شناسهٔ خبر: 1509105 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

بازيهاي آسيايي 2014 - اينچئون اسماعيل عبادي مدال طلاي كامپوند انفرادي را كسب كرد

صاحب‌خبر -

اسماعيل عبادي در فينال رقابت‌هاي انفرادي تيراندازي با كمان كامپوند مردان بازيهاي آسيايي 2014با پيروزي بر حريفي از هندوستان به مدال طلا دست يافت.
عبادي روز شنبه در رقابت با ورما آبيشك از هندوستان با نتيجه 145بر41 پيروز شد و صاحب مدال طلا گرديد.
تيم ايران پيش از اين 5 مدال طلاي ديگر كسب كرده بود و اين ششمين طلاي ايران بود.
تيم تيراندازي با كمان كامپوند مردان ايران به مدال برنز دست يافت
تيم تيراندازي با كمان كامپوند مردان ايران در بازي‌هاي آسيايي 2014 موفق به كسب مدال برنز شد.
اين تيم متشكل از قيدي، كاظم پور و عبادي كه براي نخستين بار است در بازي‌هاي آسيايي شركت مي‌كند در ديدار رده بندي موفق شد با امتياز 227 بر 224 برابر فيليپين به برتري برسد و مدال برنز را از آن خود كند.
عبادي بعد از اين موفقيت گفت: حق ما طلا بود. بيشتر از اين فكر مي‌كرديم و بدشانسي باعث شد به هدفمان نرسيم. ركوردهاي بالايي داشتيم ولي در قرعه بدي قرار گرفته بوديم.
كاظم پور هم اظهار داشت: مسابقه سنگيني بود و بدشانسي آورديم. نتايج بهتري را پيش‌بيني مي‌كرديم. سال‌هاي آينده در صدر خواهيم بود.
عبادي: حريفم را از جايزه بزرگ آسيا مي‌شناختم
كماندار ايراني دارنده مدال طلاي بازيهاي آسيايي 2014 در رشته انفرادي كامپوند گفت:حريف هندي را از مسابقه‌هاي جايزه بزرگ آسيا مي‌شناختم و اين دومين شكست اين كماندار هندي در رقابت با من بود.
اسماعيل عبادي ادامه داد: من و ابيشك هندي شش ماه قبل درجريان جايزه بزرگ آسيا باهم رقابت كرديم و در آن رقابت‌ها نيز وي را شكست دادم.
كماندار ايراني حريف هندي‌اش راسرسخت وقدرتمند توصيف كردوافزود:باحمايت‌هاي فدراسيون تمرينات خوبي را پشت سر گذاشتم و موفقيت امروز را مديون حمايت‌هاي هم تيمي‌ها و دعاي خير هموطنانم مي‌دانم.
شجاعي: خوش‌شانس بوديم يك فيناليست ديگر هم داشتيم/ شرمنده مردم نشديم
رئيس فدراسيون تيروكمان بعد از طلاي اسماعيل عبادي در كامپوند گفت: اگر كمي شانس با ما يار بود الان يك فيناليست ديگر هم داشتيم ولي خوشحالم كه شرمنده مردم نشديم.
محمدعلي شجاعي بعد از كسب ششمين مدال طلاي كاروان ايران در بازي‌هاي آسيايي توسط اسماعيل عبادي گفت: موفقيت كمانداران در بازيهاي آسيايي و كسب يك طلا و يك برنز براي ما از ارزش بسياري برخوردار است، به خصوص طلاي ارزشمندي كه به جمع طلاهاي كاروان ما افزوده مي‌شود. برنامه ريزي خوبي براي ملي پوشان كرده بوديم و خوشحاليم كه جواب زحمات ما را دادند البته اگر كمي شانس با ما يار بود الان يك فيناليست ديگر هم داشتيم ولي خوشحالم كه شرمنده مردم نشديم.
شجاعي ادامه داد: سطح رقابت‌ها بالا بود و مدال گرفتن در ميان مدعيان جهاني از آسياي شرقي سخت است. به خصوص كه حريف عبادي در فينال، قهرمان جهان بود و با برنامه ريزي در آينده تلاش ما اينست كه در هر دو بخش كامپوند و ريكرو نمايندگان كشورمان بر روي سكو بروند.

