، اما از قابلیت حذف پیام‌ها از روی تلفن همراه گیرنده پیش از خوانده شدن و ایجاد عکس‌های خود تخریب‌شونده برخوردار است.

 

این برنامه برای تلفن‌های همراه هوشمند با سیستم عامل اندروید و iOS‌ طراحی شده است. امکان استفاده از ویژگی خود تخریب‌شونده برنامه نرم‌افزاری Anas در حالت‌های متداول وجود ندارد و کاربر باید از حالت off the record استفاده کند.

 

ویدئو‌ها و تصاویر تنها در زمانی که کاربر بر روی گزینه Tap to view کلیک کند، نمایش داده می‌شوند و پس از ۶۰ ثانیه نیز به طور خودکار از روی تلفن همراه گیرنده حذف می‌شوند. با کمک این برنامه نرم‌افزاری امکان حاشیه‌نویسی برای تصاویر و ویدئو‌ها نیز وجود دارد.

 

خودرو جدید یگان ویژه ناجا

 

 

 

عذرخواهی بابت معرفی کتاب انحرافی در تلویزیون

 

فارسی: تهیه کننده برنامه تلویزیونی «صبحی دیگر» درباره معرفی کتاب سرکرده گروه حلقه کیهانی در این برنامه گفت: این اتفاق از روی اشتباه افتاد و ما به خاطر این رویداد از مخاطبانمان عذرخواهی می‌کنیم. «رامین موسوی ملکی»، درباره معرفی کتاب «انسان از منظری دیگر» گفت: متاسفانه این کتاب از روی ناآگاهی عوامل در برنامه معرفی شد و هیچ عمدی در کار نبود.

 

وی ادامه داد: مدیر تولید برنامه با توجه به مقدمه‌ای که آقای منصوری لاریجانی بر کتاب نوشته بودند؛ کتاب را برای معرفی انتخاب کرده بود و آن را تائید شده دانسته بود، اما وقتی من متوجه این اشتباه شدم، به سرعت مدیر تولید برنامه را توبیخ کردم و حتی تصمیم داشتیم که در برنامه بعدی از مردم عذرخواهی کنیم، اما فکر کردیم عنوان دوباره این کتاب شاید به نوعی تبلیغ بیشتری برایش محسوب شود.

 

موسوی تصریح کرد:ما 4 سال است که در این برنامه به معرفی کتاب می‌پردازیم و این اتفاق برای اولین بار در برنامه ما افتاد. «صبحی‌دیگر» در تمام سال‌هایی که روی آنتن رفته همواره در مسیر انقلاب و اسلام گام برداشته و من بابت اتفاقی که افتاد بسیار ناراحتم و از همه مخاطبانم عذرخواهی می‌کنم.

 

وی افزود: این اتفاق برای ما تلنگری بود که بیشتر در این موارد دقت کنیم و در همین رابطه با آقای مختارپور دبیرکل امور کتابخانه‌های کل کشور جلسه‌ای گذاشتیم و قرار شد از طریق آنها اقدام به تهیه کتاب برای معرفی در برنامه کنیم تا دیگر شاهد چنین اشتباهاتی نباشیم.

 

با وجود اینکه محمدعلی طاهری سرکرده فرقه «شعور کیهانی» موسوم به حلقه به جرم اعمال غیرقانونی و غیرشرعی مدتی است که در زندان به سر می‌برد، کتاب وی در روز دوشنبه 14 مهر ماه بیش از یک دقیقه در برنامه صبحی دیگر تبلیغ شد.

 

 

 

 

پیشنهاد جدید تیم لیگ برتر به علی دایی

 

جام: سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس با پیشنهاد سرمربی گری از سوی مدیران ارشد باشگاه اصفهانی روبرو است. با وجود تاکید علی دایی، سرمربی سابق پرسپولیس به دوری چند ماهه از فوتبال و رسیدگی به امور شخصی و خانوادگی‌اش، همچنان برخی مدیران تیم‌های لیگ برتری با دایی‌ یا اطرافیانش تماس می‌گیرند‌ و به وی پیشنهاد همکاری می‌دهند!

