شناسهٔ خبر: 15391324 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تفاهم | لینک خبر

تصاحب بازارهای خاورمیانه از اهداف تولید خودروهای جدید و با کیفیت

صاحب‌خبر -
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است در صورتی که همکاری های مشترک منجر به تنوع در تولید و ایجاد بازار رقابتی در کشور مسلما می تواند جلب رضایت مصرف کنندگان داخلی را نیز به دنبال داشته باشد.محمد تقی احمدیان در گفتگو با خبر خودرو افزود : انتظار می رود روند همکاری ها هر روز توسعه یافته تا بازار خودرو ایران نیز  رقابتی شود.وی همچنین به نقش مراکز طراحی و تحقیق و توسعه در ارتقاء تولید و تنوع در صنعت خودرو تصریح کرد : باید در  جریان همکاری و مشارکت با شرکتهای خارجی مراکز طراحی و تحقیق و توسعه در داخل ایجاد گردد تا شاهد ارتقاء طراحی و تکنولوژی و عرضه محصولات به روز در صنعت خودرو ایران باشیم.به گفته وی با سرمایه گذاری در حوزه طراحی و فعال سازی مراکز تحقیق و توسعه در صنعت خودرو، امکان دستیابی خودروسازان به دانش روز و طراحی خودروهای جدید فراهم خواهد شد.
وی همچنین به تاثیر سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه در افزایش ظرفیت سازی در صنعت خودرو ایران پرداخت و اظهار داشت: هر چند ظرفیت تولید در صنعت خودرو ایران نسبتا مناسب اما با همکاری های اخیر و ایجاد ظرفیت های جدید ، تولید در این صنعت  با رشد بهتری همراه خواهد شد.احمدیان افزود : البته هر گونه توسعه همکاری با شرکتهای خارجی باید با هدف تنوع در تولیدات مشترک بوده و به راحتی بازار ایران در اختیار شرکتهای خارجی قرار داده نشود. بلکه باید هدف تولید خودروهای جدید و با کیفیت به منظور تصاحب بازارهای صادراتی در منطقه خاورمیانه باشد.وی با اشاره به اینکه راهکار خروج از شرایط کنونی بازار خودرو ایران تحول در جریان سرمایه گذاری است تصریح کرد: تحول در سرمایه گذاری و عرضه محصولات جدید و متنوع و جذب بازارهای داخلی و
منطقه ای قطعا می تواند راهکار موثری برای شرایط کنونی بازار خودرو ایران باشد. وی تاکید کرد : هر چند دستیابی به این شرایط و اهداف مورد نظر در صنعت خودرو مستلزم وجود مدیران متخصص در حوزه خودروسازی است.

نظر شما