شناسهٔ خبر: 1545478 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حجی زواره اولین طلایی تکواندو در اینچئون

صاحب‌خبر -


به گزارش واحدمرکزی خبر، در یازدهمین روز از بازی های آسیایی اینچئون مسعود حجی زواره در تکواندو مدال خوش رنگ طلا را به گردن آویخت. دو فرنگی کار نیز تا لحظاتی دیگر به فینال خواهند رفت.







حجی زواره در ماقبل فینال وزن 74- کیلو با پیروزی بر حریف فیلیپینی به فینال این وزن در رشته تکواندو راه یافت. وی در نخستین مسابقه تام دونگ از ویتنام را 6 بر صفر شکست داده بود.در فینال نیز با امتیاز طلایی از صد حریف ازبک گذشت و طلا گرفت.

به سعید عبدولی برنز دادند

سعید عبدولی نماینده 71 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان که در دور دوم با ناداوری از نماینده کره جنوبی شکست خورد و درعین شایستگی ازراهیابی به فینال رقابتها بازمانده بود. در رده بندی این وزن با غلبه بر حریف هندی مدال برنز بازی های آسیایی را از آن خود کرد.عبدولی درنخستین مسابقه خود به مصاف پرژیاکوف ازقزاقستان رفت و با نتیجه 4 بر1به پیروزی رسید.

اخلاقی فینالیست شد

حبیب اله اخلاقی در وزن 80 کیلوگرم در نخستین مسابقه به مصاف حریفی از قطر رفت و در یک دقیقه و پنجاه و نه ثانیه با نتیجه 9-1 و 8 امتیاز اختلاف به پیروزی رسید. اخلاقی در بازی دوم برابر حریف ازبک کار سختی نداشت و با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و به فینال راه یافت.

علیاری به فینال رفت

مهدی علیاری کشتی گیر 98 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان در نخستین مسابقه خود در چارچوب بازی های اسیایی اینچئون کره جنوبی به مصاف صالح ازسوریه رفت و با اختلاف 8 امتیاز در کمتر از 2 دقیقه به پیروزی رسید.علیاری در مسابقه دوم برابر حریف قزاق با اقتدار پیروز شد و به فینال رفت.

جاسم دلاوری در نیمه نهایی بوکس

بوکسور وزن مثبت91 کیلوگرم کشورمان در آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی رقابت های آسیایی اینچئون حریفی از میزبان را شکست داد و به نیمه نهایی رفت.

سوسن حاجی پور برنزی شد

سوسن حاجی پور تکواندوکاروزن53- کیلوگرم کشورمان درنیمه نهایی این رقابتها به مصاف "وین هوآنگ" از چین تایپه (دارنده مدال نقره قهرمانی آسیا 2014) رفت و 5 بر صفر شکست خورد و به مدال برنز بازیهای آسیایی اینچئون رسید.حاجی پور پیش از این، "فریزا الدانگوروا" از قزاقستان (دارنده مدال نقره و برنز قهرمانی آسیا) را با نتیجه 9 بر 3 و "ساریتا" از تایلند (نایب قهرمان جهان و دارنده مدال برنز آسیا) را شکست داده بود.

کبدی زنان ایران برنز گرفت

تیم ملی کبدی بانوان ایران در دومین دیدار درمرحله گروهی به مصاف چین تایپه رفت و موفق شد حریف خود را شکست دهد تا مدال برنزش نهایی شود. ایران توانست با پیروزی 43 بر 19 صعود خود را به نیمه نهایی قطعی کند. بانوان ایرانی در مسابقه قبلی ژاپن را شکست دادند و برای سرگروهی فردا ساعت 10 صبح به مصاف تایلند می روند.

نخستین پیروزی تنیس روی میز ایران

تیم ملی تنیس روی میز ایران با ترکیب افشین نوروزی و نوشاد عالمیان در نخستین دیدار خود در بازیهای آسیایی در بخش دوبل به مصاف قطر رفت و موفق شد حریف خود را شکست دهد.

رده نخست برای سپهرزاد در پرتاپ وزنه هفتگانه

هادی سپهرزاد در بخش پرتاپ وزنه با ثبت حد نصاب 15 متر و 78 سانتی‌متر اول شد و 838 امتیاز کسب کرد. نماینده ده‌گانه کشورمان امروز در پرش ارتفاع و دوی 400 متر نیز با حریفان رقابت خواهد کرد.

ناکامی میزبان در مقابل کبدی ایران

درگروه دو ایران41 بر22 کره جنوبی را شکست داد، تیم ایران پیش ازاین 56 - 22 مالزی را شکست داد.تیم مردان ایران فردا نیز با ژاپن روبرو می شود.

شکست کرمی از حریف ازبک

یوسف کرمی نیز در اولین مسابقه خود به جاسور از ازبکستان با نتیجه 5 بر 4 باخت و از دور مسابقات حذف شد.سرگروه تیم ملی تکواندو که دو طلا ازدوحه و گوانگجو داشت بعد از شکست در المپیک لندن قصد داشت با طلای اینچون از دنیای قهرمانی خداحافظی کند که جاسور این اجازه را به او نداد.





نظر شما