به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، صبح امروز نخستین جلسه کمیته اطلاعرسانی و مدیریت بحران شهرستان دماوند با حضور اعضا برگزار شد.
در این نشست که با حضور اعضای اصلی و مدعوان این کمیته برگزار شد، مسائل مهمی در خصوص چگونگی اهداف این کارگروه و شرح وظایف دستگاههای و سازمانهای مرتبط بیان شد.
مسؤول مدیریت بحران فرمانداری شهرستان دماوند با اشاره به اهمیت اطلاعرسانی و چگونگی مقابله با بحرانهای ناگهانی در این شهرستان اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل مهم در امر اطلاعرسانی، ارائه اطلاعات دقیق در مواقع بحرانی به اصحاب رسانه است.
جعفر نورمحمدی ادامه داد: در برخی مواقع همچون سوانح زنجیرهای در شهرستان دماوند، شاهد هستیم که دستگاههای حاضر در محل حادثه در گفتوگو با اصحاب رسانه، آمارهای متفاوتی ارائه میدهند.
وی افزود: برای آنکه اطلاعات و آمار صحیحی در زمان بروز حادثه به اصحاب رسانه ارائه شود، هر دستگاه حاضر در محل حادثه باید توضیحان کامل، مختصر و دقیقی را به این افراد ارائه دهد و شخصی به عنوان رابط خبری در این خصوص فعالیت کند.
مسؤول مدیریت بحران فرمانداری شهرستان دماوند با اشاره به بخشی دیگر از وظایف کمیته اطلاعرسانی و مدیریت بحران شهرستان دماوند افزود: در این زمینه، لازم است تا افراد آموزشهای لازم را در خصوص چگونگی مقابله با بحرانهای مختلف دیده و آمادگی لازم را در خصوص مواجه شدن با این موضوع داشته باشند.
نورمحمدی بیان کرد: علاوه بر آنکه افراد مسؤول و مرتبط با موارد بحرانی در شهرستان دماوند، نیاز به فراگیری آموزشهای پیشگیری و پیشبینی، آمادگی، بازسازی و بازتوانی دارد، در جهت اطلاعرسانی و آگاهی شهروندان نیز باید اقداماتی انجام دهند.
وی تصریح کرد: لازم است بخشهای مرتبط و اعضای اصلی کارگروه اطلاعرسانی و مدیریت بحران شهرستان دماوند که متشکل از نماینده تامالاختیار سازمان صدا و سیما به عنوان رئیس کارگروه، نماینده سازمان مدیریت بحران کشور، نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده وزارت آموزش و پرورش، نماینده وزارت بهداشت و درمان، نماینده جمعیت هلالاحمر، نماینده ستاد کل نیروهای مسلح و نماینده سازمان آموزش فنی و حرفهای هستند، باید تعامل خوبی در راستای آگاهسازی شهروندان داشته باشند.
مسؤول مدیریت بحران فرمانداری شهرستان دماوند اضافه کرد: برای آنکه اصحاب رسانه بتوانند اطلاعرسانی بهموقع و دقیقی داشته باشند، شماره تلفن و فرد خاصی مشخص میشود تا در مواقع بحرانی، اطلاعات به آن فرد ارائه شود و به عنوان مرجع برای تمام خبرگزاریها و پایگاههای خبری و همچنین نشریات قرار گیرد.
نورمحمدی تأکید کرد: آموزش به شهروندان در خصوص چگونگی مقابله با موارد بحرانی یکی از مواردی است که اعضای اصلی باید آن را مدنظر قرار دهند و به صورت جدی برنامههای مناسب را برای آموزش شهروندان در نظر بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: ارائه مطالبی در خصوص موضوعات بحرانی یکی دیگر از مواردی است که باید از سوی دستگاههای مرتبط در اختیار رسانهها قرار گیرد تا بخشی از آگاهسازی شهروندان انجام شود.
انتهای پیام/67019/ک40/
∎