شناسهٔ خبر: 15006597 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

ویـــژه

صاحب‌خبر -

واژگونی بونکر روی پایانه تاکسیرانی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از واژگونی بونکر حامل ۲۰ تن بتن بر روی پایانه تاکسیرانی در محدوده میدان نوبنیاد خبر داد.سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: در ساعت ۲ و ۴۸ دقیقه بامداد دیروز حادثه واژگونی یک دستگاه بونکر به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو ایستگاه را به همراه جرثقیل و لودر به محل حادثه واقع در مسیر شمال به جنوب خیابان لنگری در محدوده میدان نوبنیاد اعزام کرد. وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل گفت: عوامل آتش نشانی پس از حضور در محل متوجه شدند که این بونکر با ۲۰ تن بار بتن و سیمان در حال حرکت در مسیر بوده که ناگهان راننده کنترل وسیله را از دست داده و کامیون واژگون شده و وارد پایانه تاکسیرانی شده است. سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه راننده داخل خودرو محبوس شده بود، اظهار کرد: شدت حادثه به حدی بود که تعدادی از ستون‌ها و سقف‌های پایانه تاکسیرانی تخریب شده بود که آتش نشانان با استفاده از تجهیزات مخصوص اقدام به برش کابین کامیون کرده و راننده ۴۰ ساله را در حالیکه دچار آسیب دیدگی شده بود، برای انتقال به مراکز درمانی به عوامل اورژانس تحویل دادند. ملکی با بیان اینکه اقدامات آتش نشانان برای ایمن سازی محل و خارج کردن بونکر از پایانه تاکسیرانی تا حوالی ساعت ۱۰ و ۲۰ دیروز ادامه داشت، گفت: در حال حاضر محل ایمن سازی شده و کامیون نیز از پایانه خارج شده است. در این حادثه مقدار کمی سیمان از مخزن بونکر به زمین ریخته بود که آتش‌نشانان اقدام به جمع‌آوری آن کردند.به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، علت این حادثه از سوی عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی بررسی و اعلام خواهد شد.

هشدار به والدین برای کنترل بیشتر فرزندان

خودکشی ۲ نوجوان متاثر از شبکه‌های اجتماعی

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا از خودکشی دو دختر نوجوان تهرانی خبرداد که تحت تاثیر کانالی خاص در یکی از شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته بودند. سرهنگ دوم علی نیک نفس افزود: این دو دختر از دوستان خود نیز برای پیوستن به این کانال شبکه اجتماعی دعوت کرده بودند؛ اما مادر یکی از دوستان آنها بعد از اطلاع از پیوستن دخترش به این کانال، او را منع کرده و با اقدامات پیشگیرانه مانع آن شده بود که فرزندش دچار آسیب و حادثه‌ای مشابه شود؛ به عبارت دیگر این نظارت بر فعالیت سایبری باعث شد تا فرزند این مادر آسیب نبیند. نیک نفس تاکید کرد: این موضوع، زنگ خطری است که نواخته شده است و والدین باید بیش از پیش مراقب فعالیت سایبری فرزندان خود باشند. وی تاکید کرد: والدین باید بدانند که وسعت و تنوع فضای سایبر بسیار گسترده‌تر از فضای حقیقی است و فرزند آن‌ها در فضای سایبر در معرض تهدیدات بیشتر و متنوع تری از فضای حقیقی قرار دارد. این مقام انتظامی، افزایش دانش رایانه‌ای را یکی از ضروریات دانست اما در عین حال، والدین باید برای آن، زمان بگذارند تا بتوانند شکاف میان نسلی در این خصوص را به حداقل رسانند؛ چرا که این شکاف نسلی در خصوص فناوری‌های روز باعث شده است تا برخی والدین نظارت لازم را بر فعالیت سایبری فرزندان خود نداشته باشند. نیک نفس، گفت: فرزندان در این فضای سایبر با خطرات و تهدیدات بیشتر و متنوع‌تری مواجه‌اند و در صورت نداشتن دانش و سواد رسانه‌ای لازم نه تنها نمی‌توانیم به فرزندان خود کمک کنیم بلکه حتی نمی‌توانیم متوجه شویم که ریشه مشکلات آن‌ها در کجاست. به گزارش پایگاه خبری پلیس فتا، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: والدین در کنار نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان خود، می‌توانند از نرم‌افزارهای خاص(نظارت والدین Parental Control) معرفی شده در سایت پلیس هم استفاده کنند؛ ضمن اینکه در کنار این نظارت با مشاهده موارد مجرمانه در این فضا می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی، لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا اعلام کنند. رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا اضافه کرد: هرچند اینترنت گنجینه‌ای گران بها از اطلاعات است اما در کنار این گنجینه، شاهد کوهی از زباله‌ها هستیم که توسط برخی افراد متقلب و سودجو ایجادشده است زباله‌هایی که می‌تواند سلامت فرزندان ما را به خطر اندازد. وی از خانواده‌ها خواست برای پاک کردن فضای سایبر و ایجاد اینترنت پاک در سطح ملی با پلیس فتا همکاری کنند؛ چراکه امروز وقت زیادی از فرزندان ما در این فضا صرف می‌شود و برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی مثل خودکشی دو دختر نوجوان باید شاهد یک عزم ملی باشیم.

