شناسهٔ خبر: 1541715 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

لحظه‌شماري قهرمانان المپيك و جهان براي صيد طلا

صاحب‌خبر -

سيدرحيم منفرد

قهرمانان المپيك و جهان در اينچئون مدال طلا درو مي‌كنند.تيم ملي كشتي فرنگي پس از قهرماني در رقابت‌هاي جهاني ازبكستان مصمم گرديده در ميداني كه رقيبان اروپايي و صاحب‌نام دنيا حضور ندارند و سطح مسابقات پايين‌تر از تاشكند است با تصاحب مدال‌هاي طلا بيشترين سهم را در ارتقاي جدول رده‌بندي كاروان اعزامي كشورمان به بازي‌هاي آسيايي داشته باشد. كشتي فرنگي ايران در سال‌هاي اخير ركوردهاي مهمي را به خود اختصاص داده، در سال 2009 براي اولين بار بر سكوي جهاني صعود كرده و در جهاني سال 2010 دو مدال طلا تصاحب نموده و در 2011 سوم جهان شده و در المپيك 2012 لندن با تصاحب سه مدال طلا در ميان ناباوري عنوان قهرماني را به كلكسيون افتخارات خود افزوده و به تازگي هم در جهاني 2014 ازبكستان به قهرماني رسيده است.

كشتي فرنگي با مربيگري محمد بنا در دوره قبل بازي‌هاي آسيايي با تصاحب چهار مدال طلا به افتخاري بزرگ نايل آمده و اين نتيجه دور از دسترس ملي‌پوشان نيست.

بعد از درخشش آزادكاران و تصاحب پنج مدال امروز در آغاز رقابت‌ها سه كشتي‌گير كشورمان در حالي پنجه در پنجه حريفان مي‌اندازند كه هر سه نفر از توانايي بالايي براي كسب مدال برخوردارند. در 71 كيلو عبدولي قهرمان جهان، در 80 كيلو اخلاقي دارنده مدال برنز جهاني و در 98 كيلو علياري كشتي‌گير جواني كه در انتخابي بر رضايي قهرمان المپيك پيروز شده به تصاحب مدال طلا اميدوارند.

تيم ملي كشتي فرنگي قبل از عزيمت به جهاني ازبكستان با حاشيه‌ها و مشكلات زيادي مواجه شد اما توانست با يك مدال طلا، يك نقره و دو برنز جمعا چهار مدال برسكوي نخست جهان صعود كند اما همه انتظار دارند با چهار مدال طلا يك بار ديگر در بازي‌هاي آسيايي افتخارآفرين شود.

اگر در مسابقات جهاني امتيازآوري و مدال‌هاي نقره و برنز تاثير بسياري در قهرماني ما داشت اما در اينچئون تنها مدال طلا به كار مي‌آيد و اگر يك مدال طلا تصاحب كنيم ارزش آن بيش از هفت مدال نقره در هفت وزن است.

نظر شما