شناسهٔ خبر: 15101341 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

قطع وابستگی به شرکت‌های آمریکایی و اروپایی در بخش بالادستی صنعت نفت

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: تجهیزات استراتژیک سرچاهی و درون چاهی که در بخش بالادستی صنعت نفت کاربرد دارد، پیش از این توسط شرکت‌های آمریکایی، اروپایی و چینی تأمین می‌شد اما اکنون با بومی‌سازی، در ساخت این تجهیزات به خودکفایی رسیده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، غلامحسین منتظری به توانمندی شرکت‌های ایرانی اشاره کرد و افزود: در دوران تحریم برای تعمیر توربو کمپرسورهای ایستگاه‌های تقویت فشار با مشکلاتی مواجه بودیم، اما کارشناسان کشورمان توانستند بدون کمک خارجی، به این موفقیت دست یابند به‌طوری که اکنون ظرفیت صدور این خدمات نیز وجود دارد.

وی همچنین به خودکفایی در ساخت و تأمین برخی تجهیزات استراتژیک و مهم صنعت نفت اشاره کرد و گفت: وزارت نفت بر خودکفایی در تولید تجهیزات پرمصرف و استراتژیک صنعت نفت تاکید دارد و بر این اساس، توانسته‌ایم در ساخت برخی تجهیزات سرچاهی و درون چاهی به خودکفایی برسیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ادامه داد: پیش از این ناچار بودیم این تجهیزات استراتژیک را از خارج وارد کنیم، اما اکنون در داخل تولید می‌شود.

این مسئول صنعت نفت گفت: بسیاری از این تجهیزات پیش از این توسط کشورهای اروپایی، آمریکا و چین ساخته می‌شد که اکنون بومی‌سازی شده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما