شناسهٔ خبر: 15152813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تعاون و کار اردبیل:

وضعیت سلامت اداری در اردبیل مطلوب است

اردبیل – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: وضعیت سلامت اداری در دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون در این استان مطلوب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی صبح چهارشنبه در گردهمایی آموزشی و توانمندسازی مدیریت عملکرد در اردبیل تصریح کرد: وزارت تعاون سالانه وضعیت سلامت اداری دستگاه‌های وابسته به خود را مورد سنجش قرار می‌دهد.

وی افزود: در استان اردبیل شاخص‌های ارزیابی در وضعیت مطلوبی است و در مجموع از ۱۳ دستگاه فعال تابعه وزارت تعاون در استان میزان جرم و تخلف نازل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تأکید به اینکه در شرایط کنونی بهره‌وری از نیازهای انکارناپذیر سازمان‌ها است، ادامه داد: در شرایط کنونی مدیریت عملکرد به عنوان راهبرد توسعه و به روز آوری منابع انسانی مورد توجه است.

رحیمی برگزاری همایش آموزشی و توانمندسازی مدیریت عملکرد را با هدف آسیب‌شناسی و ارزیابی مدیریت عملکرد ادارات عنوان کرد و افزود: مدیریت عملکرد با بهبود جو سازمان و ایجاد همدلی در بین کارکنان به دنبال تقویت عملکرد مطلوب با شیوه‌های مختلف است.

وی از جمله این شیوه‌ها را پرداختی، تشویقی و بهره‌وری نیروی انسانی برشمرد و متذکر شد: سود مستقیم بهبود بهره‌وری در سایه مدیریت عملکرد معطوف به خود سازمان‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با یادآوری طرح قانون سلامت اداری در راستای مدیریت عملکرد در سال ۹۰ و تصویب آزمایشی آن در مجلس اضافه کرد: تا سال ۹۳ اجرای آزمایشی قانون به اتمام رسید اما متأسفانه اجرا کارنامه موفقی نداشت.

رحیمی متذکر شد: به دلیل اینکه ارزیابی درست و جامعی از روند اجرای این قانون صورت نگرفت و به دلیل اینکه نهادهای پیشگیری از فساد متعدد هستند و مرجع واحدی وجود ندارد این قانون نتوانست موفق اجرا شود.

وی از جمله ضرورت‌های امروز ادارات را توجه به سلامت اداری دانست و تأکید کرد: به دلیل اینکه شاخص فساد اداری در کشور بالا است لازم است با برگزاری همایش‌های توانمندسازی نسبت به اصلاح مدیریت عملکرد اقدام شود.