شناسهٔ خبر: 15050272 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه تبریز: خانواده ها ازدواج جوانان را آسان بگیرند

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت پرهیز از تجمل و تشریفات در ازدواج فرزندان گفت: خانواده ها با ساده گیری، زمینه ازدواج جوانان بیشتری را فراهم کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، زندگی ائمه به خصوص این دو بزرگوار را در تمام شئون برای مسلمانان الگو دانست و گفت: ازدواج این دو معصوم باید الگویی برای جوانان باشد.
وی با بیان اینکه جهیزیه و مهریه حضرت زهرا (س) بسیار ساده بود، گفت: زیاد بودن مهریه و جهیزیه مانعی برای ازدواج جوانان است که خانواده ها باید با ساده گیری و کم کردن تشریفات زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اگر ازدواج ساده باشد در قدم های بعدی نیز زندگی آنان با خوشبختی همراه خواهد بود و سنت های غلطی که در در زمینه ازدواج پر تشریفات هست، باید برداشته شود.
آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به مناسبت هفته، شهریور ماه را ماه پرحادثه ای در تاریخ ایران دانست و با اشاره هشت شهریور سالروز شهیدان رجایی و باهنر، این دو بزرگوار را مسئولان خدوم و صادق نام برد که در خدمت اسلام و ایران بودند.
وی همچنین با اشاره به قیام 17 شهریور و کشتار جمعی از مردم ایران به دست ماموران ستم شاهی گفت: در سال 57 عوامل رژیم پهلوی مردم بی پناه را که در میدان ژاله تجمع آرامی داشتند به رگبار بستند و نقل است که سربازان اسرائیلی هم در بین جلادان وجود داشت.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بازدید ایشان از فناوری های پیشرفته، بومی و دانش بنیان اظهار کرد: معظم له وجود چنین نیروهایی در مجموعه دفاعی کشور را همچون جواهری گرانبها دانستند و بر افزایش توان نظامی کشور تاکید کردند.
آیت اله مجتهد شبستری ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی افزایش توان دفاعی و تهاجمی را حق مسلم و قطعی کشور دانستند و با تأکید بر لزوم ادامه مسیر افزایش توان دفاعی فرمودند: در دنیایی که قدرت های زورگو و سلطه گر از تجاوز به کشورها و کشتار انسان های بی گناه هیچ ابایی ندارند، توسعه صنایع دفاعی و تهاجمی کاملاً طبیعی است.
وی همچنین با اشاره به ورود نیروهای ترکیه به خاک سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم، خاطر نشان کرد: ما به شدت این تجاوز را محکوم می کنیم.
6132/518

نظر شما