شناسهٔ خبر: 15156432 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

تجزیه و تحلیل نمرات دانش آموزان مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی از وضعیت تحصیلی و آموزشی دانش آموزان مدارس غیر دولتی خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش پانا شهر تهران ، مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیر دولتی در خصوص وضعیت تحصیلی و آموزشی دانش آموزان مدارس غیر دولتی،اظهار داشت:با توجه به بحث های اخیر در رابطه با افت نمرات دانش آموزان در مدارس غیر دولتی تجزیه و تحلیل های مختلفی در رابطه با وضعیت تحصیلی و آموزشی شده كه مسائل آموزش در كلاس، معلمان و مؤلفه های تربیتی و آموزشی از جمله موارد به شمار می روند. رئیس سازمان مدارس غیر دولتی گفت: اگر بحث روی نمرات نهایی دانش آموزان باشد،آزمون های مستمر و سنجش های متفاوت می تواند در این امر دخیل باشد چرا كه آزمون های بخش بخش و طرح برگ سبز تأثیر به سزایی در بهبود وضعیت آموزشی دانش آموزان دارد. وی ادامه داد:اگر بحث اختلاف مدارس غیر دولتی است باید دانست كه ما این موضوع را قبول نداریم چرا كه عدم حضور و یا عدم موفقیت مطلوب و قابل انتظار دانش آموزان در آزمون نمی تواند كیفیت آموزشی مدارس غیر دولتی را زیر سوال ببرد. همانگونه كه در بررسی های اخیر در نمرات، بیش از ٦٢ درصد معدل های ١٧.٦٠ به بالا را دانش آموزان مدارس غیر دولتی در برمی گیرد و منصفانه نیست كه با زیر سوال بردن آموزش مدارس غیر دولتی نگرانی اولیا را دو چندان كنیم. گرد بیان كرد:در پی بررسی های اخیر در رابطه با نتایج آزمون ها دریافتیم كه ٤٥ درصد از معدل دانش آموزان در مدارس غیر دولتی بالای ١٩ است و فقط ١٠ درصد از افراد معدل زیر حد استاندارد آموزشی را دارند كه این آمار از تهیه كارنامه های آموزشی در سال های گذشته به دست آمده است. رئیس سازمان مدارس غیر دولتی عنوان كرد:اختلاف سطح نمرات دانش آموزان نسبت به سال های گذشته رشد ٢.٥ نمره ای را داشته كه این موضوع حاكی از افزایش كیفیت آموزشی است. وی یادآور شد:باید تجزیه و تحلیل وضعیت آموزشی دانش آموزان در سطوح مختلف با دقت بیشتری انجام شود تا برنامه های مناسب تری در جهت بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان تدوین شود. گرد عنوان كرد:در صورت عدم حضور دانش آموزان در آزمون نهایی به منزله نمره صفر تلقی می شود كه جمع این نمره و محاسبه آن در میانگین كلی دانش آموزان،معدل كل را پایین می آورد.