دن ایوب رئیس استدیو ۳۴۳Industries و دیوید نیکلسون تهیهکننده بازی Halo Wars 2 اخیرا یک مصاحبه تصویری انجام دادهاند که نکات جالبی در حرفهایشان دیده میشود.
آنها سخنان خود را با این نکته که Halo Wars 2 به دلیل اینکه یک داستان مستقل دارد بستر خوبی را برای بازیبازان جدید فراهم میکند، شروع کردند.
Halo Wars 2 یک داستان مستقل برای خود دارد.چیزی که در رابطه با این موضوع خوب است این است که شما برای فهمیدن داستان این بازی نیاز به دانستن هیچ نکتهای از بازیهای Halo و یا رمانهای آن ندارید. ما فرض کردهایم که شما هیچوقت Halo Wars و هیچ بازی Halo را بازی نکردهاید و شما میتوانید این قضیه را به وضوح در بازی مشاهده کنید. یک گروهِ روحِ آتش برای ۲۸ سال در خواب بودهاند.آنها تقریبا همه قضایا را از دست دادهاند و بازی قضیه را از چشمان آنها باز میکند. بنابراین من همیشه میگویم که اگر مدت زیادی است در مورد Halo کنجکاو هستید اما به خاطر اینکه فکر میکنید کلی داستان از دست دادهاید و از ورود به آن واهمه دارید این واقعا فرصت عالی است چرا که Halo Wars 2 یک داستان مستقل دارد و حتی ما چند شخصیت فانتزی جدید نیز خلق کردهایم و البته چند چیز هم برای افرادی که آشنا به این سری بازی هستند گذاشتهایم.
Halo Wars 2 بعد از عرضه نیز مانند Halo 5:Guardians حمایت میشود.
چیزی که در رابطه با این سری عالی است این است که ما از هر بازی چیزی یاد میگیریم.از نظر من چیزی که از Halo 5 یاد گرفتیم این بود که بازخوردهای عالی در رابطه با حمایتهای بعد از عرضه آن داشتیم. اینکه چطور از بازی بعد از عرضه Halo 5 حمایت کردیم و شما قرار است این سنت را در Halo Wars 2 نیز ببینید. یک Season Pass نیز داریم و محتویات اضافهای که تقریبا بلافاصله بعد از عرضه بازی و قسمت داستانی آن قابل دسترس خواهد بود.ما قرار است که بخش تکنفره و داستانی را با محتویات بعد از عرضه گسترش دهیم. بازیبازان قادر به ادامه خط سیر داستان خواهند بود و قرار است واحدهای تازهای داشته باشیم. ما همه این چیزها را در کنار بیشماری از قابلیتهای مخفی که به مرور زمان فاش میشوند انجام میدهیم تا واقعا بازی را ارتقا داده و از آن حمایت کرده باشیم.
در این آخرین نقلقول، دن ایوب به Blitz اشاره کرد. مُد جدید بازی که به فصول در پست بلاگی Xbox Wire شرح داده شده است.
در این مد بازیبازان پلتفرمهایی از ۱۲ تای موجود در بستههای کارتی (که از طریق بازیکردن بخش تکنفره یا قسمت چالش روزانه Halo Wars 2 بدست میآید) میسازند. هر رهبری به این کارتها دسترسی دارد که نحوه بازی خاص آنها را شکل میدهد. هر رهبری میتواند تا ۳ پلتفرم مختلف داشته باشد و هر کارتی شامل یک واحد سرباز است که میتوانید در طول مسابقه و جنگ آنها را به صف در آورید و مورد استفاده قرار دهید. هر واحد یک انرژی هزینه دارد. هرچه که واحد قویتر باشد به صف درآوردن آنها در میدان نبرد هزینه بیشتری دارد.
انرژی را میتوانید در طول مسابقه به وسیله جمعآوری قوطیهای انرژی که هنگام نبرد و یا شکست دشمنان به زمین میافتند بدست آورید. سپس باید با هوش استراتژیک یک واحد سرباز را که به صورت اتفاقی و رندوم از پلتفرم قبلی انتخاب شده در میدان نبرد به صف آورید.آیا شما از انرژی خود برای ساخت واحدهای کوچکتر برای ساحت نیروهای خود استفاده میکنید و یا انرژی بدستامده را ذخیره میکنید تا واحدهای قویتری را به میدان نبرد بفرستید؟ شاید شما ترجیح دهید که دستهای از Warthogها را برای چرخیدن دور نقشه و غارت در اختیار بگیرید؟ اینها انتخابهایی هستند که در هنگام بازیکردن مد Blitz دارید.
اویل اسمیت مدیر پروژه مد Blitz توضیح میدهد: «چیزی که ما میخواستیم انچام دهیم این بود که این مد را چندان دلهرهآور نسازیم.این قضیه مهم بود که اگر یک بازیباز تنها یک پلتفرم میخواست تا واحدهای موردعلاقه خودش را بردارد،بتواند همیشه از آن استفاده کند. ما نمیخواستیم که بازی به گونهای باشد که بازیباز مجبور شود از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر روش بازی خود را تغییر دهد. کلی جزئیات مربوط به ساخت پلتفرم وجود دارد بنابراین ما نمیخواستیم که با نوعهای زیاد مردم را اذیت کنیم.»
مد Blitz دو نوع بازی به بازیبازان در اختیار میگذارد: جنگ تفنگی و جنگ شخص به شخص. جنگ تفنگی یک مد بر اساس موجهای چند قسمتی است که میشود آن را به تنهایی و یا با حداکثر دو تن از دوستان در مقابل دشمنان به تدریج زیاد شونده با هدف زنده ماندن تا جایی که میشود و برای بدست آوردن بالاترین امتیاز ممکن بازی کرد. مود شخص به شخص آن رتبهبندی شخصی دارد که از بازی های یک به یک ، دو به دو و سه به سه پشتیبانی میکند.
این جنگهای حماسی در نقشههای تاکتیکی که تعادل در آن وجود دارد انجام میشود که در آن هدف کلی این است که کُنتور تیم خود را قبل از به اتمام رسیدن زمان پر کنید. شما این کار را با گرفتن هر سه امتیاز نبرد استراتژیکی که در نقشه گذاشته شده است بدست میآورید. هرچه تیمتان نقاط بیشتری کنترل کند کنتور آن نیز سریعتر پر میشود.همچنین در اینجا چند تصمیم استراتژیک خاص در زمان گرفتن و دفاع کردن نقاط مربوطه نیز وجود دارد و شما باید تصمیم بگیرید که کدام کارتهای واحدها را برای کمک به رسیدن به پیروزی استفاده کنید.
به نظر میرسد تیم سازنده Halo Wars 2 در فضای RTS یک چیز خاصی را ساختهاند. آیا این میتواند MOBA بعدی باشد؟
مکس اسلاگر طراح ارشد Halo Wars 2 میگوید: «امیدواریم که مردم قدر مد Blitz را بدانند چرا که این مود همان چیز جدیدی است که ما در تلاش بودیم با RTS انجام دهیم که قدمی در ارتقا آن برداشته باشیم.MOBA یک تکاملی از RTS بود اما مدتی است که عناوین آن را دور و بر میبینیم و اکنون وقت آن است که درباره چیزهای جالب دیگری که میتوانید در فضای RTS انجام دهید فکر کنید. این واقعا همان فضایی است که مد Blitz در آن جای میگیرد.»
عنوان Halo Wars 2 در ۲۱ فوریه(۳ اسفند) برای ویندوز ۱۰ و ایکسباکس وان منتشر میشود.
نظر شما