شناسهٔ خبر: 15145752 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کائنات | لینک خبر

معاون خدمات شهری شهرداری تهران مطرح کرد:

دستیابی به اطلاعات دقیق‌تر از فرآیند جمع‌آوری پسماند تهران؛ با اجرای «سامانه جامع توزین»

صاحب‌خبر - معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که تمامی 10 ایستگاه های میانی خدمات شهری و مراکز پردازش و دفن آرادکوه مجهز به «سامانه توزین و آمار پسماند» می باشد، گفت: با استفاده از «سامانه توزین و آمار پسماند» خطای آماری به زیر  5درصد خواهد رسید.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران،مهندس مجتبی یزدانی با اعلام این مطلب که آمار صحيح و به هنگام مهمترين ابزار براي مديريت و نظارت بر عملكرد مي باشد، گفت:يكي از مهمترين فرايندهاي كاري سازمان مديريت پسماند، توزين دقيق و صحيح پسماندهاي جمع آوري شده از سطح شهر جهت دستيابي به داده هاي موثق و آمارهاي كاربردي و تحليلي براي كنترل بهينه فرايند مديريت پسماند و استفاده مديريت ارشد شهري در برنامه ريزي هاي راهبردي و كلان شهري است.
یزدانی در ادامه افزود: فرآيند توزين و ثبت آمارهاي توليد و مديريت پسماند از ساليان گذشته به صورت سيستمي و تحت شبكه شهرداري در حال انجام است و با توجه به شتاب روزافزون فناوري هاي نوين و كاربرد آنها در سطوح مختلف مديريتي و همچنين احساس نياز در بهينه سازي ساختارهاي توزين، سازمان مديريت پسماند از  چندین ماه گذشته پروژه تعويض و جايگزيني سيستم توزين پسماند را با همكاري سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران در دستور كار قرار داد.
وی در ادامه افزود:«سامانه جامع توزین آمار پسماند» شهر تهران، نسل دوم سامانه توزین پسماندها می باشد که به دلیل افزودن قابلیت های جدید و همچنین برطرف کردن باگ ها و اشکالات سامانه توزین قدیم، در دستور این سازمان قرار گرفت.
یزدانی در ادامه به ذکر ويژگي هاي اصلي و ارتقاء سامانه جديد توزين و آمار پسماند اشاره کرد و گفت: قابليت آنلاين بودن و امكان مشاهده، كنترل و تحليل داده ها در هر زمان، استفاده از سامانه شناسايي و ثبت مشخصات خودرو مبتني بر VIN پليس راهور جهت بالا بردن امنيت و صحت اطلاعات، استفاده از دوربين پلاك خوان براي شناسايي خودروهاي حامل پسماند در محل باسكول و جلوگيري از خطاي عامل انساني در ثبت داده ها، صدور بارنامه الكترونيك براي سمي تريلرها و خودروهاي حمل زباله با رعايت اصول كدينگ، قابليت ردگيري و رصد ثبت اطلاعات در كليه سطوح، قابليت ارتباط و تبادل اطلاعات با سامانه هايي همچون AVLS ، سامانه قراردادها و... از جمله ویژگی های استفاده از این سامانه می باشد. وی در ادامه افزود:هدف این سامانه،دستیابی به اطلاعات دقیق تر، صحیح تر و قابل اتکا از فرایند جمع آوری پسماندهای سطح مناطق و مراکز طرف قرارداد جهت کنترل مبادی ورودی و برنامه ریزی های راهبردی و کاربردی می باشد.
یزدانی در ادامه خاطرنشان کرد:در سیستم جدید قابلیت برای نظارت بر کلیه بخش های تصمیم گیرنده در فرایند مدیریت پسماند اعم از شهرداری،دستگاه های نظارتی و شورای شهر فراهم گردیده است.
وی با بیان این که این سامانه با ساختار و معماری جدید برنامه ریزی و در تمامی ایستگاه های میانی نصب و راه اندازی شده است، اظهار داشت:در حال حاضر در مرکز دفن و پردازش آرادکوه نیز مشغول نصب و راه اندازی است. معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص تاثیرات توزین زباله ها در ارائه آماری صحیح از میزان زباله ها اذعان کرد:با استفاده از این سامانه خطای آماری به زیر 5درصد  خواهد رسید. وی در ادامه با بیان این که رفت و روب، نظافت شهری، شستشو و جمع آوری زباله های سطح شهر تهران توسط 2700  دستگاه ماشین آلات صورت می گیرد، گفت:توزین الکترونیکی زباله ها در ایستگاه ها با سامانه تحت وب و برخط، باسکول های الکترونیکی و مجهز به لودسل ها و نشانگرهای دیجیتال صورت می گیرد.