شناسهٔ خبر: 16389674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور جمعی از علمای اهل تسنن و تشیع؛

نشست علمی تخصصی «اربعین و همگرایی امت اسلامی» برگزار شد

کربلا- نشست علمی تخصصی اربعین و همگرایی امت اسلامی با حضور جمعی از علمای اهل تسنن و تشیع کشورمان در کربلای معلی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد اطلاع رسانی اربعین، نشست علمی تخصصی اربعین و همگرایی امت اسلامی با حضور دهها نفر از علمای اهل سنت کشورمان که برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین و زیارت بارگاه امام حسین(ع) به کربلای معلی آمده اند امروز در سالن اجتماعات دفتر بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار شد.

ماموستا سید مصطفی خاتمی امام جمعه مهاباد در این نشست با اشاره به آیات قرآن مجید برای پیوند قلوب اظهار داشت: اهل بیت علیهم السلام محور تالیف قلوب و وحدت مسلمانان هستند.

وی افزود: کتب علما، عرفا و ادبای اهل سنت مملو از جملاتی در حب اهل بیت علیهم السلام است و عظمت و حقانیت حسین بن علی نه تنها برای اهل سنت بلکه برای جامعه بشری روشن است.

وی اضافه کرد: اهل سنت با حضور در مراسم اربعین و ابراز ارادت به اهل بیت علیهم السلام به جهانیان نشان می دهند که اربعین و امام حسین محور همبستگی و اتحاد جهان اسلام هستتند.

ماموستا سید مصطفی خاتمی همچنین از مجمع تقریب مذاهب اسلامی به خاطر فراهم کردن شرایط اعزام اهل سنت ایران به زیارت عتبات عالیات تقدیر کرد.

دراین نشست حجت الاسلام سید حامد علم الهدی معاون امور ایران مجمع تقریب مذاهب اسلامی که کاروان اهل سنت ایران را در این سفر زیارتی همراهی می کند در سخنانی با اشاره به تلاش دشمن برای تفرقه افکنی میان مذاهب اسلامی تاکید کرد: توطئه دشمن با وحدت و همدلی اهل تسنن و تشیع نقش برآب خواهد شد.

وی لزوم استفاده از ظرفیت عظیم اربعین را یادآور شد و افزود: مسلمانان در اصول باهم مشترکند و معبود، قبله و کتاب واحد دارند و حضوربا شکوه اهل سنت در مراسم اربعین نشان‌دهنده تاکید بر اهمیت وحدت امت اسلامی است.

نظر شما