 

بر‌اساس شنیده‌ها‌ یکی از مدیران ارشد ذوب‌آهن اصفهان در تماس با دایی به او پیشنهاد سرمربی‌گری ذوب‌آهن را داده است.مسئولان‌ ذوب‌آهن ظاهرا به گل‌محمدی اولتیماتوم داده‌‌اند و اگر او در‌ ۲ دیدار آینده نتیجه مطلوب و حداکثر امتیازات را نگیرد، به احتمال زیاد ذوبی‌ها با این مربی جوان قطع همکاری خواهند کرد.
 

اگر دایی سرمربی ذوب‌آهن شود، برای دومین بار جانشین گل‌محمدی ‌‌و داستان پرسپولیس این بار در ذوب‌آهن تکرار خواهد شد.

 

دستگیری 26 پسر و 21 دختر در یک پارتی شبانه


 

راه دانا: طی چند شب گذشته و با تلاش ماموران انتظامی و امنیتی، پارتی  شبانه در یکی از محلات شهر تهران شناسایی و تمامی افراد حاضر دستگیر شدند.

 

این پارتی که در حوالی میدان شهید بهشتی تهران در یک منزل مسکونی( ویلایی) برگزار شده بود، توسط عوامل پلیس اطلاعات و امنیت مورد شناسایی قرار گرفت.

 

ماموران حاضر در محل ضمن بررسی همه جانبه و ارائه گزارش به رده مافوق و دریافت حکم قضایی لازم برای ورود به منزل اقدام به دستگیری 26 نفر پسر و 21 دختر حاضر در این پارتی شبانه کردند.

 

این افراد که قالبا دارای حالت مستی و ظاهرهایی بسیار زننده بودند در حال رقص و پایکوبی به صورت مختلط دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی توسط نیروهای انتظامی و امنیتی به مراجع ذی صلاح قضایی تحویل داده شدند.

 


رقابت برج‌های انسانی در اسپانیا


فرهنگ‌نیوز: در منطقه کاتالان اسپانیا، تیم‌های بسیاری برای ساخت برج های انسانی گرد هم آمدند و رقابت عجیبی برای ساخت برج های انسانی آغاز کردند. یکی از جالبترین و قدیمی ترین فستیوال های اسپانیا که هر ساله برگزار می شود جشنواره برجهای انسانی است که همه ساله در منطقه کاتالونیای اسپانیا برگزار می‌شود. در این مراسم سنتی، افرادی که از لحاظ جسمی بنیه و توان کافی دارند به یکی از استادیوم های اصلی و از پیش تعیین شده شهر رفته و به طرز شگفت آوری به هم متصل می شوند. این اتصال به گونه ای است که ارتفاع پیدا کرده و در نهایت شبیه به برجی انسانی می شوند. این مراسم بازتابی جهانی در تمام دنیا داشته و سالانه افراد زیادی برای دیدن این مراسم با شکوه به این استادیوم می آیند.

 



تیم های شرکت کننده از شهرهای مختلف اسپانیا به دور هم جمع می شوند و به دسته های ۵۰ تا ۱۰ نفره تقسیم می گردند. بعد از آغاز مسابقه تیمی که موفق شود به ارتفاع بالاتری دست پیدا کند از جوایز نفیسی برخوردار می گردد. بعد از پایان اجرای مسابقه و هنگام پائین آمدن افراد از برج انسانی معمولا دست و پای زیادی شکسته می‌شود. 

 

 


درخواست تابعیت بازیکن ایرانی از کشور عربی!


باشگاه خبرنگاران: گفته می شود یکی از بازیکنان سرشناس فوتبال به این زودی ها قصد بازگشت به ایران را ندارد و می خواهد در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس زندگی کند.



هر چند مسئولان نظام وظیفه و فوتبال تلویحا از متوقف شدن بحث مقابله با معافیت های مشکوک بازیکنان خبر داده و ظاهرا شرایط آرام شده است اما پشت پرده، بررسی ها و برخورد با متخلفان ادامه دارد. 



برخی از نفراتی که مشکوک به دریافت کارت معافیت با مدارک غیرواقعی هستند اکنون در ایران حضور ندارند و ممکن است به این زودی ها هم به ایران برنگردند.

 

گفته می شود یکی از این بازیکنان تا زمانی که مشکل حل نشود به ایران برنخواهد گشت و حتی عنوان شده درخواست تابعیت یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس را ارائه کرده تا مدتی در این کشور زندگی کند!
 

 

نظر شما