شناسهٔ خبر: 15143612 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اعتدال | لینک خبر

قائم مقام مدیرعامل مؤسسه تبیان خبرداد:

راه اندازی سامانه جامع مشاوره اربعین حسینی (ع) با پاسخگوئی به سؤالات زائرین

صاحب‌خبر - قائم مقام مدیرعامل مؤسسه تبیان با اشاره به راه اندازی سامانه جامع مشاوره اربعین در سایت تبیان گفت: این سامانه با هدف سهولت در پاسخ دهی به کاربران از سوی تبیان تهیه و در اختیار کمیته فرهنگی آموزشی اربعین قرار داده شده است. نشست خبری رونمائی از همکاری های مؤسسه فرهنگی و هنری تبیان و کمیته فرهنگی آموزشی اربعین عصر دیروز با حضور حجت الاسلام حمید احمدی، مدیر کمیته فرهنگی آموزشی اربعین و سید حیدر مرتضوی، قائم مقام مدیرعامل مؤسسه تبیان در مؤسسه مشعر برگزار شد. حجت الاسلام احمدی در ابتدای این نشست با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم در زمینه فرهنگ سازی در مراسم اربعین به کارگیری مؤثر رسانه ها و شبکه های مجازی می باشد، گفت: در این راستا رسانه ها نقش اساسی در این زمینه ایفاء می کنند. وی با بیان اینکه یکی از سیاست های ستاد مرکزی اربعین حسینی استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی می باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیازی نیست که برخی از زیرساخت های رسانه ای را برای فرهنگ سازی ایجاد کنیم بلکه باید از رسانه ها به عنوان سرمایه های اجتماعی استفاده کرد. حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه 60 درصد از زائران اربعین جوانان و قشر فرهیخته جامعه می باشند، اظهار کرد: دسترسی این افراد به شبکه های مجازی و رسانه ها در این زمینه فراهم شده و این گونه نشست ها در ارتقای اطلاع رسانی مؤثر می باشد. مرتضوی، قائم مقام مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و هنری تبیان در ادامه این نشست با اشاره به کارگیری تمامی ظرفیت های تبیان جهت اطلاع رسانی مراسم اربعین گفت: مؤسسه تبیان به عنوان مؤسسه پیش رو در زمینه فعالیت های قرآنی و اهل بیت در تولید محتوا و تأمین زیرساخت لازم در راستای اشاعه فرهنگ دینی گام بر می دارد. وی با بیان اینکه همکاری مؤسسه تبیان با کمیته فرهنگی آموزشی اربعین فرصت مناسبی جهت اطلاع رسانی به زائران و فرهنگ سازی مراسم اربعین می باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا بر اساس ایجاد تفاهم با کمیته، خدمات مشترک آموزشی به زائرین اربعین ارائه خواهد شد. مرتضوی با اشاره به راه اندازی شبکه اجتماعی زائرین اربعین در سایت تبیان، اظهار کرد: تبیان با ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط مستقیم با کاربران خود می تواند در امر آموزش پاتوقی برای زائران اربعین جهت تولید محتوا و ارائه محتوا با موضوع بحث های فرهنگی آموزشی باشد. قائم مقام مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و هنری تبیان با اشاره به وجود کانال فیلم در سایت تبیان تصریح کرد: راه اندازی کانال اختصاصی فیلم های آموزشی اربعین با هدف ارائه کلیپ های آموزشی سفر اربعین ویژه زائرین از جمله اقدامات مؤسسه می باشد. وی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع مشاوره اربعین حسینی (ع) در سایت تبیان ادامه داد: با توجه به اینکه هر ساله زائرین مراسم اربعین سؤالات زیادی در خصوص چگونگی فراهم سازی مقدمات و ابعاد مختلف این سفر داشته و دارند این سامانه با هدف سهولت در پاسخ دهی به کاربران از سوی تبیان تهیه و در اختیار کمیته فرهنگی آموزشی اربعین قرار داده شده است. مرتضوی با بیان اینکه این ظرفیت جهت پاسخگوئی به سؤالات و ارائه محتوا برنامه ریزی شده است، افزود: پاسخگوئی به سؤالات به صورت آنلاین نمی باشد به طوری که سؤالات بعد از این ثبت می شوند بین 24 تا 48 ساعت پاسخ داده خواهند شد ولی امیدواریم از این زمان کاسته شده و به کمتر از دو ساعت برسد. قائم مقام مدیر عامل مؤسسه فرهنگی هنری تبیان با بیان اینکه جهت پاسخگوئی به سؤالات خواهران در این سامانه بخشی اختصاص داده شده است، گفت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به این سامانه به آدرس moshavere.tebyan.net از خدمات این بخش بهره مند شوند. وی تأکید کرد: کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین با در اختیار گرفتن بستر کانال اختصاصی فیلم از مؤسسه تبیان فیلم ها و کلیپ های با کیفیت بالای راهپیمائی را به مخاطبان خود عرضه می کند.