شناسهٔ خبر: 15099247 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

فرآورش بيش از 58 ميليارد مترمکعب گاز در مجتمع پارس جنوبي

صاحب‌خبر -

مديرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبي گفت: اين شرکت در پنج ماه گذشته 58 ميليارد و 600 ميليون مترمکعب گاز فرآورش و 47 ميليارد مترمکعب گاز شيرين را به خط سراسري تزريق کرد.

به گزارش ايرنا، مسعود حسني اظهارداشت : همچنين اين مجتمع در اين مدت، 77 ميليون بشکه ميعانات گازي توليد کرد که از اين ميزان بيش از 62 ميليون بشکه ازطريق کشتي صادر و 16.1 ميليون بشکه نيز به پتروشيمي برزويه ارسال شد.

وي افزود: هم اکنون مجتمع گاز پارس جنوبي تامين کننده بيش از 62 درصد گاز کشور است که اين دستاورد با تلاش نيروهاي توانمند مجتمع گاز پارس جنوبي محقق شده است.

وي به فرآورش گاز اين مجتمع در پنج ماه امسال اشاره کرد و افزود: در اين بازه زماني بيش از يک ميليارد مترمکعب گاز شيرين به پتروشيمي پارس ارسال شد.

مديرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبي گفت: اتان توليدي اين مجتمع در پنج ماه امسال 887 تن بود که در اختيار پتروشيمي هاي جم، کاويان و مرواريد قرار گرفت.

حسني گفت: ديگر توليدات اين مجتمع در اين مدت 206 هزار تن گوگرد دانه بندي شده است که از اين ميزان 261 هزار تن آن در هشت مرحله بارگيري و صادر شده است.

وي به برنامه هاي اين شرکت همسو با کاهش آلايندگي ها اشاره کرد و افزود: در اين زمينه بيش از 117 طرح در پنج پالايشگاه مجتمع تعريف شده است.

مدير عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبي بيان کرد: در پنج ماه امسال، عمليات تعميرات اساسي پالايشگاههاي اول، چهارم، پنجم، ششم و نهم با موفقيت به پايان رسيد و هم اکنون تعميرات اساسي پالايشگاه سوم با تلاش کارکنان در دست اجراست.

وي با بيان اينکه چشم انداز مجتمع گاز پارس جنوبي در افق 1404 سرآمد در عمليات و رقابت پذيري در تراز جهاني ترسيم شده است، افزود: ماموريت اين شرکت ارزش آفريني حداکثري از منابع گازي منطقه از طريق پالايش گاز طبيعي و توليد محصولات جانبي همراه با توسعه خدمات فني دانش محور است.

حسني يادآورشد: در سايه همدلي و اتحاد، کارکنان و متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبي با سرعت به توليد پايدار گاز ادامه خواهد داد.

شرکت مجتمع گازي پارس جنوبي مسئولت بهره برداري و نگهداري از فازهاي پالايشگاهي طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي را به عهده دارد.

طرحهاي توسعه ميدان گازي پارس جنوبي در شهرستانهاي عسلويه و کنگان در جنوب بوشهر در دست اجرا و بهره برداري است.

برچسب‌ها:

نظر شما