شناسهٔ خبر: 1599601 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

ديويد كامرون در سفري غيرمنتظره به كابل: نظاميان انگليس تا 3 ماه ديگر از افغانستان خارج مي‌شوند

صاحب‌خبر -

نخست وزير انگليس كه صبح ديروز در سفري از پيش اعلام نشده وارد افغانستان شد در نشست خبري مشترك با اشرف غني احمد زي رئيس جمهور افغانستان گفت: تا پايان سال 2014 (دي ماه سال جاري) نظاميان انگليسي از افغانستان خارج مي‌شوند.
به گزارش ايرنا، "ديويد كامرون" نخست‌وزير انگليس در اين نشست خبري گفت پس از خروج نظاميان انگليسي از افغانستان نقش نيروها به آموزش نيروهاي افغان تغيير خواهد يافت و 74 مربي انگليسي در افغانستان باقي خواهند ماند تا 1100 مربي افغان را آموزش دهند. نخست‌وزير انگليس با تاكيد بر ضرورت برقراري و حفظ امنيت در افغانستان گفت كه كشورش در بخش تجارت، توسعه اقتصادي و خدمات با افغانستان همكاري خواهد كرد.
كامرون با تاكيد به اينكه افغانستان كشوري است كه علاقه‌مند هستيم روابط گرم و دوستانه با آن داشته باشيم , وعده داد سالانه 178 ميليون پوند كمك را تا سال 2017 (1396) به افغانستان اختصاص دهد.
اشرف غني احمد زي نيز در اين نشست خبري گفت ما مصمم هستيم با جامعه بين‌المللي بر اساس منافع مشترك ملي، همكاري كوتاه مدت و بلند مدت داشته باشيم. رئيس جمهور افغانستان تاكيد كرد حكومت وحدت ملي افغانستان مصمم است اصلاحات همه جانبه را در امور اقتصادي، حكومت‌داري و امنيتي و قضايي انجام دهد.
احمد زي افزود:كنفرانس لندن با مشاركت افغانستان قدم بزرگي خواهد بود تا مناسبات اقتصادي افغانستان با دنيا در كوتاه و بلندمدت برنامه ريزي شود. رئيس جمهور افغانستان با تاكيد به لزوم تداوم كمك‌ها به افغانستان گفت: اصلاحاتي را تا آن زمان انجام خواهيم داد تا ثابت شود افغان‌ها علاقمند به اصلاحات همه جانبه هستند.
اين نخستين ديدار يك مقام بلند پايه انگليس با "اشرف غني احمد زي" رئيس جمهوري جديد افغانستان پس از به قدرت رسيدن وي در اين كشور است.

نظر شما