صاحبي: روي طلا حساب باز كرديم، اما اطلاع‌رساني نكرديم
دبير فدراسيون تيراندازي با كمان گفت: ما روي مدال طلا در بازي‌هاي آسيايي حساب باز كرده بوديم، اما در اين باره اطلاع‌رساني نكرديم.
احمد صاحبي دبير فدراسيون تيراندازي با كمان گفت: اينجا جاي سختي است و در واقع قتلگاه تيراندازي با كمان است.
وي ادامه داد: ما پيش‌بيني مدال نكرديم، اما روي عبادي و كاظمي پور حساب باز كرده بوديم. در كميته فني روي طلا حساب باز كرده بوديم. اما در اين باره اطلاع رساني نكرديم.
دبير فدراسيون تيروكمان تاكيد كرد: اين موفقيت نتيجه مديريت درست و همدلي بود. در اين مدت اگر چه برخي حاشيه‌ها روند ما را كند كرد ولي به كارمان اعتقاد داشته و با برنامه ريزي و مديريت درست نهايت تلاشمان را كرديم تا فدراسيون به دور از حاشيه فقط به افتخارآفريني براي كشورش فكر كند.
صاحبي گفت: طي دو سال گذشته كمانداران را در چهار رويداد آسيايي و 6 رويداد جهاني حضور داديم و هر آنچه از دستمان برمي‌آمد براي آماده‌سازي تيم انجام داديم. خدا را شاكريم مزد زحماتمان را گرفتيم.
ليلا رجبي در پرتاب وزنه مدال نقره گرفت
ملي پوش پرتاب وزنه بانوان ايران در بازي‌هاي آسيايي مدال نقره را كسب كرد.
مسابقات پرتاب وزنه بانوان مرحله نهايي روز گذشته برگزار شد و ليلا رجبي، ملي پوش كشورمان به همراه 9 پرتابگر ديگر در اين رقابت حضور داشتند.
ليلا رجبي كه نايب قهرمان آسيا محسوب مي‌شود، در پرتاب نخست خود ركورد 16 متر و 90 سانتي متر را به ثبت رساند و در پرتاب دوم نيز وي وزنه را 16 متر و 97 سانتي متر پرتاب كرد.
وي در پرتاب سوم خود ركورد 17 متر و 58 سانتي متر را ثبت كرد و پرتاب چهارم او نيز 17 متر و 80 سانتي متر بود.
پرتاب پنجم وي 17 متر و 79 سانتي متر بود و او در پرتاب ششم خود نيز وزنه را 17 متر 66 متر پرتاب كرد و در نهايت مدال نقره را كسب كرد.
پرتابگر چيني در اين ماده طلا گرفت.
كسب مدال برنز توسط دوچرخه‌سوار ايراني
ملي‌پوش دوچرخه سواري ايران در ماده تايم تريل انفرادي مدال برنز را از آن خود كرد.
حسين عسگري ملي پوش دوچرخه سواري ايران در ماده تايم تريل انفرادي رقابت خود را روز گذشته با حريفانش آغاز كرد.

وي در دور اول و 14 كيلومتر، ركورد 17 دقيقه و 13 ثانيه و يك صدم ثانيه را ثبت كرد و در دور دوم 28 كيلومتر را 34 دقيقه و 24 ثانيه و 37 صدم ثانيه طي كرد و در نهايت با زمان 51 دقيقه و 19 ثانيه و 77 با كسب عنوان نخست به كار خود پايان داد و مدال برنز گرفت.
پيروزي تيم ملي واليبال برابر مالديو/ صعود ايران به عنوان صدرنشين
واليبال ايران در سومين و آخرين مسابقه خود در دور مقدماتي هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي اينچئون موفق به شكست مالديو شد تا با سه پيروزي متوالي دور مقدماتي را به پايان رساند.
ملي پوشان ايران كه در دو مسابقه قبلي خود هنگ كنگ و هند را سه بر صفر شكست داده بودند، در اين مسابقه نيز مالديو را در سه ست متوالي و با امتيازهاي 25 بر 10، 25 بر 19 و 25 بر 21 از پيش رو برداشتند تا 9 امتيازي شوند و صدرنشيني خود را نيز تثبيت كنند.
