شناسهٔ خبر: 15066889 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«تک تیرانداز آمریکایی» در جشنواره فیلم مقاومت

تهران - ایرنا - فیلم سینمایی «تک تیرانداز آمریکایی» به کارگردانی کلینت ایستوود ضمن نمایش در بخش اسلام هراسی و ایران هراسی چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، این فیلم سینمایی از 2 تا 9 مهر ماه در بخش اسلام هراسی و ایران هراسی جشنواره فیلم مقاومت به نمایش در می آید و مجید شاه حسینی استاد دانشگاه و پژوهشگر آن را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد.
فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» اقتباسی از کتاب اتوبیوگرافی «تک تیرانداز آمریکایی» از کریس کایل یکی از تک تیراندازهای یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا است.
بخش عمده فیلم به حضور کایل در عراق، هنگام اشغال نظامی عراق بوسیله آمریکا(در فاصله سال های 2003 تا 2009) می پردازد.
فیلم بطور واضح پروپوگاندای ارتش و دولت آمریکا است.
در این اثر سینمایی، «برادلی کوپر» برنده جایزه اسکار نقش کریس کایل را ایفا می کند.

** 6 اثر با موضوع انقلاب اسلامی
از میان آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره فیلم مقاومت، 6 اثر به موضوع انقلاب اسلامی و وقایع آن می پردازند.
از جمله این آثار «پل سیاه» به کارگردانی ایوب مروانی پور، «میم، مثلِ مسجد؛ آ، مثلِ آتش» به کارگردانی زهره یزدان پناه قره تپه، «خاطرات خانه متروک» به کارگردانی مهدی فارسی، «در چشم باد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، «مرد جنگ» به کارگردانی محمد امین امامی و «خوابی؟» به کارگردانی آذر خرم هستند.

** گفتمان فرهنگی مقاومت از نگاه رئیس اسبق صدا وسیما
عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداو سیما همزمان با چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با محوریت گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی در بخش سخنرانی های استراتژیک جشنواره سخنرانی می کند.
این سخنرانی مطابق جدول زمان بندی جشنواره طی روزهای 2 تا 9 مهر ماه در پردیس سینمایی ملت صورت می گیرد.
چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهر ماه در تهران برگزار می شود.
فراهنگ ** 9246 ** 1071

نظر شما