شناسهٔ خبر: 15080351 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

شـنـید‌ه هـا

صاحب‌خبر -

رضایت بقايي از اشرفي اصفهاني

شنیده شد که وكيل مدافع حميد بقايي از اعلام گذشت موكلش از حجت‌الاسلام اشرفي اصفهاني خبر داد. سيدعلي اصغر حسيني گفت: موكلم روز شنبه با حضور در دادگاه ويژه روحانيت از ادامه شكايتش عليه اشرفي اصفهاني اعلام گذشت كرد. وی ۹ شهريور ماه ضمن تاييد خبر عذرخواهي حجت‌الاسلام اشرفي اصفهاني از موكلش اظهار کرد: اشرفي اصفهاني سال گذشته مطالبي را عليه بقايي مطرح كرده و اتهاماتي را به وي نسبت دادند كه اين موارد به هيچ‌وجه صحت نداشت. با توجه به آثار و تبعات اظهارات اشرفي اصفهاني، از وي در دادگاه ويژه روحانيت شكايت كرديم كه منجر به محكوميت وي در دادگاه بدوي شده و جلسه دادگاه تجديدنظر هم اخيرا برگزار شد.

 

احضار شهردار سابق پرند به دادسرا

شنیده شد که حجت‌الاسلام والمسلمين قاسم پور از احضار شهردار سابق پرند و ۳ نفر از معاونانش به دادسرا خبر داد و گفت: ماموران شهرداري در راستاي جلوگيري از ساخت و‌سازغيرمجاز بدون اينكه منتظر راي كميسيون در اين زمينه شوند به تخريب بنايي اقدام كرده بودند. میزان نوشت؛ اين در حالي است كه آنها وظيفه‌اي مبني بر تخريب بنا را نداشتند. وي افزود: كميسيون پس از بررسي موضوع راي قلع و قمع را صادر مي‏‏‎كند، اما با توجه به اينكه وظيفه ماموران فقط جلوگيري از ساخت و‌سازغيرمجاز بوده، بنابراين براي توضيح در اين زمينه شهردار سابق پرند و ۳ تن از معاونانش به دادسرا احضار شدند.

 

پرونده منا دردست وكلاي خارجي

شنیده شد که معاون امور بين‌الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائيه درباره پيگيري حقوقي فاجعه منا گفت: وزارت امور خارجه با كمك دستگاه‌هاي ذيربط از طريق وكلاي خارجي پيگير شكايت عليه عربستان هستند. مهر نوشت؛ كاظم غريب آبادي با انتقاد از اينكه عربستان حتي تاكنون يك كميسيون تحقيق يا محكمه براي رسيدگي به اين فاجعه تشكيل نداده است، اظهار داشت: در راستاي نكته دوم و از سوي ديگر، خسارات خانواده‌هاي قربانيان نيز تاكنون جبران نشده است. وی درباره پيگيري حقوقي فاجعه منا تصريح كرد: پيگيري اين موضوع در سه سطح از جمله طرح دعوي در محاكم عربستان، محاكم ملي و همچنين محاكم بين‌المللي قابل بررسي است.

 

شيشه برج مراقبت شكست!

شنیده شد که مديركل فرودگاه مهرآباد با اشاره به ريزش شيشه برج مراقبت فرودگاه مهرآباد كه به دليل باد شديد اتفاق افتاد، گفت: شيشه جديد جايگزين شيشه موقت مي‌شود. علي رستمي اظهار كرد: اين شيشه‌ها طبق توافق با پيمانكار بايد چند روز در زمان‌ها و شرايط مختلف مورد آزمايش قرار گيرند تا علاوه بر آسوده خاطر بودن ما، شركت نيز بتواند موقعيت دقيق نصب و رگلاژ شيشه‌ها را پيدا كند.

برچسب‌ها:

نظر شما