شناسهٔ خبر: 15069483 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در نشست خبری ستاد بزرگداشت شهدای منا مطرح شد؛

تشریح برنامه های بزرگداشت شهدای منا /دیدار خانواده شهدای منا با رهبری

خبرگزاری شبستان: سخنگوی ستاد بزرگداشت شهدای منا با اشاره به دیدار خانواده های شهدای منا با رهبر معظم انقلاب در چهارشنبه ۱۷ شهریور گفت: با توجه به خواست مشترک همه خانواده های شهدا این دیدار برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری اعلام برنامه های ستاد بزرگداشت شهدای منا صبح امروز با حضور انصاری دبیر اجرایی ستاد و مهندس سعید اوحدی سخنگوی ستاد بزرگداشت شهدای منا و جمعی از اصحاب رسانه در مجتمع فرهنگی رسول زاده برگزار شد.

اوحدی در ابتدای نشست با اشاره به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای مظلوم فاجعه منا گفت: ستاد بزرگداشت شهدای منا با ریاست حجت الاسلام شهیدی، رییس بنیادشهید و 5 کمیته محتوایی و اجرایی در این ایام تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه دو کمیته با رویکرد بین المللی در این ستاد فعال می باشد، خاطرنشان کرد: کمیته مجموعه های مردم نهاد به ریاست سازمان بسیج مستضعفین با توجه به استقبال عمومی در کشور ایجاد شد، همچنین 2 کمیته بین المللی حقوقی شامل کمیته حقوقی در وزارت امور خارجه و کمیته بین الملل جهت بزرگداشت شهدای منا تشکیل شد.

اوحدی با اشاره به برگزاری مراسم هایی در 14 کشور جهان با حضور فرهیختگان و نخبگان کشورها جهت بزرگداشت شهدای فاجعه منا اظهار داشت: میزگردی با موضوع بحث های حقوقی و پیگیری این فاجعه به عهده وزارت امور خارجه در این ایام برگزار می شود.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به دیدار خانواده های شهدای منا با رهبر معظم انقلاب در چهارشنبه 17 شهریور تصریح کرد: با توجه به خواست مشترک همه خانواده های شهدا چه شیعه و چه اهل سنت این دیدار برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شب های شعر و خاطره با رویکرد بزرگداشت شهدا در همه استان ها به ویژه در 15 استانی که تعداد بیشتری از شهدا را داشتند، برگزار می شود، تصریح کرد: همچنین حوزه علمیه قم جهت تبیین ابعاد فاجعه منا شب شعر و خاطره ای برگزار خواهد کرد.

اوحدی با اشاره به اولین نمایش واکاوی فاجعه منا گفت: کاروان فرهنگی "بیت عتیق" در پنج استان و شش شهر از هفته پیش حرکت خود را شروع کرده و در شهرهای مهاباد، لنگرود، قائم شهر، گنبد کاووس، بندر ترکمن و نیشابور در فضای باز عمومی به تبیین فرهنگی فاجعه منا می پردازد.

سخنگوی ستاد بزرگداشت شهدای منا ادامه داد: بر اساس هماهنگی های بسیار خوب بنیادشهید با استان های کشور قرار شد تا نمادی به نام شهدای منا در خیابان ها، کوچه ها یا یکی از میادین اصلی هر شهر قرار گیرد.

وی با اشاره به تنظیم سرودی توسط کمیته مردم نهاد و سازمان بسیج مستضعفین در این ایام افزود: سرودی با حضور 477 عضو بسیج متناسب با تعداد شهدای منا هفته پیش در بهشت زهرا اجرا شد.

اوحدی با اشاره به تولید نماهنگی با رویکرد ایثار، مستندهای شهدا منا و برگزاری نمایشگاه های عکس متعدد در سراسر کشور در این ایام خاطرنشان کرد: برگزاری دعای عرفه در مصلی های 15 استان با رویکرد بزرگداشت شهدای منا و همچنین برگزاری دعای عرفه در مصلی بزرگ تهران بزرگترین برنامه ستاد در این ایام خواهد بود.

سخنگوی ستاد بزرگداشت گفت: علت برگزاری بزرگداشت شهدای منا در سالگرد ماه قمری این فاجعه به علت عدم حضور زایران ایرانی در موسم حج امسال است که امیدواریم با بزرگداشت این شهدا پیام مظلومیت این شهدا را بین المللی کنیم.

وی با اشاره به حضور خانواده های شهدای منا در کاروان های راهیان نور با هماهنگی سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: همچنین قرار است با توجه به مشترکات شهدای منا با شهدای کربلا 5 موکب با نام شهدای منا در موسم اربعین در مرز مهران، چزابه، شلمچه، کربلا و نجف با اداره فرزندان شهدای منا برپا شود.

اوحدی با اشاره به دیدار مسئولان بنیادشهید با خانواده شهدا در این ایام تصریح کرد: دیدارهای هفتگی مسئولان بنیاد شهید با عنوان "طرح سپاس" با حضور کمیته های این ستاد برگزار خواهد شد، همچنین تکریم خانواده های شهدای منا در طرح "آبرو محله" سازمان بسیج نیز صورت خواهد گرفت.

سخنگوی ستاد بزرگداشت شهدای منا با بیان اینکه موزه شهدای منا در موزه شهدای بنیادشهید سه شنبه 16 شهریور افتتاح خواهد شد، گفت: عصر روز چهارشنبه کنگره شعر شهدای منا در سالن شمس نیز برگزار خواهد شد.

وی دیدار خانواده شهدا با مراجع عظام در قم را در روز پنجشنبه عنوان کرد و گفت: برگزاری خطبه های نماز جمعه با موضوع شهدای منا در استان هایی که تعداد شهید بیشتری داشتند و برنامه دعای عرفه در روز یکشنبه از دیگر برنامه های این ستاد می باشد.

اوحدی با بیان اینکه کاروان "بیت عتیق" در شهرهای گنبدکاووس، بندر ترکمن و نیشابور یکشنبه،‌ دوشنبه و سه شنبه مستقر هستند، گفت: این کاروان چهارشنبه در میدان امام حسین تهران نیز مستقر خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه نشست های تخصصی و حقوقی پیگیری فاجعه منا در وزارت امور خارجه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این راستا دومین کمپین "به کدامین گناه" در فضای مجازی در جهت تبیین ابعاد فاجعه منا برگزار می شود.

 

نظر شما