اسلوبودان كواچ سرمربي تيم ملي واليبال ايران در اين ديدار از تركيب اصلي تيم ايران شامل سعيد معروف، فرهاد قائمي، اميرغفور، مجتبي ميرزاجانپور، شهرام محمودي و آرمين تشكري به عنوان تركيب آغاز‌كننده استفاده كرد و در ست نخست نيز 25 بر 10 به پيروزي رسيد.
تيم ملي واليبال مالديو نيز با پذيرش سومين شكست در گروه C بدون امتياز در رتبه چهارم قرار گرفت. تيم‌هاي هند و هنگ كنك به ترتيب با 6 و 3 امتياز رتبه‌هاي دوم و سوم جدول را به خود اختصاص دادند.
رحيمي و حسين خاني حذف شدند
حسن رحيمي و مصطفي حسين خاني آزادكاران وزن 57 و 79 كيلوگرم تيم ملي با توجه به راه نيافتن حريف كره جنوبي و ژاپني به فينال، وداع زود هنگامي از بازي‌هاي آسيايي اينچئون داشتند.
در وزن 57 كيلوگرم حسن رحيمي كه چند روز قبل در رقابت‌هاي جهاني ازبكستان صاحب مدال برنز شده بود در يك فاصله بسيار كوتاه راهي بازي‌هاي آسيايي شد كه در دور اول مقابل صمد نديربيك از قرقيزستان نفر سوم آسيا در سال 2014 ميلادي با اقتدار با نتيجه 10 بر صفر به برتري دست يافت.
وي در دور دوم مقابل يونگ جون سيك از كره جنوبي با ناداوري با نتيجه صفر بر 3 شكست خورد و با توجه به مغلوب شدن حريف كره‌اي مقابل كالي يف قزاق رحيمي از دور رقابت‌ها كنار رفت.
در اين وزن رسول كالي يف از قزاقستان و جونگ هاگ جين از كره شمالي فيناليست شدند.
در وزن 70 كيلوگرم هم مصطفي حسين خاني كه با مصدوميت از ناحيه زانو مواجه بود و در رقابت‌هاي جهاني هم از دور مسابقات كنار رفته بود در نخستين ديدار مقابل عظمت عمرژانوف از قزاقستان با نتيجه 5 بر يك به برتري دست يافت.
وي در دور بعد مقابل تاكافومي كوجي ما از ژاپن دارنده مدال نقره بازي‌هاي آسيايي گوانگژو در حالي كه تا دقايق پاياني پيش بود با نتيجه 3 بر 3 مغلوب شد و از دور رقابت‌ها كنار رفت.
در اين وزن اوه مان هوو از كره جنوبي و عبدالرحمن اف از ازبكستان فيناليست شدند.
رقابت‌هاي پنج وزن ديگر روزهاي يكشنبه و دوشنبه در سالن دوو ون شهر اينچئون برگزار مي‌شود.
رضا يزداني در وزن 97 كيلوگرم امروز (يكشنبه) و مسعود اسماعيل پور در وزن 61 كيلوگرم، عزت‌الله اكبري در وزن 74 كيلوگرم، ميثم مصطفي جوكار در وزن 86 كيلوگرم و پرويز هادي در وزن 125 كيلوگرم روز دوشنبه به مصاف رقباي خود مي‌روند.

مريم طوسي به نيمه نهايي دو 100 متر صعود كرد
مريم طوسي دونده سرعتي تيم ملي دووميداني ايران روز گذشته در مرحله مقدماتي ماده 100 متر با كسب زمان 70/11 ثانيه توانست راهي مرحله نيمه نهايي شود.
طوسي در گروه خود در رده سوم ايستاد و پس از دوندگان قزاقستان و چين كه با زمان 44/11 ثانيه و 55/11 ثانيه قرار گرفت، اما در مجموع در رده هفتم قرار گرفت و راهي نيمه نهايي شد.
