شناسهٔ خبر: 1504112 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

اولین مدال تاریخ دوومیدانی ایران در بازیهای آسیایی

صاحب‌خبر -
فرارو- پرتابگر بانوی ایران با کسب مدال نقره به کار خود در بازی‎های آسیایی اینچئون پایان داد. این اولین مدال تاریخ دوومیدانی بانوان ایران در بازیهای آسیایی است.

لیلا رجبی با پرتابی به میزان 17 متر و 80 سانتی متر، پس از نماینده چین به مدال نقره پرتاب وزنه بانوان بازی‌های آسیایی دست پیدا کرد. "لیائو گونگ" از چین  با 19 متر 6 سانتی متر مدال طلا گرفت و هموطن وی "تیانکیان "گوئو" با 17 متر و 52 سانتی متر برنز گرفت.

لیلا رجبی پس از کسب مدال نقره در بازی‌های آسیایی اینچئون عنوان کرد: خیلی خوشحالم که توانستم مدال نقره را کسب کنم. این اولین بار بود که به این مدال رسیدیم. تشکر می‌کنم که همه زحمت کشیدند و روی سکو رفتم.

وی در مورد اینکه چه برنامه‌ای برای المپیک ریو دارد عنوان کرد: برای المپیک فرصت کافی وجود دارد. تمام سعی خود را انجام می دهم تا به این بازی ها برسم. به امکانات نیازمند هستم از جمله اردوی خارج از کشور و اینکه مربی کنارم باشد. شانس مدال در المپیک خیلی سخت است.

رجبی در مورد اینکه چرا نتوانسته رکورد خودش را ثبت کند تاکید کرد: بازی‌های آسیایی جای رکوردشکنی نیست اینجا باید مدال بگیریم. می‌توانیم رکورد ایران را بزنیم اما آخر شویم. اصلا مهم نیست که رکورد بزنیم اگر می‌خواستم رکورد خود را بزنم، مدال کسب نمی کردم. حواسم بر این بود که رقبایم از لحاظ امتیاز به من نزدیک نشوند.

وی در مورد اینکه چه زمانی مدال نقره به طلا تبدیل خواهد شد گفت: باید تلاش خود را انجام دهم. هیچ چیزی نشدنی نیست و من هم در این زمینه تمام سعی و تلاش خود را انجام خواهم داد.

رجبی در مورد اینکه چه پیش‌بینی از عملکرد سایر بانوان ایران دارد تصریح کرد: برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم بانوان ایرانی بتوانند بدرخشند و به مدال دست یابند تا دل مردم را شاد کنند.

مدال آوران ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی:

مدال طلا:
نجمه خدمتی (تیراندازی)، محسن محمدسیفی (ووشو)، محسن شادی (روئینگ - قایقرانی)، محمد دانشور (کایرین - دوچرخه سواری)، بهداد سلیمی (وزنه‌برداری)، اسماعیل عبادی (تیراندازی با کمان)

مدال نقره:
نرجس امام قلی نژاد(تیراندازی)، الهه منصوریان(ووشو)، تیم تیراندازی تفنگ بادی 10 متر بانوان، حمیدرضا لادور (ووشو)، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر و کیانوش رستمی (وزنه‌برداری)، لیلا رجبی (پرتاب وزنه)

مدال برنز:
سجاد عباسی (ووشو)، تیم روئینگ چهار نفره بانوان، سولماز عباسی (روئینگ - قایقرانی)، تیم روئینگ دو نقره مردان و تیم کامپوند مردان، حسین عسکری(دوچرخه سواری)

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

نظر شما