شناسهٔ خبر: 15108648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توزیع 60 هزار اصله نهال بذری پسته بین باغداران مشگین‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر گفت: برای نخستین بار ۶۰ هزار اصله نهال بذری در گلدان تولید شده و آماده توزیع بین باغداران برای توسعه باغات پسته در منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ احمد شهریار در جلسه بررسی توسعه باغات مشگین‌شهر اظهار داشت: در راستای هماهنگی با سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و پایداری تولید محصولات کشاورزی و تغییر الگوی کشت و غلبه بر بحران کم آبی منطقه، کشت پسته در شهرستان مشگین‌شهر توسعه می‌یابد.

وی با اشاره به علل احداث و توسعه باغات پسته در شهرستان گفت: در راستای هماهنگی با سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و کاهش مصرف آب از یک سو، پایداری تولید محصولات کشاورزی و درآمد کشاورزان و تغییر الگوی گشت محصولات منطقه از سوی دیگر و نیز با هدف تقلیل خسارت ناشی از خشکسالی‌های اخیر و بحران کم آبی منطقه و از طرفی نظر به تدوین سند توسعه کشاورزی شهرستان و خصوصیات منحصر به فرد و متمایز گونه گیاهی پسته این گونه در شهرستان توسعه خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: مقاومت به خشکی و کم آبی، مقاومت به سرما تا حد 20- و گرما 45+ درجه سانتیگراد و دیرگل‌دهی و مقاوم به شوری خاک و ارزش غذایی و افتصادی ویژه این گونه گیاهی، از دلایل کشت و توسعه پسته در شهرستان است.

شهریار اظهار کرد: با توجه به تولید نهال بذری پسته در این شهرستان امسال حدود 60 هزار اصله نهال بذری در گلدان تولید شده و آماده توزیع بین باغداران برای توسعه باغات کشت پسته است و با توجه به روند کشت و توسعه فعلی و استقبال باغداران منطقه از احداث باغ پسته، انتظار می‌رود باغات پسته شهرستان در 5 سال از روند رشد مناسبی برخوردار باشد.

انتهای پیام/ع

نظر شما