شناسهٔ خبر: 15016397 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

مدیر کل مجمع جوانان جهان اسلام:

مباحث سیاسی و مذهبی در انتخاب پایتخت جوانان جهان اسلام ملاک نیست

مدیر کل مجمع جوانان جهان اسلام گفت : شیراز شرایط خوبی برای پایتخت شدن جوانان جهان اسلام (ioc )دارد و مباحث سیاسی و مذهبی در این انتخاب به هیچ عنوان ملاک نیست و بدون شک قضاوت ما عادلانه خواهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان فارس ، علم الدین مهدی اف شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در شیراز افزود: 31 شهریور ماه جاری پس از بررسی وضعیت سه شهر شیراز، باندوگ کشور اندونزی و پروتاجای کشور مالزی نیز پایتخت جوانان جهان اسلام مشخص خواهد شد.
 

مهدی‌اف با بیان اینکه حفظ وحدت تمام مسلمانان ضروری است، بیان کرد: ایران با کشورهای مسلمان همسایه است ضمن اینکه شرایط جغرافیایی یک کشور موضوعی انتزاعی نیست و ظرفیت‌های مذهبی تاریخی و جاذبه های گردشگری برای پایتخت شدن جوانان جهان اسلام اهمیت زیادی دارد.
وی افزود: پس از بازدید از شیراز طی روزهای آینده از شهر باندوک اندونزی و پروتاجا مالزی دیدن خواهیم کرد و سپس گزارش نهایی را به دبیرخانه مجمع جهانی جوانان اسلام اعلام خواهیم کرد .
مهدی اف ادامه داد: تحت جمشید یک اثار تاریخی 2500 ساله است اگرچه در آن زمان اسلام نبوده اما این نشان از تاریخ عمیق ایران دارد.
در پایان این نشست پروتکل نامزدی شیراز به عنوان نامزد پایتخت جوانان جهان اسلام توسط مدیر کل مجمع جوانان جهان اسلام و مدیر کل ورزش و جوانان فارس به امضا رسید.

نظر شما