شناسهٔ خبر: 1543869 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

بازي‌هاي آسيايي 2014 - اينچئون تعداد طلاهاي ايران دو رقمي شد كشتي آزاد كاروان را اميدوار كرد

صاحب‌خبر -

تيم ملي كشتي آزاد كشورمان با كسب 4 مدال طلا و يك نقره به كار خود در بازي‌هاي آسيايي پايان داد.
روز گذشته در پايان رقابت‌هاي كشتي آزاد بازي‌هاي آسيايي نمايندگان كشورمان موفق به كسب 4 مدال طلا و يك نقره در 7 وزن شدند كه طلاهاي كسب شده توسط آزادكاران، كاروان ورزشي كشورمان را براي ادامه كار و تكرار عنوان چهارمي دوره گذشته اميدوار كرد.
شاگردان خادم كه با شكست رحيمي و حسين‌خاني در روز اول شروع خوبي در اين مسابقات نداشتند در روز پاياني از 4 طلاي ممكن 3 طلا و يك نقره كسب كردند تا پايان خوشي توسط آزادكاران رقم خورده باشد.
مسعود اسماعيل‌پور، ميثم مصطفي‌جوكار، رضا يزداني و پرويز هادي در اوزان 61، 86، 96 و 125 كيلوگرم كشتي آزاد به مدال طلا دست يافتند و عزت‌الله اكبري در 74 كيلو به مدال نقره رسيد. بدين ترتيب تيم ملي كشتي آزاد با كسب 4 مدال طلا و يك نقره به كار خود در اين مسابقات پايان داد. آزادكاران در دوره قبل موفق به كسب 3 مدال طلا، يك نقره و يك برنز شده بودند.
هادي طلاي كاروان ايران در اينچئون را دو رقمي كرد
پرويز هادي درفينال وزن 125 كيلوگرم كشتي آزاد بازيهاي آسيايي اينچئون با شكست حريف قزاقستاني مدال طلاي اين وزن را كسب كرد.
(دارنده دو مدال طلاي قهرماني آسيا در سال 2013دهلي نو و 2012 كره جنوبي) روز گذشته در ديدار نهايي وزن 125كيلوگرم برابر شابانباي از قزاقستان با نتيجه 6 بر يك به پيروزي رسيد و اولين مدال طلاي بازيهاي آسيايي خود را كسب كرد.
پرويز هادي با كسب عنوان قهرماني تعداد مدال طلاي كاروان ورزشي ايران در بازيهاي آسيايي اينچئون را به عدد 10 رساند.

شابانباي قزاقستاني در رقابت‌هاي كشتي آزادجام جهان پهلوان تختي در سال 92 در مرحله نيمه نهايي موفق شده بود كميل قاسمي را با فن زيباي كمر ضربه فني كند كه در فينال اين رقابت‌ها مغلوب پرويز هادي شده بود.
البته كميل قاسمي در رقابت‌هاي كشتي آزاد قهرماني سال 2014 قزاقستان با شكست شابانباي انتقام شكست جام جهان پهلوان تختي را از او گرفت.
هادي در دور اول مقابل ژائو دنگ از چين نفر سوم آسيا و نفر پنجم رقابت‌هاي جهاني با نتيجه 11 بر صفر به برتري دست يافت.
پرويز هادي در رقابت‌هاي وزن 125 كيلوگرم بازيهاي آسيايي در دور دوم مقابل جارگال ساي خان از مغولستان نفر دوم بازي‌هاي آسيايي گوانگجو با نتيجه 4 بر صفر به برتري دست يافت و به مرحله نيمه نهايي راه يافت.
وي درمرحله نيمه نهايي به مصاف"نام"ازكره جنوبي(دارنده مدال نقره قهرماني آسيا) رفت و با نتيجه 7 بر يك شكست داد و به فينال راه يافت.
نهمين طلاي كاروان ايران با قهرماني جوكار
ميثم مصطفي جوكار مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي اينچئون را از آن خود كرد.
آزاد كار وزن 86 كيلوگرم تيم ملي كشتي در ديدار فينال اين وزن در بازي‌هاي آسيايي اينچئون، مقابل يس بولات نورژوم بايف، كشتي‌گير گمنام قزاقستاني به روي تشك رفت و در پايان با ارائه يك نمايش زيبا موفق شد حريف خود را با نتيجه‌ 14 بر 4 شكست دهد و به گردن آويز طلا برسد.