جیب‌برهای بازار اعتراف کردند

فرمانده انتظامی استان سمنان از شناسایی اعضای یک باند چهار نفره جیب بر در بازار سمنان و اعتراف متهمان به ۳۰ فقره سرقت خبر داد. سرهنگ روح الامین قاسمی اظهار داشت: با وقوع چند فقره جیب بری در بازار سمنان، کارآگاهان پلیس با تشکیل پرونده‌ای ویژه، رسیدگی سریع به موضوع را در دستور کار قرار دادند. وی افزود: سارقان با استفاده از شلوغی‌های بازار و خیابان‌های مرکزی شهر، به وجوه نقد، کارت‌های بانکی و طلاجات شهروندان دستبرد می‌زدند. قاسمی به تلاش ماموران انتظامی برای شناسایی متهمان اشاره و تصریح کرد: اقدامات فنی و تخصصی پلیس دست سه فرد سابقه دار را در این پرونده رو کرد. به گفته این مسئول انتظامی، متهمان خانه‌ای مجردی در سمنان اجاره کرده و در آنجا سکونت داشتند. سردار قاسمی تصریح کرد: با هماهنگی قاضی پرونده، عملیات دستگیری سارقان سابقه دار طرح ریزی و در اقدامی سریع دو نفر از آنها در مخفیگاهشان غافلگیر شدند. وی به انتقال متهمان ۳۵ و ۳۸ ساله به پلیس آگاهی استان اشاره و خاطرنشان کرد: جیب برهای معتاد در بازجویی‌های تخصصی، به ۳۰ فقره جیب بری و کیف زنی اعتراف کردند. رئیس قرارگاه استانی مبارزه با سرقت افزود: متهمان در تحقیقات تکمیلی، یک مرد و زن جوان که از همدستان آنها در این سرقت‌ها بودند را معرفی کردند. قاسمی به کشف مقادیر زیادی مدارک شناسایی، کارت‌های بانکی، گوشی‌های تلفن همراه و ... در مخفیگاه متهمان اشاره و اضافه کرد: یکی از سارقان دستگیر شده ۱۱ فقره و نفر دوم، یک فقره سابقه کیفری دارند. وی از اعلام شکایت ۲۱ شهروند مالباخته در این پرونده خبر داد و گفت: پیگیری‌ها برای شناسایی سایر شاکیان ادامه دارد.سردار قاسمی به روش سارقان دستگیر شده اشاره و تصریح کرد: اعضای این باند که سه مرد و یک زن بودند در بازار و اماکن شلوغ حضور یافته و پس از شناسایی طعمه خود، با شلوغ کردن اطراف وی نقشه خود را پیاده می‌کردند.

نظر شما