به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، احمد شیرزاد عصر امروز در آیین پایان نخستین دوره آموزشی مهارتی مدیران اردوگاههای کشور در یزد اظهار داشت: معلمان مدارس، دانشآموزان، اولیاء و مسئولان نیز از حجم سنگین کتب درسی در مقاطع مختلف گلایه دارند.
وی ادامه داد: انتظار داریم تا مولفان کتب درسی دانشآموزان و شورای عالی آموزش و پرورش این گلایهها را در نظر گرفته و نسبت به نشاط و شادابی دانشآموزان توجه داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد اضافه کرد: ساعات رسمی آموزش تحصیلی نیز در مقایسه با ساعات فعالیتهای غیر درسی و پرورشی فرهنگی در سالهای اخیر افزایش یافته که این مهم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه فعالیتهای آزاد و انتخاب دانشآموزان اثر بخشی بیشتری دارند عنوان کرد: اگر بخواهیم هر فعالیتی در آموزش و پرورش اثر بخش بوده و تاثیر آن را در طولانی مدت و کوتاه مدت ببینیم باید سه ویژگی داشته باشند تا تاثیرگذار باشند.
شیرزاد تبیین کرد: ویژگی نخست این فعالیتها این است که انتخابی آزادانه و به عهده دانشآموز داشته باشند چراکه هر فعالیتی که به اجبار به دانشآموز تحمیل شود تاثیرگذار نخواهد بود و کارایی نیز ندارد.
وی از نقش معلمان به عنوان یک نقش کلیدی و تأثیرگذار در فعالیتهای دانش آموزی یاد کرد و اظهار داشت: اگر همراهی اولیا و مربیان نیز در فعالیتهای مورد توجه آموزش و پرورش باشد به موفقیت خواهیم رسید و میتوان گفت این فعالیتها اثرگذار بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد اضافه کرد: فعالیتهای پرورشی و فرهنگی به دلیل اینکه اختیاری هستند و دانشآموز از روی علاقه آن را انتخاب میکند از اثربخشی بالایی برخوردار است.
این مسؤول با اشاره به نقش آموزش و پرورش در پیشبرد امور فرهنگی و کاهش آسیبهای اجتماعی عنوان کرد: اگر بخواهیم در حوزه آسیبهای اجتماعی پیش برویم و آثار منفی را کاهش دهیم و از بروز ناهنجاریها جلوگیری کنیم قطعا بهرهمندی از فضاهای اردویی و اردوگاهها در این زمینه موثر خواهد بود، چراکه نشاط و شادابی دارد و زمینه حضور دانشآموز در اجتماع را فراهم میکند.
انتهای پیام/2464/ذ30
∎