ميثم مصطفي جوكار در وقت اول دو بار حريفش را تشك بيرون انداخت اما يك بار خاك شد تا تساوي 2 بر 2 به سود حريف قزاق باشد. جوكار هر چقدر تلاش مي‌كرد نمي‌توانست از گارد بسيار پايين بايف عبور كند. در ثانيه‌هاي پاياني زيرگيري جوكار جواب داد و توانست بار ديگر حريفش را از تشك خارج كند و وقت اول را 3 بر 2 به سود خود تمام كند.
در وقت دوم جوكار توانست دو بار حريفش را خاك كند و يك بارانداز نيز اجرا كرد و به امتياز يازده رسيد و حريفش نيز توانست به امتياز چهار برسد. جوكار با بيرون انداختن حريف 12 بر 4 پيش افتاد و با خاك كردن او 14 بر 4 پيروز شد و به مقام قهرماني رسيد.
با توجه به رقابت كاروان ايران با قزاقستان كسب اين مدال طلا اهميت بسيار زيادي براي كاروان ورزشي ايران در بازي‌هاي آسيايي اينچئون داشت.
جوكار در رقابت‌هاي صبح ديروز (دوشنبه) در دور اول چهار بر يك فنگ ژانگ از چين را چهار بر يك شكست داد. سپس مقابل پاوان كومار از هند 10 بر صفر مقتدرانه به پيروزي رسيد.
جوكار در نيمه نهايي نيز در يك ديدار حساس و نفس گير مقابل گوآنوك كيم از كره جنوبي كه حمايت تماشاگران بي‌شمار كره‌اي را داشت، چهار بر يك به برتري رسيد تا راهي فينال شود. با كسب اين مدال طلا تيم ملي كشتي آزاد به چهارمين مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي دست يافت.
پيش از جوكار، رضا يزداني و مسعود اسماعيل‌پور طلا و عزت‌الله اكبري به نشان نقره دست يافته بودند.
اسماعيل پور هشتمين مدال طلاي ايران را كسب كرد
مسعود اسماعيل پور در فينال وزن 61 كيلوگرم كشتي آزاد بازيهاي آسيايي اينچئون با پيروزي برابر حريف هندي صاحب مدال طلاي اين وزن شد.

مسعود اسماعيل پور (دارنده مدال نقره و برنز پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني جهان) ديروز (دوشنبه) در فينال وزن 61 كيلوگرم برابر باجرانگ باجرانگ دارنده مدال برنز رقابت‌هاي كشتي سال 2013 جهان از هند قرار گرفت و با نتيجه 6 بر 5 حريف خود را از پيش رو برداشت و عنوان نخست را كسب كرد.
اسماعيل پور با كسب عنوان قهرماني اولين مدال طلاي بازيهاي آسيايي خود و هشتمين مدال طلاي كاروان ايران را هم بدست آورد.
وي دو طلاي قهرماني آسيا در سال 2014 قزاقستان و 2010 دهلي نو، مدال نقره 2012كره جنوبي و مدال برنز 2009 تايلند را در كلكسيون افتخارات خود دارد و با طلاي بازيهاي آسيايي اينچئون كلكسيون آسيايي خود را تكميل كرد.
او اكنون طلاي رقابت‌هاي قهرماني جهان و بازيهاي المپيك را در كلكسيون افتخارات كم دارد.
اسماعيل پور در دور نخست مقابل جمشيد كنجي يف ازازبكستان با نتيجه 11 بر يك به برتري دست يافت.
اسماعيل پور در دور دوم لي سئونگ چول از كره جنوبي را با نتيجه 7 بر 2 با اقتدار شكست داد و راهي مرحله نيمه نهايي شد.
وي در مرحله نيمه نهايي در يك كشتي ديدني با نتيجه 8 بر 3 از سد دولت نيازبيكوف از قزاقستان دارنده مدال برنز جهان به برتري دست ياف و فيناليست شد.
شكست سنگين هندبال ايران مقابل قطر/اميد به مدال برنز

تيم ملي هندبال ايران با شكست سنگين 29 بر 21 مقابل قطر از رسيدن به فينال بازيهاي آسيايي اينچئون بازماند تا شانس خود را براي كسب مدال برنز آزمايش كند.
اين تيم روز گذشته در مرحله نيمه نهايي به مصاف تيم چند مليتي قطر رفت كه چهار بازيكن اروپايي در تركيب خود داشت.
هرچند تيم كشورمان در نيمه اول جدال جانانه‌اي با رقيب داشت، اما در نيمه دوم تجربه بالاي قطري‌ها به كمك آنان آمد تا تيم جوان و تازه شكل گرفته كشورمان نتواند همانند بازيهاي آسيايي 2010 گوانگژو به ديدار نهايي راه يابد.
تيم كشورمان روزچهارشنبه براي كسب مدال برنز به مصاف بازنده ديدار كره جنوبي و بحرين خواهد رفت.
تيم ملي هندبال ايران كه دوره گذشته مسابقات به مدال نقره دست يافته بود تاكنون در بازيهاي آسيايي 2014 اينچئون به 3 پيروزي مقابل هنگ كنگ، كويت و عربستان و 3 شكست برابر عمان، كره جنوبي و قطر رسيده است.
پيروزي واليبال ايران مقابل ميزبان
تيم ملي واليبال ايران در دومين مسابقه مرحله دوم هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي اينچئون موفق به شكست كره جنوبي ميزبان اين رقابت‌ها شد.
دومين روز رقابت‌هاي مرحله پلي آف مسابقات واليبال از صبح ديروز (دوشنبه) در شهر اينچئون كره جنوبي آغاز شد.