راهيابي نمايندگان ايران به فينال 10 ماده قايقراني
نمايندگان ايران روز شنبه در 10 ماده قايقراني به فينال مسابقات راه يافته و در جمع هشت نفر يا تيم نهايي قرار گرفتند.
اسامي قايقرانان ايراني راه يافته به فينال به شرح زير است:
- احمد رضا طالبيان در كاياك انفرادي 1000متر مردان با زمان 4:1:819 دقيقه بعد از نمايندگان قزاقستان و چين در گروه خود سوم شد و به فينال رسيد.
- شاهو ناصري در كانو انفرادي 1000متر مردان با زمان 4:21:609 دقيقه بعد از نمايندگان چين و چين تايپه به فينال رسيد.
- پژمان ديوسالاري و سيد كيا اسكنداني در كانو دو نفره 1000متر مردان. با زمان 4:2:478 دقيقه دوم شدند و بعد از ازبكستان به فينال راه يافتند.
- علي آقاميرزايي و سيدفضل اولي در كاياك دو نفره 1000متر به فينال راه يافت.
با زمان 3:25:631 دقيقه به عنوان تيم اول راهي فينال شدند، ژاپن و ازبكستان دوم سوم شدند.
- آرزو حكيمي در كاياك انفرادي 500متر به فينال رسيد.
با زمان 1:58:803 دقيقه بعد از نمايندگان قزاقستان و كره جنوبي سوم شد و راهي فينال شد.
- تيم ايران در كاياك 4نفره 1000متر مردان راهي فينال شد. تيم ايران با تركيب احمدرضا طالبيان، امين بوداغي، حميدرضا تركي و فرزين اسدي با زمان 3:7:105دقيقه اول شد و به فينال اين ماده راه يافت. تيم‌هاي اندونزي و سنگاپور هم به عنوان تيم‌هاي دوم و سوم راهي فينال شدند.
- آرزو حكيمي در 200متر انفرادي زنان راهي فينال شد. حكيمي با زمان 41:566 ثانيه به فينال راه يافت.
- عليرضا علي محمدي در 200متر كاياك يك نفره مردان با زمان 35:33 به مقام سوم رسيد و راهي فينال گرديد.

عادل مجللي در ادامه رقابت‌هاي آبهاي آرام در بازي‌هاي آسيايي ديروز در كانوي تك نفره مردان به مصاف حريفانش رفت و به فينال صعود كرد.
مجللي در كانوي تك نفره 200 متر با زمان 38.173 ضمن شكستن ركورد ايران، به عنوان نخستين قايقران اين ماده راهي فينال شد.
تيم دو نفره كاياك 500 متر زنان ايران هم با زمان يك دقيقه و 49 ثانيه و 723 هزارم ثانيه به فينال اين ماده راه يافت. تيم ايران در گروه خود بعد از چين و ژاپن عنوان سوم را كسب كرد.
در ماده كاياك دونفره 200 متر مردان، سعيد فضل اولا و عليرضا علي محمدي با زمان 32 ثانيه و 454 هزارم ثانيه در گروه دوم مقدماتي پنجم شد و به جدول شانس مجدد راه يافت.
مغولستان نخستين حريف رضا يزداني
نماينده وزن 97 كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد در نخستين ديدار خود بايد با نماينده مغولستان مبارزه كند.
هشتمين‌ روز از هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي اينچئون در حالي پيگيري مي‌شود كه رضا يزداني نماينده وزن 97 كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد در مرحله اول با قرعه استراحت روبرو شده و در مرحله دوم بايد با نماينده مغولستان مبارزه كند.
قاسمي و تفتيان به دور بعد صعود كردند
رضا قاسمي وحسن تفتيان به مرحله دوم دو100 متر بازيهاي آسيايي اينچئون راه يافتند.
رضا قاسمي در گروه سوم مقدماتي دو 100 متر بازيهاي آسيايي به مصاف دوندگاني از كشورهاي ژاپن، كره شمالي، مالديو، فلسطين، ماكائو و مغولستان رفت و با 10 ثانيه و 33 صدم ثانيه سوم شد و به همراه دوندگان ژاپني و كره جنوبي به دور بعد راه يافت.
