شناسهٔ خبر: 15090733 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معین الکاظمی: الحویجه اولویت اول الحشد الشعبی است

بغداد-ایرنا- یکی از فرماندهان تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی تاکید کرد که آزادسازی شهرهای الحویجه و الشرقاط و مناطق واقع در غرب دریاچه 'الثرثار' در استان الانبار اولویت الحشد الشعبی قبل از جنگ موصل است.

صاحب‌خبر -

'معین الکاظمی' روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نیروهای عراقی به منظور ناکام گذاشتن طرح های تجزیه و تضعیف عراق در جنگ تعیین کننده موصل حضور فراگیر خواهند داشت در عین حال گفت: در حال حاضر آزادسازی دو شهر الحویجه در جنوب غربی کرکوک و الشرقاط در شمال صلاح الدین و مناطق واقع در غرب دریاچه الثرثار (جزیره هیت) در استان الانبار اولویت بسیج مردمی الحشد الشعبی قبل از جنگ موصل است.
وی ادامه داد که محور الحویجه در جنوب غربی استان کرکوک از نگاه الحشد الشعبی یکی از محورهای مهمی است که بعد از پایان عملیات جزیره الخالدیه درصدد آزاد سازی آن است زیرا بسیاری از عناصر گروه تروریستی داعش و هسته های پراکنده این گروه تروریستی در این منطقه، مرتکب زشت ترین جنایات علیه مردم منطقه می شوند.
نیروهای مشترک مردمی الحشد الشعبی و نظامی و امنیتی عراق با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش این کشور و بدون دخالت ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا، در28 اوت 2016 جزیره مهم و راهبردی خالدیه واقع درشرق شهر الرمادی مرکز استان الانبار را به طور کامل از وجود عناصر تروریستی داعش آزاد کردند.
معین الکاظمی خاطر نشان ساخت که بر همین اساس تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی در حال حاضر بیشترین اهتمام خود را متوجه این سه منطقه (الحویجه، الشرقاط و غرب دریاچه الثرثار) کرده و عملیات آینده الحشد نیز این مناطق و آزادی اهالی دربند داعش را در مناطق مذکور در بر می گیرد.
وی درباره مشارکت الحشد الشعبی در جنگ سرنوشت ساز موصل گفت که سخنان نخست وزیر به عنوان فرمانده کل قوای مسلح عراق در خصوص تاکید بر مشارکت الحشد الشعبی در جنگ موصل کاملا روشن و آشکار است و به منظور تبدیل کردن این جنگ به فرصتی برای تقویت روح وحدت ملی در کشور، این جنگ با بیشترین حضور نیروهای عراقی اعم از ارتش، پلیس، نیروهای امنیتی، الحشد الشعبی و عشایر منطقه مواجه می شود.
معین الکاظمی ادامه داد که این حضور گسترده نیروها در عملیات موصل به منظور ممانعت از تجزیه عراق و فرصت سوزی دشمنان و ناکام گذاشتن طرح های تقسیم است که برخی از قدرت های بین المللی و منطقه ای درصدد تضعیف و تبدیل کردن عراق به کشورهای کوچکتر هستند.
این فرمانده الحشد الشعبی ادامه داد که در حال حاضر نیروهای بسیج مردمی در آمادگی کامل برای ورود به جنگ موصل و نجات مردم آن منطقه از ظلم و ستم گروه تروریستی داعش و آزاد کردن آخرین وجب از اراضی عراق از لوث باندهای تروریستی و بستن نهایی پرونده تروریسم در عراق هستند.
خاورم *4*353*1770**1566

نظر شما