شناسهٔ خبر: 14980256 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

آن سوی مرزها

جان‌کلیز به تلویزیون بازمی‌گردد

جان کلیز(John Cleese) بازیگر، کمدین، نویسنده و تهیه‌کننده انگلیسی در حال گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی برای بازگشت مجدد به دنیای کمدی است و شواهد و قرائن از بازی او در یک طنز تلویزیونی بزرگ خبر می‌دهد.

صاحب‌خبر -

کلیز طی سال گذشته، سردبیران و کارفرماهای قبلی خودش را متهم کرد که هیچ ایده‌ای درباره این که چه کاری می‌خواهند انجام دهند ندارند و به همین دلیل با آنها همکاری نمی‌کند.

شین آلن، رئیس بخش کمدی بی‌بی‌سی تصریح کرد: کلیز که در ساخت کمدی کلاسیک برج‌های فولتی (Fawlty Towers)، همکاری داشته و با گروه طنز مونتی پایتون نیز کار کرده است، احتمال دارد که در یک کمدی ایفای نقش کند.

وی ادامه داد که آغوش رادیو و تلویزیون به روی کلیز 76 ساله برای بازگشت باز است و مذاکرات در مورد ایفای نقش وی در یک نمایش جدید، جریان دارد.

رئیس بخش کمدی بی‌بی‌سی ضمن اشاره به این موضوع که تولید طنز تلویزیونی که قرار است کلیز در آن همکاری کند، در مراحل اولیه قرار دارد، گفت: ما در حال گفت‌وگو با کلیز برای ایفای نقش در این طنز هستیم، وی یک فرد بسیار توانمند در عرصه کمدی به شمار می‌رود و همواره راه برای بازگشت او باز است.

وی ادامه داد: برخی افراد خاص مانند کلیز، افتخارات زیادی کسب کرده‌اند و باید شرایط برای فعالیت بیش از پیش آنها فراهم شود.

مدیر برنامه این بازیگر تائید کرد که یک طنز تلویزیونی جدید در حال تولید است و احتمالا جان کلیز فیلمنامه آن را خواهد نوشت. وی در همین خصوص توضیح داده است که هنوز فیلمنامه نوشته نشده و البته طولانی نیست و به لحاظ کمی در حد متوسط نوشته خواهد شد.

مدیر برنامه کلیز تصریح کرد: ساخت این طنز تلویزیونی را هامفری بارکلی، که در سال 1963 مدیریت سیرک کمبریج را به عهده داشت و ساخت فیلم‌هایی مانند دکتر در خانه (Doctor in the House)، میکی فلزی (Metal Mickey)، پرندگانی از یک کرک و پر (Birds of a Feather) و فاصله (Spaced) را در کارنامه خود دارد، عهده‌دار خواهد بود.

آلن اظهار کرد بی‌بی‌سی به دلیل توجه بیش از حد به بازیگران جدید و غفلت از ستاره‌های قدیمی، مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

رئیس بخش کمدی بی‌بی‌سی به عنوان یک مثال دیگر به بازگشت تریسی اولمن، در اوایل سال جاری پس از 30 سال دوری از تلویزیون اشاره کرد و گفت: وقتی از وی پرسیدند چرا پس از این همه مدت دوباره بازگشته است، پاسخ داد درخواست کردند و من هم بازگشتم. آلن درخصوص بازگشت تریسی گفت: پاسخ وی کاملا درست است و در حال حاضر افراد توانمند بسیاری در کشور وجود دارند و چون از آنها درخواست نمی‌شود، در انزوا به سر می‌برند و به انجام کارهای تلویزیونی نمی‌پردازند.

شهربانو جمعه‌پور - جام‌جم
منبع: گاردین

نظر شما