همچنين حسن تفتيان ركوردار دو 100 متر ايران در گروه چهار دور مقدماتي به مصاف حريفاني از كشورهاي نپال، سنگاپور، قطر، مغولستان، عمان و كره جنوبي رفت كه با ثبت زمان 10 ثانيه و 41 ثانيه به دور بعد صعود كردند.
در اين گروه دوندگان قطري و عماني هم عناوين اول و دوم را كسب كردند.
احسان حدادي وارد اينچئون شد
احسان حدادي نايب قهرمان المپيكي ماده پرتاب ديسك ايران روز گذشته وارد دهكده بازيهاي آسيايي 2014شد.
حدادي روز چهارشنبه هفته جاري در بزرگترين رويداد قاره به ميدان خواهد رفت.
محمد صميمي ديگر پرتابگر نام آشناي كشورمان نيز در اين ماده با حدادي رقابت خواهد داشت.
موسوي و مقدم در پرتاب چكش حذف شدند
كاوه موسوي و رضا مقدم نمايندگان ايران در ماده پرتاب چكش بازيهاي آسيايي اينچئون با سه خطاي متوالي از دور رقابت‌ها حذف شدند.
مسابقات پرتاب چكش از ظهر ديروز (شنبه) در ورزشگاه اصلي شهر اينچئون برگزار شد.
كاوه موسوي ركوردار پرتاب چكش ايران و رضا مقدم در رقابت‌هاي پرتاب چكش بازيهاي آسيايي به مصاف حريفاني از كشورهاي تاجيكستان، چين، كويت، كره جنوبي، ازبكستان، تركمنستان، تايلند، هند و قطر رفتند كه اين دو نماينده كشورمان در هر سر حركت خطا كردند.
با اين نتايج، دو نماينده كشورمان از ادامه اين رقابت‌ها حذف شدند.
طلاي دو وزن اول كشتي آزاد به ازبكستان و كره شمالي رسيد
مدال طلاي اوزان 57 و 70 كيلوگرم كشتي آزاد بازي‌هاي آسيايي به ترتيب از آن كشتي‌گيران كره شمالي و ازبكستان شد.
در ادامه رقابت‌هاي كشتي آزاد بازي‌هاي آسيايي اينچئون در فينال وزن 57 كيلوگرم هاك جين يانگ از كره شمالي مقابل رسول كاليف از قزاقستان به روي تشك رفت و در پايان موفق شد حريف خود را با حساب 3 بر يك شكست داده و گردن‌آويز طلا را از آن خود كند.
همچنين مدال برنز مشترك اين وزن نيز به نامين باتبولد از مغولستان و يانسينك يان از كره جنوبي اختصاص يافت.
همچنين در وزن 70 كيلوگرم در فينال اين وزن بك زود عبدالرحمانوف از ازبكستان مقابل مانهو از كره جنوبي به روي تشك رفت و در پايان با حساب 3 بر يك به برتري دست يافت تا مدال طلاي اين وزن را از آن خود كند. برنز مشترك نيز به داگ دور بك از قرقيزستان و تاكافومي كوجيما از ژاپن رسيد.
شكست بوكسور عربستاني مقابل نماينده ايران
نماينده وزن 69 كيلوگرم تيم ملي بوكس با شكست بوكسور عربستان به دور دوم راه يافت.
هشتمين‌ روز هفدهمين‌ دوره بازي‌هاي آسيايي اينچئون در حالي پيگيري مي‌شود كه روز گذشته امين قاسمي‌ پور نماينده وزن 69 كيلوگرم تيم ملي بوكس در نخستين ديدار خود به مصاف نماينده تيم ملي عربستان رفت و با شكست حريف خود به دور دوم رقابت‌ها راه يافت.
پيش از اين فروتن گل‌آرا با شكست مقابل نماينده تايلند از دور رقابت‌ها حذف شد.
جاسم دلاوري نماينده وزن 91+ كيلوگرم تيم ملي با شكست نماينده چين به مرحله يك چهارم نهايي راه يافت.
احسان روزبهاني نماينده وزن 81- كيلوگرم تيم ملي بوكس در نخستين مبارزه خود نماينده بوتان را شكست داد و به مرحله يك هشتم نهايي صعود كرد.

نظر شما