تيم ملي واليبال ايران كه در گروه E با تيم‌هاي قطر، كره جنوبي و هند همگروه است روزگذشته در پنجمين ديدار خود در مسابقات واليبال هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي 2014 به مصاف كره جنوبي ميزبان اين رقابت‌ها رفت و سه بر يك به پيروزي رسيد.
ملي پوشان واليبال ايران كه در چهار ديدار قبلي خود تيم‌هاي قطر، مالديو، هند و هنگ كنگ را سه بر صفر شكست داده است، در اين مسابقه شاگردان پارك كي وون را نيز را سه بر يك شكست دادند.
تيم ملي واليبال ايران در ست سوم اين مسابقه 25 بر 23 مغلوب ميزبان شد اما در ست‌هاي اول، دوم و چهارم به ترتيب با امتيازهاي 25 بر 21، 25 بر 19 و 25 بر 19 به پيروزي دست يافت تا به عنوان تيم صدرنشين گروه E به مرحله يك چهارم نهايي صعود كنند.
اسلوبودان كواچ سرمربي تيم ملي واليبال ايران در اين ديدار از امير غفور، عادل غلامي، فرهاد ظريف، ميلاد عبادي‌پور، سعيد معروف و محمد موسوي به عنوان تركيب آغاز‌كننده استفاده كرد.
شهرام محمودي، فرهاد قائمي و آرمين تشكري از ديگر بازيكنان ايران در اين مسابقه بودند كه با نظر سرمربي به ميدان آمدند.
تيم ملي واليبال ايران امروز سه شنبه استراحت دارد و روز چهارشنبه در مرحله يك چهارم نهايي مسابقات واليبال بازي‌هاي آسيايي اينچئون به مصاف حريف خود مي‌رود.
اكبري ازدستيابي به مدال طلا بازماند
عزت‌الله اكبري نماينده وزن 74كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد با شكست برابر حريف ازبكستاني در بازيهاي آسيايي اينچئون از رسيدن به مدال طلا بازماند و به نقره بسنده كرد.

عزت‌الله اكبري دارنده مدال نقره پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني سال 2013 جهان در بوداپست مجارستان برابر رشيد قربان اف (نفر هفتم رقابت‌هاي جهاني سال 2011 و سوم سال 2013 جهان) در يك كشتي سخت و پر نفس با نتيجه 3 بر 2 مغلوب شد و بر سكوي دوم ايستاد.
اكبري هم با كسب عنوان نايب قهرماني دراين رقابت‌ها اولين مدال بازيهاي آسيايي خود را كسب كرد.
اكبري مدال برنز رقابت‌هاي كشتي آزاد قهرماني سال 2013 آسيا در دهلي نو را هم در كارنامه دارد.
آزادكار جويباري تيم ملي كشتي آزاد در وزن 74 كيلوگرم پس از استراحت در دور نخست در مرحله يك چهارم نهايي مقابل محمد بوت از پاكستان با نتيجه 10 بر صفر به برتري دست يافت و به جمع چهار كشتي گير برتر راه يافت
اكبري در دور سوم و در مرحله نيمه نهايي در يك كشتي حساس برابر لي از كره جنوبي با نتيجه 4 بر 3 به پيروزي رسيد و به فينال راه يافت.
تيم ملي كشتي آزاد ايران در بازيهاي آسيايي تاكنون توسط مسعود اسماعيل پور (61 كيلوگرم) و رضا يزداني (97 كيلوگرم) صاحب دو مدال طلا شده است.
عبدولي، اخلاقي و علياري حريفان خود را شناختند
نمايندگان سه وزن اول كشتي فرنگي كشورمان حريفان خود را در بازي‌هاي آسيايي شناختند.

