شناسهٔ خبر: 15146662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

یادداشت/

کمک هاشمی به مطالعه تاریخ ایران

اکنون از شانس بد آقای هاشمی یک روحانی اصیل با روحیه انقلابی و با صلابت مقابل طرفداران خارجی وی ایستاده و در این راه از ملامت هیچ ملامتگری هراس ندارد.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد نوروزی؛ نه فقط اظهارات جنجالی اخیر هاشمی مبنی بر ضرورت تعطیلی قوای نظامی کشور، بلکه رفتارهای ساختارشکنانه فتنه گران در سال 88 نیز علاوه بر خسارات زیاد، مزایای زیادی هم داشت که نباید از آنها غفلت کرد. بی‌شک جامعه ما شدیدا نیاز دارد که تاریخ کشورش را خوب بداند و واکاوی این اظهارات مطابق امیال مستکبران دنیا نشان می‌دهد برخی داخلی‌ها با حربه‌هایی سعی در فراموشی تاریخ و تحریف آن دارند. اکنون باید به استقبال سخنان غیرانقلابی و منفعلانه آقای هاشمی رفت چرا که جامعه ما را از فقر تاریخ‌شناسی و اغفال از سوی رسانه‌های همسو با رفسنجانی که به اسم آزادی بیان و دموکراسی سعی می‌کنند قسمتهای مهمی از تاریخ کشورمان مغفول بماند نجات یابد.

 

تاریخ ایران مملو است از خیانتهای داخلی ترسوها و قدرت‌طلبان و حمله‌های خارجی دنیاخواران که همیشه به مدد روحیه انقلابی و شجاعت روحانیت اصیل نجات یافته است. اینکه زمانی انگلیس از سمت جنوب به ایران یورش برد را همه می‌دانند اما اینکه پشتوانه مقاومت رئیس علی دلواری و یارانش مقابل متجاوزان، فتوای جهاد مرجعیت شیعه را همه نه.

 

این موضوع را که روسیه زمانی از سمت شمال به ایران عزیز حمله کرد همه می‌دانند اما برخی گویا نمی‌خواهند ببینند و سعی در پنهان کردن این حقیقت مهم دارند که یک روحانی انقلابی و طرفدار تشکیل حکومت به نام میرزا کوچک خان جنگلی و نزدیکانش با اعتقادی عمیق به اسلام ناب نه اسلام آمریکایی مورد تایید آقای هاشمی، مقابل اجانب ایستادند.

 

در ماجرای اولتیماتوم روسیه نیز یک روحانی بزرگ به نام مدرس بود که پشت تریبون مجلس رفت و گفت: حالا که ما بناست از بین برویم چرا خودمان از بین ببریم خودمان را. با رای مخالف سید حسن مدرس دیگر نمایندگان نیز جرأت مخالفت پیدا می‌کنند و روسیه هم هیچ کاری نمی‌تواند بکند.

 

در قضیه نهضت تحریم تنباکو فتوای شخصیتی بیگانه با مرام و مسلک برخی روحانی‌نماهای داخلی، به نام میرزای شیرازی باعث شد مردم حتی اقلیت‌های مذهبی، به مبارزه با این قرارداد ننگین را وظیفه شرعی و تکلیفی الهی بدانند و قلیان‌ها را شکسته و توتون و تنباکو را به آتش بشکند. در این جریان انیس‌الدوله، سوگلی ناصرالدین‌شاه نیز دستور جمع‌آوری قلیان‌ها را صادر نمود حرم‌سرای شاه نیز از استعمال دخانیات پرهیز کردند.

 

در جریان اصلاحات ارضی نیز که یک طرح آمریکایی برای وابسته کردن مملکت به آمریکا بود آیت‌الله بروجردی قاطعانه ایستاد و آن را مغایر احکام اسلام دانست.

 

همه این مبارزات را هم اگر به علت دوری از زمان کنونی سخت باشد به یاد آوریم مبارزات امام(ره) با شاه را که خیلی از زمان ما دور نیست ضروری است در خاطر بسپاریم تا خدایی را که هاشمی از آن نام می برد؛ همان خدایی که کمک کرد در انتخابات سال 92 پیروز شود، با خدایی که خرمشهر را آزاد کرد، خدای والفجر ۸ و خدایی که در زمان نیاز شهدای دست بسته را به آغوش ملت بازگرداند، اشتباه نگیریم. البته امام از ابتدا سر مبارزه با شاه را نداشت بلکه مدام وی را نصیحت می‌کرد تا دست از رفتارهایی که وی را مانند پدرش از چشم مردم انداخت بردارد، اما اصرار شاه بر وطن‌فروشی و باز کردن دست آمریکا و اسرائیل بر تسلط بر همه ابعاد زندگی مردم یعنی همان چیزی که آقای هاشمی خواسته یا ناخواسته با اظهارا اخیرش ثابت کرد در پی آن است، موجب شد امام نیز مردم را آگاه کند تا با حضور به موقع در صحنه مبارزات اجتماعی، به دست خود شاه خائن را ناکام بگذارند.

 

اکنون نیز از شانس بد آقای هاشمی یک روحانی اصیل با  روحیه انقلابی و با صلابت مقابل طرفداران خارجی وی ایستاده و در این راه از ملامت هیچ ملامتگری هراس ندارد؛ چرا که خود را از ابتدا به ساده زیستی عادت داد تا مبادا دلبستگی به مال و منال دنیا، در انتخاب‌هایش تردید بیفکند. اما افسوس که انقلابی سابق! این تاکید امام  راحل را نادیده گرفت که مبارزه با رفاه‌طلبی سازگار نیست.

 

موارد بالا اشاره‌ای کوتاه به تاریخ ایران است تا با شناخت درست دلسوزان واقعی مردم و مملکت، کسانی که بر تن باطل لباس حقیقت می‌پوشانند شناخته شوند.

 

حال آقای هاشمی خود باید با مردم سخن بگوید که به راستی چه نسبتی با میرزای شیرازی و مدرس و امام و دیگر انقلابیون دارد. وی که لباس مقدس روحانیت را به تن کرده باید سنخیت خود را با این سخن مهم حضرت امام(ره) که فرمودند حاشا که خلوص عشق موحدین جز با ظهور کامل نفرت از منافقین و مشرکین میسر شود، بیان کند. هاشمی رفسنجانی باید تکلیف خود را درباره این جمله گری سیک، تحلیلگر ارشد و عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا که در سال 81 گفت «باید کسانی را در داخل ایران آماده کنیم تا علیه مقدسات و ایدئولوژی انقلاب تلاش کنند. ما باید یاران خود را این بار از شاگردان خمینی انتخاب کنیم»، روشن کند.

 

البته وی باید به خیلی سوالات دیگر هم پاسخ دهد که ذکر آن در این مجال نمی‌گنجد. اکنون نیز پاسخ ندهد به نکیر و منکر پاسخ خواهد داد.

 

نظر شما