شناسهٔ خبر: 16378366 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

سخنگوی قوه قضاییه:

درباره حقوق‌های نجومی تاکنون از سوی دولت موردی گزارش نشده

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری این هفته خود به ارائه گزارشی درباره موضوع حقوق‌های نجومی و اقداماتی که در این راستا انجام شده پرداخت و گفت: از ناحیه دولت تاکنون موردی به قوه قضائیه گزارش نشده است.

صاحب‌خبر -
صراط: سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری این هفته خود به ارائه گزارشی درباره موضوع حقوق‌های نجومی و اقداماتی که در این راستا انجام شده پرداخت و گفت: از ناحیه دولت تاکنون موردی به قوه قضائیه گزارش نشده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: در چند ماه گذشته موضوع حقوق‌های نجومی مطرح شده است، چند ماه از این موضوع گذشته و مردم به حق انتظار دارند که نظام اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه اقدامات درخوری را در این خصوص انجام دهند و اگر چنانچه جرمی در این ارتباط واقع شده قوه قضائیه به آن ورود کند و در غیر این صورت دولت و دیگر دستگاه‌های مسئول اقدامات مقتضی را انجام دهند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: دولت در این ارتباط گفته که ما در مقام بررسی این موضوع هستیم و ما نیز منتظر اتمام این بررسی‌ها هستیم تا اگر تشخیص دادند که موضوعی را باید قوه قضائیه پیگیری کند و به ما آن را ارجاع دهند، آن را در دستور کار قرار دهیم ولی تاکنون از سوی دولت موردی در این چارچوب به قوه قضائیه گزارش نشده است.

این مقام مسئول در قوه قضائیه ادامه داد: دیوان محاسبات در این ارتباط وارد شده، اقدامات خوبی را انجام داده و بر حسب وظیفه گزارشی را نیز به مجلس ارائه داده است.

وی افزود: در جلسه چندی پیش ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی رئیس دیوان محاسبات حضور پیدا کرد و ضمن ارائه گزارشی در این ارتباط اعلام کرد که تا پایان آبان‌ماه گزارشی تکمیلی در این چارچوب به مجلس ارائه می‌کند و در همین چارچوب اعلام کردند که ما از قوه قضائیه می‌خواهیم که تا پایان آبان‌ماه صبر کنند تا گزارش آنها به اتمام برسد.

وی ادامه داد: ما نیز از آنها خواسته‌ایم که اگر جرمی را مشاهده کردند به قوه قضائیه در این ارتباط گزارش دهند که تاکنون از ناحیه دیوان محاسبات نیز در این ارتباط به قوه قضائیه اعلام جرمی نشده است.

این مقام مسئول در قوه قضائیه تصریح کرد: دادستان کل کشور نیز چندی پیش مأموریت پیدا کرد که این موضوع را از جنبه‌های مختلف پیگیری کند و گزارش آن را ارائه دهد. هفته گذشته دادستان کل کشور گزارش خود را به رئیس قوه قضائیه ارائه داد و قرار است پس از ملاحظه رئیس قوه قضائیه این موضوع برای پیگیری به دادستان تهران ارجاع شود.

وی همچنین به اقدامات سازمان بازرسی کل کشور و پیگیری‌های آن سازمان در این ارتباط اشاره کرد و گفت: سازمان بازرسی کل کشور نیز لیست‌هایی را تهیه کرده که بیش از آن چیزی است که دیوان محاسبات به آن رسیده است.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: این موارد که از سوی سازمان بازرسی کل کشور تهیه شده به دادستانی تهران ارسال شده و دادستانی تهران نیز به برخی از دستگاه‌ها نامه‌نگاری کرده و از آنها خواسته گزارش‌های خود را در این ارتباط بدهند.

وی گفت: در همین چارچوب از سازمان بازرسی خواسته شده که گزارش تکمیلی در مورد نوع جرم و دیگر مسائل مورد نظر تهیه کند.

نظر شما