وزن‌كشي اوزان 59، 71، 80 و 98 كيلوگرم رقابت‌هاي كشتي فرنگي بازي‌هاي آسيايي عصر ديروز برگزار شد كه نمايندگان كشورمان حريفان خود را شناختند.
سعيد عبدولي در وزن 71 كيلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و مرحله يك‌چهارم نهايي به مصاف ماكسات يرژاپوف، دارنده مدال‌هاي نقره و برنز قهرماني آسيا از قزاقستان مي‌رود.
حبيب‌الله اخلاقي در وزن 80 كيلوگرم در دور نخست و مرحله يك‌چهارم نهايي با جعفر خان از قطر ديدار مي‌كند. در اين وزن 8 كشتي‌گير حضور دارند.
مهدي علياري در وزن 98 كيلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و مرحله يك‌چهارم نهايي به مصاف نوزات صالح از سوريه مي‌رود.
ايران در وزن 59 كيلوگرم بازي‌هاي آسيايي نماينده‌اي ندارد.
رقابت‌هاي كشتي فرنگي از ساعت 7:30 امروز آغاز مي‌شود.
مجللي برنزي شد
عادل مجللي در مرحله نهايي كانوي 200 متر انفرادي مردان بازي‌هاي آسيايي به مدال برنز دست يافت.
مرحله نهايي مسابقات كانوي 200 متر انفرادي برگزار شد كه عادل مجللي از ايران در خط پنج آن حضور داشت.
عادل مجللي در اين رقابت با ركورد 39 ثانيه و 669 هزارم ثانيه به مقام سوم و مدال برنز دست يافت.
نمايندگاني از كشورهاي چين با 39 ثانيه 270 هزارم ثانيه و ژاپن 39 ثانيه 654 هزار ثانيه به ترتيب مقام‌هاي اول و دوم را به دست آوردند.
علي محمدي در كاياك200 متر چهارم شد
عليرضا علي محمدي در كاياك انفرادي 200 متر در بازيهاي آسيايي اينچئون عنوان چهارم را كسب كرد.
در فينال اين ماده به مصاف قايقراناني از عراق، ژاپن، كره جنوبي، ازبكستان، قرقيزستان، سنگاپور، چين و هند رفت كه عنوان چهارم را در اين ماده كسب كرد.
در اين ماده قايقران كشوره كره جنوبي اول شد.
دومين نقره روز دهم در كاياك 1000 متر دو نفره
تيم قايقراني كاياك 1000 متر دو نفره ايران دومين مدال نقره كاروان كشورمان را در مسابقات ديروز (دوشنبه) كسب كرد.
اين تيم با تركيب علي آقاميرزايي و سعيد فضل‌الله با زمان 3 دقيقه و 23 ثانيه و 59 صدم ثانيه در مكان دوم ايستاد.
در اين ماده تيم قزاقستان با 3 دقيقه و 20 ثانيه و يك دهم ثانيه اول شد و تيم چين با 5 ثانيه و 3 صدم ثانيه نسبت به تيم قزاقستان جايگاه سوم را به خود اختصاص داد.
اين دهمين نقره كاروان ورزشي كشورمان در هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي اينچئون بود.
طالبيان در كاياك يك نفره نقره گرفت
احمدرضا طالبيان در مسابقات قايقراني كاياك 1000 متر يك نفره موفق به كسب مدال نقره شد.
وي در اين مسابقه با زمان 3 دقيقه و 44 ثانيه و 15 صدم ثانيه و همچنين 4 ثانيه 27 صدم ثانيه اختلاف نسبت به نفر اول، جايگاه دوم را به خود اختصاص داد.
مدال نقره طالبيان نهمين مدال نقره كاروان ورزشي كشورمان در هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي بود.
اما مدال طلا با زمان 3 دقيقه و 39 ثانيه و 87 صدم ثانيه به نماينده ازبكستان رسيد و نفر سوم قايقراني از قزاقستان شد.
طالبيان كه تا نزديكي خط پايان جلوتر از ديگران بود، پس از پايان مسابقه به سمت رقيب ازبكستاني خود رفت و به وي تبريك گفت.
وظيفه دوست و قنبرزاده در پرش ارتفاع حذف شدند
ملي پوش پرش ارتفاع دووميداني ايران حذف شد و به مدال نرسيد.
مسابقات دووميداني بازي‌هاي آسيايي در ماده پرش ارتفاع ديروز برگزار شد و ايران در اين بخش دو نماينده به نام‌هاي كيوان قنبرزاده و محمدرضا وظيفه دوست را داشت.
در ارتفاع 2 متر و 10 سانتي متر كيوان قنبرزاده با انجام سه خطا حذف شد و محمد رضا وظيفه دوست ديگر ملي پوش ايران كار خود را در ارتفاع 2 متر و 10 سانتي متر، 2 متر و 15 سانتي متر و 2 متر و 20 سانتي متر با موفقيت انجام داد، اما در ارتفاع 2 متر و 25 سانتي متر موفق نبود و از دور رقابت‌ها كنار رفت.

نظر شما