در مراسم افتتاح این واحد بانکی که صبح روز شنبه سیزدهم شهریورماه برگزار شد، نادر خواجهحقوردی، قائممقام مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به اینکه فراهم آوردن امکان دسترسی آسان به خدمات بانکی برای هممیهنان توانخواه جسمی، یکی از رئوس اصلی برنامه مسوولیتهای اجتماعی بانک تجارت است، اظهار کرد: امیدواریم افتتاح این باجه در تسهیل انجام امور بانکی برای هموطنان عزیز نابینا و کمبینا موثر واقع شود. قائممقام مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به اقدامات بانک تجارت برای دسترسی آسان نابینایان و کمبینایان به خدمات بانکداری الکترونیک گفت: بانک تجارت نخستین بانک کشور است که امکان دسترسی به مهمترین خدمات غیرحضوری خود در پایگاه اینترنتی و موبایلبانک را برای این هموطنان فراهم آورده است و مشتریان نابینا یا کمبینا میتوانند با استفاده از نرمافزارهای دستیار صوتی از خدمات اینترنتبانک و موبایلبانک تجارت نظیر خدمات کارت، انتقال وجه، دریافت کد شبا، دریافت اطلاعات مربوط به خدمات و تسهیلات بانک تجارت و... استفاده کنند.
حقوردی با اشاره به برنامه آینده بانک تجارت برای سفارشیسازی خدمات دستگاههای POS برای نابینایان و کمبینایان گفت: امیدواریم با همکاری سایر بانکها و شرکتهای تامینکننده خدمات بانکداری الکترونیک، دسترسی ایرانیان توانخواه به خدمات بانکی به استانداردهای بینالمللی نزدیکتر شود. در ادامه این مراسم صادقپور، مدیرعامل شرکت دانشبنیان «پکتوس» که در تامین سرویسهای باجه ویژه نابینایان با بانک تجارت مشارکت کرده است، با ارائه توضیحاتی در خصوص چگونگی سفارشیسازی خدمات این باجه برای کمبینایان و نابینایان، گفت: تکمیل فرمهای بانکی در این باجه از طریق یک دستگاه برجستهنگار دارای صفحه کلید و نمایشگر بریل صورت میگیرد و دستیار صوتی نیز برای استفاده از کلیه خدمات این باجه فعال شده است.