به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، قباد شیوا اظهار کرد: کپی کاری در آثار جوانان زیاد شده که البته در هنرمندان حرفه ای هم کپی کاری می کنند و این امکان فکر کردن و خلاقیت را می گیرد.
وی ادامه داد: دسترسی به اطلاعات بد نیست اما هجوم اطلاعات سبب شده جوانان به جای خلاقیت و فکر کردن، سریع طرحی را کپی کنند. مثل فست فود این هم 'فست گرافیک' است.
شیوا، در ادامه با اشاره به جشنواره هنرهای تجسمی جوانان افزود: در کلیت جشنواره آثار خوب و با کیفیتی دیده می شد اما آثار طراحی گرافیک جشنواره امسال در حد انتظار نبود. وی ادامه داد: چند سال قبل آثار بهتری از جوانان دیدم اما در جشنواره امسال بیشتر جوانان سعی کرده بودند 'دوستی' و 'موسیقی کردستان' را که موضوع رشته طراحی گرافیک جشنواره بود، با رنگ های تیره طراحی کنند.
شیوا گفت: استفاده از کامپیوتر و اینترنت هرچند در بسیاری از زمینه ها مناسب است اما در طراحی گرافیک، خلاقیت را از بین می برد و کپی کاری را افزایش داده است، در حالی که در بعضی کشورها، اجازه استفاده از کامپوتر را در دانشگاه های هنر نمی دهند.
به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، وی ادامه داد: دانشگاه ها نیز در این وضعیت نقش دارند، در دوره ای تعداد دانشجویان و دانشکده های گرافیک کم بود و استادان حرفه ای بودند اما امروز که از زابل تا بابل دانشکده های هنر و گرافیک داریم و دانشجویان و علاقه مندان گرافیک فراوان است، استادان برخوردار از دانش و تخصص کافی، پاسخگو نیستند و افرادی به عنوان استاد در دانشگاه ها آموزش می دهند که خود، دانش و شناخت کافی ندارند.
فراهنگ**9338**1027
هنرمند گرافیست: کپی کاری آثار گرافیک جوانان افزایش یافته است
تهران-ایرنا-هنرمند گرافیست گفت: کپی کاری در آثار جوانان مانع فکر کردن و خلاقیت می شود و امروز مثل 'فست فود'، 'فست گرافیک' داریم.
صاحبخبر -