شناسهٔ خبر: 14996143 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: رویکرد | لینک خبر

گزارش تصویری/

کانسپت لوکس هیبریدی سیتروئن

نمایشگاه خودرو پاریس در ماه آینده، جایی خواهد بود که اولین خودروی پلاگین هیبریدی سیتروئن معرفی می‌شود. "Cxperience"، پس از کانسپت ۲۰۰۸ GT دومین خودروی کانسپت خارق العاده سیتروئن با طرح و نگاهی آینده نگرانه است که در بخش فنی خود همانطور که گفتیم، به یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی مجهز شده است.

صاحب‌خبر -
کانسپت لوکس هیبریدی سیتروئن
به گزارش گروه اقتصادبین المللل " رویکرد برای تامین انرژی حرکتی سیتروئن "اکسپرینس"، از یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی، متشکل از یک موتور الکتریکی ۱۰۷ اسب بخاری و یک موتور درون سوز ۱۵۰ الی ۲۰۰ اسب بخاری استفاده شده است که در مجموع حداکثر قدرتی ۳۰۰ اسب بخاری را در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد. البته در این مورد سیتروئن بدون اشاره به حجم و تعداد سیلندرها، تنها به "درون سوز" بودن پیشرانه اشاره داشته که رنج قدرتی بین ۱۵۰ الی ۲۰۰ اسب بخاری دارد (جزییات سیستم محرک در نمایشگاه خودرویی پاریس ارائه خواهد شد)، اما این را می‌دانیم که برای دریافت و انتقال قدرت تولیدی این پیشرانه درون سوز، یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک در برنامه گنجانده شده است.

باتری‌های این خودرو هم طبق گفته‌های سیتروئن، به طور عادی در عرض چهار و نیم ساعت شارژ کامل می‌شوند، ولی در صورت استفاده از شارژر سریع ۶.۶ کیلووات ساعتی با سوکت‌های ۳۲ آمپر، می‌توان این مدت زمان را به ۲ ساعت و نیم تقلیل داد. با شارژ کامل باتری‌ها نیز می‌توان مسافتی حدودا ۶۰ کیلومتری را بدون دخالت پیشرانه درون سوز طی کرد. ظرفیت باتری های این ماشین هم در نمایشگاه پاریس مشخص می‌شود.

در خصوص طراحی "اکسپرینس" هم پیش از هر چیز یک طول ۴.۸۵ میلی متری با فاصله‌ای بین دو محور حدودا ۳ متری در نظر گرفته شده و سپس به طراحی الگوهای طراحی بر روی این خودرو پرداخته‌اند.

در نگاه کلی می‌توان یک چهره کاملا مدرن و آینده نگر را مشاهده کرد، ولی اگر بخواهیم ریز بینانه به طراحی آن نگاه کنیم، می‌توان چراغ‌های اصلی روشنایی مستقر شده در اطراف سپر، بکارگیری دوربین بجای آینه‌های جانبی و همچنین درب‌های ورود و خروج، با لولاهای مخالف یکدیگر را مشاهده کرد که هم به لوکس شدن خودرو و هم به مدرن جلوه دادن آن کمک بسیاری کرده است.