شناسهٔ خبر: 15107338 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

انتقال‌ فرودگاه مهرآباد غیرقابل‌اجراست

پیروز حناچی گفت: بر اساس اسناد بالادستی و برنامه‌هایی که برای شهر تهران در سطح کلان دیده شده قطعا انتقال فرودگاه وجود ندارد. اما شامل انتقال پادگان‌ها حداقل آن بخشی که لشگری است می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نسیم آنلاین»،دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، موضوع انتقال فرودگاه مهرآباد طرح‌شده توسط شهرداری تهران را بر اساس اسناد بالادستی غیرقابل‌اجرا دانست و گفت: نباید همه منابع را صرفا به این دلیل که منابع مالی نداریم یا می‌خواهیم برای شهر منابع تامین کنیم مصرف کنیم، زیرا قرار نیست دوره‌ای که ما در آن به سر می‌بریم پایان زندگی در شهر تهران باشد.

پیروز حناچی، در باره اجرایی شدن یا نشدن انتقال فرودگاه مهرآباد از تهران که چندی پیش از سوی شهرداری مطرح شده بود با تاکید بر سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی بر حمل و نقل یکپارچه درون‌شهری گفت: موضوعاتی در این سطح و اندازه می‌تواند توسط شهرداری تهران درخواست و طرح شود اما در نهایت از آنجاییکه بر اساس قانون، اقدام کننده شهرداری تهران نیست نمی‌تواند به اجرا درآید.

وی، تاکید کرد: در اسناد بالادستی همچون طرح جامع شهر تهران و مجموعه‌شهری تهران برنامه‌هایی برای اجرا در نظر گرفته شده که اساسا شامل انتقال فرودگاه‌ها نمی‌شود. بحث انتقال پادگانهای بزرگ کشور قانون داشته و مسیر شورای‌عالی شهر سازی را طی می‌کند.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس اسناد بالادستی و برنامه‌هایی که برای شهر تهران در سطح کلان دیده شده قطعا انتقال فرودگاه وجود ندارد. اما شامل انتقال پادگان‌ها حداقل آن بخشی که لشگری است می‌شود.

حناچی تصریح کرد: اگر گردش کار مطابق قانون شروع شود انتقال پادگان‌ها محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی انتقالاتی که در سطح کلان برای پادگان‌ها، فرودگاه ها و اصولا هر نوع انتقالی در شهرها در مقیاس بالای ده هکتار باید مسیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران را طی کند افزود: بدون طی کردن مسیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری، طرح‌ها، نه سندیت دارد و نه مرجع قانونی حساب می‌شوند. البته کمیسیون ماده ۵  می‌تواند نظر خود را به شورایعالی شهرسازی و معماری کشور ارائه کند.