به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی، صمدحسن زاده در گفتوگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای اولین بار در چند سال پیش طرح رتبه بندی شرکتهای برتر منطقه آذربایجان را با همکاری خانه صنعت و معدن تبریز و سازمان مدیریت صنعتی استان برگزار کردیم و به نظر میرسد برگزاری این طرح آثار بسیار مثبتی در افزایش رقابت میان شرکتها داشته است.
وی افزود: اگر روزی بتوانیم شرکتها و واحدهای تولیدی منطقه و بویژه استان آذربایجان شرقی را به شرایطی برسانیم که تبدیل به برندهای مطرح شوند اتفاق بزرگی است که برای تحقق این هدف باید حمایتهای اساسی از این واحدها و شرکتها صورت گیرد.
حسن زاده تصریح کرد: کشور کره جنوبی با چند برند مطرح خود مثل ال جی، سامسونگ، دوو و ... توانسته است 70 درصد بازار لوازم خانگی ایران را به تصرف درآورد و اقتصاد کره در سطح جهان سریعتر از سایر کشورهای مدعی راه پیشرفت و ترقی را در پیش گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز اذعان داشت: با این اوصاف ما هم در اتاق بازرگانی تبریز تلاش میکنیم در این عرصه رسالت و تکلیف خودمان را انجام دهیم و با تبدیل شرکتهای مستعد به برندهای بزرگ، میزان صادرات این شرکتها را به حد مورد انتظار برسانیم.
این فعال اقتصادی یادآورشد: طبق هماهنگیهایی که با کارشناسان اتاق بازرگانی و سازمان مدیریت صنعتی استان صورت دادیم، قرار است همایش بزرگ رتبه بندی شرکتهای منطقه آذربایجان با عنوان «ایران تک» اوایل مهرماه برگزار شود.
وی تاکید کرد: به هر حال هر همایشی ممکن است دارای نقاط ضعف و قوتی باشد و ما تلاش کردهایم نقاط ضعف گذشته را در حد امکان برطرف کرده و همایش مطلوب و تاثیرگذاری را در سال جاری برگزار نماییم.
انتهای پیام/
∎